www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۵:۲۶ 1393/11/25

علی‌نژاد: ریاست ووشوی غرب آسیا قدرت چانه‌زنی ایران را افزایش می‌دهد

رییس فدراسیون ووشوی ایران، ریاستش بر فدراسیون غرب آسیا و آسیای میانه را مثبت دانست و گفت: این جایگاه قدرت چانه زنی و لابی ایران را افزایش می‌دهد. به گزارش “رزم نیوز” دکتر مهدی علی نژاد امروز (شنبه) با حضور در برنامه هرروز ورزش شبکه خبر، در مورد تشکیل فدراسیون ووشوی غرب آسیا و آسیای […]

رییس فدراسیون ووشوی ایران، ریاستش بر فدراسیون غرب آسیا و آسیای میانه را مثبت دانست و گفت: این جایگاه قدرت چانه زنی و لابی ایران را افزایش می‌دهد.

به گزارش “رزم نیوز” دکتر مهدی علی نژاد امروز (شنبه) با حضور در برنامه هرروز ورزش شبکه خبر، در مورد تشکیل فدراسیون ووشوی غرب آسیا و آسیای میانه در حاشیه مسابقات غرب آسیا در سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: فدراسیون غرب آسیا ضعیف‌ترین فدراسیون بین فدراسیون‌های ووشوی آسیا بود که با موافقت فدراسیون آسیا قرار شد با فدراسیون‌های آسیای میانه ادغام شود. این ادغام به سود ووشو و ارتقای این رشته در غرب آسیا و آسیای میانه منجر می‌شود.

وی افزود: کشورهایی مثل افغانستان و پاکستان که جزو کشورهای جنوب آسیا می‌شوند هم تقاضای پیوستن به این فدراسیون را داشتند و نامه رسمی آن را ارسال کرده‌اند که با موافقت فدراسیون آسیا این کار امکان پذیر است. طبق اساسنامه فدراسیون غرب آسیا و آسیای میانه مشکلی در راه اضافه شدن این دو کشور وجود ندارد.

رییس فدراسیون ووشوی ایران در مورد تشکیل این فدراسیون جدید، گفت: به طور کل تشکیل این فدراسیون با این تعداد عضو قدرت چانه زنی و لابی ایران در مجامع بین‌المللی را افزایش می‌دهد. امیدوارم که در آینده ثمرات این تصمیمات محسوس شود.

وی در مورد سطح مسابقات غرب آسیا در زاهدان گفت: سطح فنی این دوره از رقابت‌ها بالاتر از دوره‌های قبل بود و در دوره قبل چهار تیم شرکت کرده بودند، اما در این دوره 10 کشور حاضر بودند. ضمن این که در این دوره مدال آورانی از کشورهای افغانستان، قزاقستان، ترکمنستان و ازبکستان حضور داشتند که سطح رقابت‌ها را بالا برده بودند. تقسیم شدن مدال‌ها هم کمک زیادی به برگزاری بهتر مسابقات کرد.

علی‌نژاد در مورد جذب سرمربی چینی برای تیم‌های ملی، گفت: رزومه سرمربی تیم ساندای بانوان مورد تایید قرار گرفت و آن را به کمیته‌ تایید صلاحیت مربیان خارجی وزارت ورزش و جوانان ارسال کردیم. آنها هم بعد از بررسی کارنامه موافقت‌شان را با حضور او اعلام کردند. در تلاش هستیم تا او هر چه زودتر به ایران بیاید.

رییس فدراسیون ووشوی ایران در مورد انتخاب دو مربی ساندا و تالوی مردان نیز، گفت: چینی‌ها هنوز افرادی را برای این بخش معرفی نکرده‌اند و منتظر هستیم تا معرفی کنند.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید