www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۸:۳۳ 1400/02/31

مومن زاده از رسیدن به المپیک بازماند

مهلا مومن‌زاده با قبول شکست برابر نماینده چین تایپه که قهرمانی بازی های آسیایی و یونیورسیاد را در کارنامه داشت، از دور رقابت ها کنار رفت و از رسیدن به سهمیه المپیک توکیو بازماند.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو؛ مسابقات کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا با حضور 84  تکواندوکار از 28 کشور از صبح امروز (جمعه – 31 اردیبهشت‌ماه) به مدت دو روز و به میزبانی “امان” اردن و در سالن “کمپینسکی” در حال برگزاری است تا تکلیف 16 تکواندوکاری که از این رقابت‌ها سهمیه المپیک توکیو را بدست می‌آورند، مشخص شود.

در روز نخست این رقابت‌ها، مبارزات اوزان 49- و 67- کیلوگرم زنان و 68- و 80- کیلوگرم مردان انجام شد که مهلا مومن زاده به عنوان اولین نماینده کشورمان در وزن 49- کیلوگرم به شیاپ‌چانگ رفت.

مومن‌زاده نماینده وزن اول المپیکی تکواندو کشورمان در اولین دیدار برابر نماینده فلسطین با نتیجه 24 بر 12 به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد؛ مهلا در این مرحله مقابل “پو یا سو” هوگوپوش چین تایپه که قهرمانی بازی‌های آسیایی 2018 و یونیورسیاد 2019 را در کارنامه داشت، 23 بر 4 نتیجه را واگذار کرد و از کسب سهمیه بازماند.

نماینده وزن 49- کیلوگرم ایران برای کسب مدال برنز به مصاف نماینده قزاقستان رفت که با نتیجه 14 بر 4 به برتری رسید و صاحب گردن آویز برنز شد.

تکواندوکارانی که به فینال این دوره از رقابت‌ها راه پیدا می‌کنند مجوز حضور در بازی‌های المپیک توکیو را بدست می‌آورند و برهمین اساس مبارزات مرحله فینال انجام نمی‌شود.

فردا (شنبه – یکم خردادماه) و در روز دوم، رقابت‌های اوزان 57- و 67+ کیلوگرم زنان و 58- و 80+ کیلوگرم مردان برگزار خواهد شد که ناهید کیانی تکواندوکار وزن 57- کیلوگرم کشورمان است.

هدایت این نفرات برعهده مهرو کمرانی به عنوان سرمربی و فاطمه صفرپور به عنوان مربی است.

گفتنی است؛ تکواندو تا کنون موفق به کسب دو سهمیه المپیک توسط آرمین هادی پور و میرهاشم حسینی و دو سهمیه پارالمپیک توسط مهدی پوررهنما و اصغر عزیزی از طریق رنکینگ سیستم شده است.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید