www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۳:۵۸ 1393/09/22

جودو قهرمانی‌آسیا-هنگ‌کنگ؛ ملک‌زاده به مدال‌برنز دست یافت/اخلاقی، طاهری و جهانگیری پنجم شدند

جودوکار تیم ملی جودوی نوجوانان با شکست رقبای خود در دیدارهای رده‌بندی به نشان برنز دست پیدا کردند. به گزارش “رزم نیوز” ، جودوکاران کشورمان در روز پایانی رقابت‌های نوجوانان آسیا موفق به کسب یک مدال‌برنز شدند. امیر حسین اخلاقی، سعید طاهری، حمیدرضا ملک‌زاده و شیوا جهانگیری شانس کسب مدال برنز را داشتند که تنها ملک‌زاده […]

جودوکار تیم ملی جودوی نوجوانان با شکست رقبای خود در دیدارهای رده‌بندی به نشان برنز دست پیدا کردند.

به گزارش “رزم نیوز” ، جودوکاران کشورمان در روز پایانی رقابت‌های نوجوانان آسیا موفق به کسب یک مدال‌برنز شدند. امیر حسین اخلاقی، سعید طاهری، حمیدرضا ملک‌زاده و شیوا جهانگیری شانس کسب مدال برنز را داشتند که تنها ملک‌زاده موفق به ایستادن روی سکوی سوم آسیا شد و اخلاقی به همراه طاهری و جهانگیری پنجم شدند.

حمید رضا ملک‌زاده نماینده وزن 90- کیلوگرم تیم ملی کشورمان دور نخست استراحت داشت و سپس با امتیازات “وازاری” و “یوکو” “آشیکبایف” از قزاقستان را شکست داد و به نیمه نهایی رسید. این جودوکار نوجوان در راه رسیدن به دیدار نهایی”لیم هیوون” از کره‌جنوبی را پیش رو داشت که دقیقه‌سوم با ضربه فنی نتیجه را واگذار کرد. ملک‌زاده برای کسب مدال‌برنز “دی پاک” از هند را شکست داد و به نشان برنز دست یافت.

سعید طاهری در وزن 73- کیلوگرم کار خود را با برتری مقابل نماینده هند آغاز کرد. وی در این دیدار “آتار سینگ” هندی را در کمتر از 30 ثانیه ضربه فنی کرد و در ادامه “پوریوسورن” از مغولستان را نیز با همین نتیجه از پیش رو برداشت و به نیمه نهایی راه یافت.

طاهری برای رسیدن به دیدار نهایی به مصاف “یولیو تلنت” از قرقیزستان رفت و با شکست در این مبارزه راهی گروه بازنده‌ها شد. این نماینده کشورمان برای کسب مدال برنز باید “واتارانابه” از ژاپن را پیش رو داشت که با وجود ارائه مبارزه‌ای پایاپای درحالیکه هر دو جودوکار 2 اخطار از داور مبارزه دریافت کرده بودند طاهری در فاصله 40 ثانیه به پایان مبارزه ضربه‌فنی شد و با از دست دادن شانس کسب مدال در جایگاه پنجم ایستاد.

شیوا جهانگیری در وزن 44- کیلوگرم هم پنجم شد. وی دور نخست استراحت داشت و سپس مقابل “هانوکا تسوکی” از ژاپن بازنده تاتامی را ترک کرد و راهی گروه بازنده ها شد. این عضو تیم بانوان کشورمان در این مرحله مقابل ” چان یال” از ماکائو با ضربه فنیپیروز شد و به دیدار رده بندی راه یافت. جهانگیری برای کسب مدال برنز به مصاف “مورات گولدانا” از قزاقستان رفت و بازنده تاتامی را ترک و پنجم شد.

امیر حسین اخلاقی هم در وزن 90+ کیلوگرم دور نخست استراحت داشت و سپس به مصاف “آتسوری” از مغولستان رفت و با دو اخطار بازنده شد. این جودوکار کشورمان در گروه بازند “هیونگ” از چین تایپه را شکست داد و به دیدار رده بندی راه یافت.وی برایکسب مدال برنز به مصاف “یرکبولان” از قزاقستان رفت و با برتری در این دیدار دومین مدال تیم ملی کشورمان در روز دوم را به خود اختصاص داد.

لیلا سیاهوشی در وزن 48- کیلوگرم برای اولین دیدار با “زهارمانووا” از قزاقستان به روی تاتامی رفت که با واگذاری نتیجه به حریف خود از دور مسابقات کنار رفت. همچنین حامد رشیدی در وزن 81- کیلوگرم دور اول “کرموف” از ازبکستان را پیش دارد که او نیز در این پیکار بازنده شد و از دور رقابتها حذف شد. ضمن اینکه نسیرین محمد صالحی در وزن 40- کیلوگرم با شکست برابر جودوکاران ماکائو و هند از دست یابی به مدال بازماند.

بنابراین پرونده تیم ملی نوجوانان ایران با تک مدال طلای سهیل جمال آبادی و سه برنز علیرضا خجسته، حمید رضا ملک زاده و زهرا باقری در هشتمین دوره رقابتهای قهرمانی آسیا بسته شد.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید