www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۸:۴۰ 1393/10/17

کاراته در انتظار حواشی جدید؛ انتخاب کادر فنی آزمونی سخت برای آرین‌خو

انتخاب کادر فنی تیم های ملی همواره بزرگترین حاشیه ها را برای فدراسیون در پی داشته است. در این شرایط مدیر فنی تیم های ملی برای این انتخاب آزمونی سخت را پشت سر خواهد گذاشت. به گزارش خبرنگار “رزم نیوز” ، تیم ملی کاراته در مسابقات قهرمانی جهان با طلای کومیته تیمی، نقره سجاد گنج زاده و حمیده […]

انتخاب کادر فنی تیم های ملی همواره بزرگترین حاشیه ها را برای فدراسیون در پی داشته است. در این شرایط مدیر فنی تیم های ملی برای این انتخاب آزمونی سخت را پشت سر خواهد گذاشت.

به گزارش خبرنگار “رزم نیوز” ، تیم ملی کاراته در مسابقات قهرمانی جهان با طلای کومیته تیمی، نقره سجاد گنج زاده و حمیده عباسعلی، برنز امیر مهدی زاده و کاتای تیمی بانوان به نتیجه قابل قبول و دفاعی دست یافت، اما حواشی بوجود آمده پس از مسابقات جهانی آلمان کام خانواده کاراته را به شدت تلخ کرد.

در جریان همین حواشی فراوان بود که علیرضا سمندر رئیس فدراسیون دست به یک حرکت تاکتیکی زد و وارد بازی شطرنج گونه ای شد که تا حدود زیادی به نتیجه هم رسید. مذاکره با محمود آرین‌خو از پیشکسوتان مقبول کاراته و انتصاب او به عنوان مشاور و مدیر تیم های ملی چون آبی بود که آتش اختلاف و حواشی را تا حدود زیادی به خاموشی نزدیک کرد.

در طول چند سال اخیر انتخاب کادر فنی تیم های ملی و همچنین ترکیب اصلی تیم های ملی بیشترین حواشی را برای فدراسیون درپی داشته است. این حواشی در زمانهایی که آرین خو و سلیمانی سکان هدایت را در اختیار داشته اند تا حدود زیادی کاهش يافته و سمندر نیز با هدف دوری از همین نوع حواشی از این پیشکسوت اخلاق مدار کاراته دعوت به همکاری کرد.

محمد آرین خو که به عنوان مدیر فنی تیم های ملی کاراته کار خود را آغاز کرده بعد از اظهارات نزدیک به جنجالی که در خصوص تغییرات در سطوح بالای فدراسیون داشت ، در تازه ترین گفتگوی خود عنوان داشته که تا پایان دی ماه کادر فنی تیم های ملی را اعلام و معرفی کند، این در حالی است که برای حضور در کادر فنی گزینه های زیادی پیش روی او وجود دارد.

در طبیعی ترین حالت گمان می رفت کادر فنی سابق تیم ملی با توجه به نتایج بدست آمده در آوردگاه جهانی، به کار خود ادامه دهد، اما اختلافات سنگین و کاملاً آشکار رئیس و دبیر فدراسیون که دست مایه سخنان آرین خود هم شده بود ، دلیلی شد برای ایجاد تغییرات در مدیریت تیم ملی بوجود آید.

آرین خو حالا در جایگاهی قرار گرفته است که باید بهترین گزینه ها را برای تیم ملی انتخاب کند، گزینه هایی پرتعداد که گزینش را برای هر مقام مسئولی سخت می کند.

با توجه به گزینه های مطرحی همچون حسین روحانی، شهرام هروی، مهدی جعفری کادر فنی اعزامی به مسابقات جهانی آلمان که با شکست طلسم 50 ساله، مدال طلا جهانی در کومیته تیمی را در حضور میزبان در کنار نقره و برنز انفرادی بدست آوردند به همراه علی کتیرایی و مهران بهنام فر که در دوره قبل مسابقات جهانی با کسب یک مدال طلا، یک نقره و برنز کومیته تیمی می‌توانند جزو دیگر مدعیان مربیگری تیم ملی باشند.

مسعود رهنما نیز با کسب 4 طلا، 1 نقره و طلا کومیته تیمی آسیا نیز دیگر گزینه پیش روی مدیر فنی تیم های ملی کاراته است.هر چند رهنما مدیرکل ورزش گیلان است و با توجه به حواشی متعددی که بعد از بازیهای آسیایی و قهرمانی جهان درگیر آن بود بعید است تمایلی به کار در فضای فعلی کاراته باشد.

غلامرضا دباغیان با پشتوانه دو طلا انفرادی شاگردان مستقیمش از 4 طلای کاراته ایران در تاریخ مسابقات قهرمانی جهان و تلاش بی وقفه در امر سازندگی و پرورش شاگردان مطرح و مستعد نیز مدعی غیر قابل انکاری است. در این میان از گزینه هایی دیگر چون مجید عبدالحسینی، تورج ساسانی، خوش سیما، علی عسگری،  مازیار فرید خمامی و مهدی عموزاده هم نباید غافل شد.

البته در این بین احمد صافی با توجه به قهرمانی تیم تحت هدایتش در سوپر لیگ کاراته و تجربه  هدایت تیم ملی کره نیز حضور دارد که می تواند کارهای زیادی برای تیم ملی انجام دهد. ضمن اینکه محمدرضا عبدالمحمدی هم یکی دیگر از مربیانی است که همانند علیرضا سلیمانی نزدیکترین گزینه به صندلی سرمربیگری تیم ملی هستند که از یک سو ارتباط حسنه ای با آرین خو دارند و هم به اندازه کافی تجربه دارند که نقش اول کادر فنی را بازی کنند.

مدیر فنی که از پیشکسوتان این رشته محسوب می شود و مدعی تشکیل تیم ملی بر اساس اخلاق مداری است و نه ارتباطات ، این روزها با بحث ایجاد تغییرات در فدراسیون به دلیل آنچه وی شایسته سالاری می نامد، در راه معرفی مربیان منتخب خود در آزمونی دیگری محک خواهد خورد.  این که مدیر فنی تیم ملی کادر مورد نظر خود را بر اساس شایسته سالاری و به دور از اختلافات شخصی انتخاب خواهد کرد یا فاکتورهای دیگر غیر از سوابق و پیشنه مربیان برای وی ملاک خواهد بود، سوالی است که پاسخ آن در یکی دو هفته آینده مشخص می شود.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید