www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۷:۲۰ 1398/07/06

هدفم توسعه بوکس در سطح خاورمیانه است!

محمد علی بیات بوکسر ایرانی از شرایط سختش برای شروع بوکس تا شرایط این روزهای بوکس می گوید.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور و به نقل از سایت sport360، دنیای بوکس به سرعت در حال رشد و توسعه است و رد پای آن امروز تا عربستان سعودی هم رسیده است، درست همانند لاس وگاس و لندن. حال همگان منتظر ماه دسامبر هستند تا ریمچ تماشایی و حساس آنتونی جاشوا و اندی رویز را که قرار است به میزبانی عربستان برگزار شود را ببینند.

در حالی که رسانه های بزرگ اخبار مربوط به مبارزات بزرگ را پوشش می دهند ولی افرادی هم هستند که در سطح منطقه باعث علاقه مندی افراد به بوکس شده اند و سعی آنها توسعه ورزش در سطح منطقه است. یکی از این افراد محمد علی بیات فرید بوکسر حرفه ای ایرانی است که ساکن امارات است. بیات در این باره می‌گوید:” برای من پول یا شهرت مهم نیست. من می‌خواهم به دنیا ثابت کنم که برای موفق شدن لازم نیست حتما آمریکایی باشید یا اهل جای دیگری باشید. حتی یک بوکسور از امارات هم می‌تواند به موفقیت دست پیدا کند. هدف من این است که اسم این منطقه را در دنیای بوکس مطرح کنم”.

بیات که در ایران به دنیا آمده زمانی که نوجوان بوده به دوبی منتقل شده و از پانزده سال پیش در این شهر زندگی کرده است. بیات می‌گوید به خاطر یک بگو مگو در باشگاه ورزشی بوده که به بوکس رو آورده است. او در این باره گفت:” من اوایل سراغ کیک‌ بوکسینگ رفتم تا وزن کم کنم. یک روز یک نفر آمد و گفت در رینگ بوکس من را خواهد زد. هجده ساله بودم که بوکس را شروع کردم و در نهایت آن طرف را هم که ادعا کرده بود را شکست دادم”.

بیات می‌گوید بوکس دوبی در آن روزها با امروز تفاوت بسیاری داشته. او در این باره گفت:” آن زمان همه مبارزه‌ها در کلوب های شبانه برگزار می‌شد و برای من حتی ورود به آنجا مشکل بود. بعضی وقتها که مبارزه می‌دادم بعدش من را بیرون می‌انداختند چون سنم به حد کافی نرسیده بود که بتوانم در آنجا حضور داشته باشم”.

بیات می‌گوید در ادامه با پشتکار زیاد در مسیر موفقیت قرار گرفته و حالا با کسانی تمرین می‌کند که قهرمانان دنیا هستند. او در این باره گفت:” من وقتی تازه به دوبی آمده بودم اینجا خبری نبود. شهر خیلی تغییر کرده. البته من شکایتی ندارم چون شما برای تمرین بوکس فقط به یک جفت دستکش احتیاج دارید و یک کیسه بوکس و یک مربی خوب. ولی ما حالا همه چیز داریم. من از یک خانواده پولدار نیامده‌ام و یادم هست که آن روزها حتی خرید یک جفت دستکش بوکس هم برایم سخت بود”.

بوکس بیات به خاطر مبارزه کردن با بزرگانی مثل دیوید هایه، آنتونی جاشوا و بادو جک پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته. او می‌گوید هر کدام از این بوکسورهای بزرگ به او چیزی آموخته که به کارش آمده است. بیات در این باره گفت:” جوانتر که بودم دیوید هایه را خیلی دنبال می‌کردم. استایلش را دوست داشتم و در نهایت او دوست من شد. من از همه بوکسورهای بزرگی که با آنها مبارزه کرده‌ام چیزهایی یاد گرفته‌ام. بوکس یعی تجربه”.

بیات که پاسپورت ایرانی دارد می‌گوید در بعضی کشورها برای او مشکلاتی ایجاد شده است ولی او سعی می‌کند به این مسائل توجه نکرده و همه حواسش را به بوکس معطوف کند. او در این باره گفت:” به خاطر پاسپورتم برایم مشکلاتی درست شده و همه کشورها از من ویزا می‌خواهند ولی ما برای اینکه بتوانیم در خارج از کشور مسابقه بدهیم هر کاری از دستمان ساخته باشد انجام خواهیم داد. من فقط برای مبارزه به آن کشورها می‌روم و دوباره به اینجا برمی‌گردم. فقط همین. ما به دنیا نشان خواهیم داد که امارات در دنیای بوکس برای خودش نامی شده و حضورش را اعلام کرده است”.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید