www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۲:۰۹ 1393/08/24

احمدی: سمندر یک بار بر سر اردوها حاضر نشد/ کسی نباید این نتایج را به نام خود مصادره کند

نایب قهرمان مسابقات جهانی کاراته در سال 2012 گفت: رئیس فدراسیون در شرایطی دو هفته قبل از رقابت های قهرمانی جهان، خود را به عنوان مدیر تیم های ملی منصوب کرد که حتی یک بار هم بر سر اردوها حاضر نشد. سعید احمدی در گفتگویی مفصل با رزم نیوز، در خصوص نتایج تیم ملی در […]

نایب قهرمان مسابقات جهانی کاراته در سال 2012 گفت: رئیس فدراسیون در شرایطی دو هفته قبل از رقابت های قهرمانی جهان، خود را به عنوان مدیر تیم های ملی منصوب کرد که حتی یک بار هم بر سر اردوها حاضر نشد.

سعید احمدی در گفتگویی مفصل با رزم نیوز، در خصوص نتایج تیم ملی در مسابقات جهانی آلمان، حواشی این تیم و مشکلات مدیریتی فدراسیون کاراته، نظرات خود را این گونه مطرح کرد.

نتیجه ای تاریخی در آلمان کسب شد

نتیجه ای که در آلمان کسب شد، نتیجه ای تاریخی بود که به دلیل زحمات 2 سال بچه ها به دست آمد. البته اگر درایت و کاردانی سید محمد حسینی نبود، تیم ملی هیچ گاه به این موفقیت ها نمی رسید.

بار روانی بر دوش بچه ها سنگینی می کرد

این افتخارات در حالی کسب شد که حاشیه ها و بار روانی بر روی دوش بچه ها از جمله خود من سنگینی می کرد. اگر حمایت ها و دلگرمی های حسینی نبود، یک لحظه در اردو نمی ماندم.

3 هفته بدون مربی تمرین کردیم

شب خوابیدیم و صبح بلند شدیم و دیدیم مدیر تیم های ملی را عوض کرده اند و یا این که 3 هفته بدون مربی به تمریناتمان ادامه دادیم. واقعا کجای دنیا این اتفاقات می افتد؟

اگر کاراته کای آلمانی را نمی بردم، ایران قهرمان نمی شد

بازی آخر من در کومیته تیمی مقابل کاراته کای آلمانی، حساس ترین و سخت ترین لحظه زندگی ام بود. چرا که باید در مقابل 20 هزار تماشاگر آلمانی، حریفم را می بردم. من اگر مساوی هم می کردم، ایران قهرمان کومیته تیمی نمی شد. اما خدا لطف کرد و زحمات بچه را دید و در نتیجه، من بازی را بردم تا تیم کشورم قهرمان شود.

با مصدومیت بازی کردم

در فینال کومیته تیمی و در مسابقه ام با حریف آلمانی، تمامی تجربه 20 ساله ام را به کار گرفتم. چرا که مصدوم بودم و حتی برخی گفتند نمی توانی ادامه دهی. اما شهرام هروی به من گفت که تو با یک پا هم می توانی ببری. این صحبت ها برای من قوت قلب بود.

با یک پا مسابقه دادم

فکر کنم حکمتی در کار بوده که نتوانستم مدال نقره دوره قبل مسابقات جهانی را تکرار کنم. در آلمان هم آن قدر آماده بودم که صد در صد مطمئن بودم طلا می گیرم. در بازی با حریف روسی و در 20 ثانیه به پایان مسابقه، ساق پای چپم ترک برداشت که پزشکان گفتند ادامه ندهم. اما به خاطر دلگرمی های هروی و حسینی، ادامه دادم. در مسابقه با کاراته کای برزیلی هم با یک پا بازی کردم و حتی یک امتیاز هم به حریفم ندادم. اما با رای داوران بازنده اعلام شدم.

Razmnews.karate123

به جای من پسر رئیس فدراسیون را به اینچئون فرستادند

به بازی های آسیایی اینچئون اعزام نشدم و به جای من پسر رئیس فدراسیون را فرستادند. البته به این مساله خیلی فکر نکردم. چون به اندازه کافی، فشار روانی را تحمل می کردم. بنابراین تمرکزم را بر روی مسابقات جهانی گذاشتم.

به خاطر حمایت از علی فداکار نمی خواستند 3 تا از بچه ها را به جهانی اعزام کنند

نمی خواستند سجاد گنج زاده، ایمان سنچولی و بهمن عسگری را به جهانی آلمان ببرند. آن هم به خاطر لج و لج بازی های رئیس فدراسیون. چون بچه ها از علی فداکار حمایت می کردند و این، خوشایند سمندر نبود. هرچند که با اصرار حسینی و فشار منتقدان بالاخره این 3 ملی پوش اعزام شدند.

این اتفاقات در تاریخ 50 ساله کاراته ایران بی سابقه است

وقتی یک مجموعه احساسی اداره شود و براساس برنامه نباشد، این اتفاقات پیش می آید. در تاریخ 50 ساله کاراته ایران، این همه حاشیه سابقه نداشته است. کجای دنیا دو هفته قبل از مسابقات جهانی  مدیر تیم های ملی و همچنین مربیان را عوض می کنند؟

اگر آشوری نبود، تیم اعزام نمی شد

برخلاف هجمه هایی که برعلیه آشوری به راه افتاده، اتفاقا او بود که در آخرین دقایق، تیم را جمع و جور کرد و به آلمان فرستاد. این حواشی از زمانی آغاز شد که آشوری را از مدیریت تیم های ملی کنار گذاشتند که نتیجه اش، خروجی منفی برای تیم ملی بود.

رئیس فدراسیون عامل بازدارنده برای تیم ملی بود

رئیس فدراسیون مدعی شده که با برکناری آشوری، شوک به تیم ملی ایجاد شد. به نظرم، این شوک منفی بود تا مثبت. ما می توانستیم در مسابقات آلمان 3 فینالیست داشته باشیم، اما به خاطر تصمیمات نادرست رئیس فدراسیون، این اتفاق نیفتاد. در این میان، فدراسیون یک عامل بازدارنده برای تیم ملی بود.

چرا تیم ملی نباید مسئول تدارکات داشته باشد؟

امیر مهدی زاده گفته که در جریان برگزاری رقابت های جهانی در آلمان و شب قبل از مسابقه، به بچه ها شام ندادند. این حرف او درست است. اما این وسط، آشوری هیچ تقصیری نداشت. چون تک و تنها کارها را انجام می داد. چرا فدراسیون نباید یک مسئول تدارکات را با تیم اعزام کند که کارهایی مثل تهیه غذا را انجام دهد؟ چرا کسی را به آلمان آوردند که در لحظه ورود به این کشور ناپدید شد و بعدا فهمیدیم پناهنده شده است؟

کاراته ایران به 50 سال قبل بازگشت

از روز تشکیل اردوها، بین بچه ها دودستگی بود و حاشیه های زیادی داشتیم. در تاریخ کاراته کشورمان سابقه نداشته که کاراته ایران، این اندازه تحقیر شود. حتی می گویم با این شرایط کاراته به 50 سال قبل بازگشت.

چه بلایی بر سر هروی آوردند که مجبور به ترک اردو شد؟

شهرام هروی در مسائل فنی و همچنین اخلاقی، سرآمد خیلی از مربیان کاراته کشور است. اما ببینید چه بلایی بر سر او آوردند که یک هفته مانده تا اعزام، به حالت قهر تیم ملی را ترک کرد.

رهنما وضعیت اسف بار تیم ملی را دید و استعفاء داد

در شرایطی که تیم ملی با مسائل حاشیه ای فراوانی روبرو بود، هیچ کس نمی خواست هدایت این تیم را برعهده بگیرد. در این بین، مسعود رهنما هم وضعیت اسف بار تیم ملی را  دید و به همین دلیل استعفاء داد.

سمندر حتی یک بار در اردوها حاضر نشد

سمندر در حالی خود را به عنوان مدیر تیم های ملی منصوب کرد که از زمان صدور این حکم، حتی یک بار هم بر سر تمرینات حاضر نشد و به وضعیت بچه ها رسیدگی نمی کرد.

باید بررسی شود کارشکنی از داخل ایران بوده یا از سفارت آلمان؟

چه طور تیم ملی تکواندو خیلی راحت ویزای انگلیس را می گیرد، اما ما برای ویزای آلمان این همه به مشکل برخوردیم. باید بررسی شود که کارشکنی از داخل ایران بوده یا از سوی سفارت آلمان؟

تیم مدعی جهان را نابود کردند

کشورهای دیگر با تدارک کامل و چند روز پیش از آغاز بازی ها، به آلمان رفته بودند، اما ما تا چند ساعت قبل از پرواز، نمی دانستیم بالاخره می رویم یا نه. آقایان با این کار خود، تیم مدعی مسابقات جهانی را نابود کردند.

از گوانگژو 2010 تا اینچئون 2014 هیچ پیشرفتی نداشته ایم

مدام از نتایج بازی های آسیایی اینچئون می گویند. در حالی که ما 4 سال قبل و زمانی که تیم ایران پانزدهم دنیا بود، همین نتایج را گرفتیم و امسال هم در شرایطی که تیم چهارم دنیا هستیم نیز مدال های دوره گذشته بازی های آسیایی را تکرار کردیم. پس پیشرفتی در این 4 سال نداشته ایم.

استارت نتایج آلمان از پاریس 2012 زده شد

استارت موفقیت های تیم ملی در جهانی آلمان از سال 2012 و در رقابت های جهانی زده شد. مسابقاتی که ما با تیمی یکدست و بدون حاشیه، نتایجی درخشان به دست آوردیم.

اگر این تصمیمات ادامه پیدا کند، چیزی جز ناامیدی برای کاراته ایران متصور نیست

اگر تصمیمات غیرمنطقی و احساسی در فدراسیون ادامه پیدا کند، چیزی جز ناامیدی برای کاراته ایران دربرنخواهد داشت. به خاطر اقدامات آقایان، تنها خروجی منفی در کاراته کشور را شاهد هستیم.

نتایج مسابقات آلمان متعلق به تمامی مربیان سازنده کشور است

موفقیت های بچه ها در جهانی آلمان، متعلق به تمامی مربیان سازنده ایران از جمله مربیان خودم، تورج ساسانی و خوش سیما است. بنابراین، هیچ کس حق ندارد این نتایج را به نام خود مصادره کند.

وزارت ورزش باید در کاراته ورود کند

وضعیت اسف بار کاراته را فقط خود جامعه کاراته می توانند تغییر دهند. البته وزارت ورزش نیز باید در این زمینه ورود کند. متاسفانه مسئولان وزارت ورزش به مشکلات بچه ها رسیدگی نمی کنند.

Razmnewws-karate354

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید