www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۴:۲۳ 1398/11/30

تاثیر تی آر ایکس بر ورزش های رزمی

پیش از شروع مقاله ، اجازه دهید تا شما را با مفهوم این ورزش آشنا کنیم. نیروی نظامی ایالات متحده آمریکا فارغ از هر جنبه سیاسی ،بی‌شک بهترین نیروی نظامی شناخته شده در جهان است. تشکیل چنین نیرویی تنها با ابزار و سلاح های جنگی امکان پذیر نیست زیرا که آمادگی روحی‌روانی و جسمانی نیروی انسانی در این موارد حرف نخست را می‌زند.

ورزش تی‌ آر ایکس محصول چنین ایده‌ ایست. رَندی از افسران بلند پایه نظامی ایالات متحده خالق این ورزش است او می‌دانست که در زمان کم باید ‌بهترین نیرو را پرورش دهد و به سبب محدودیت های کاری ،استفاده از دستگاه های بدنسازی در ناو های جنگی و پایگاه های نظامی برایش دردسرساز بود. رَندی تصمیم گرفت تا نیروی دریایی ارتش ایالات متحده را با چند طناب مخصوص دگرگون کند. او از فضاهای محدود توانست بیشترین بهره را ببرد تا جایی که پس از یک دهه ایده او به شیوه‌ و الگویی فراگیر در تمام زمینه های ورزشی تبدیل شد. البته خلاقیت های رَندی مزایا و معایبی داشت که به مرور زمان به علت جهانی شدن این پدیده مزایای آن بیشتر و معایبش کمتر شد. ورزشی که بدن شما را بدون نیاز به هیچ وزنه‌ای ورزیده می‌کند و در کمترین زمان بازده استقامتی شما را افزایش می‌دهد. در واقع باید به این حقیقت باور داشته باشیم که تی‌ آر ایکس ورزشی‌ست بر پایه‌ وزن افراد و وزن چیزی نیست که شما برای خرید آن به رفتن بازار نیازمند باشید.

این ورزش می‌تواند برای هر وزنی برنامه های خودش را داشته باشد و همین امر سبب شده‌ست تا تی آر ایکس ورزشی پایه‌ای برای ورزش های دیگر محسوب شود که ما در این مقاله به طور خلاصه از تاثیرات آن بر روی ورزش های رزمی تاکید خواهیم کرد.

کمی صبر کنید تا به چند پرسش، پاسخ دهیم.

بیشتر این پرسش ها برای کسانی که می‌خواهند این ورزش را شروع کنند در اولویت قرار دارند.

بی شک برای آغاز هر ورزشی انگیزه ای وجود دارد. این انگیزه ها در ابتدایی‌ترین سطح ؛

از حفظ سلامت جسمانی شروع شده و تا حرفه‌ای‌ترین نوع خود ادامه دارد.

ورزش تی آر ایکس چیست؟ 

همانطور که پیش تر گفته شد ؛ تی‌ آر ایکس ورزشی‌ست برای افزایش مقاوت بدن بر پایه وزن افراد که توسط ابزار هایی از جمله بند تی آر ایکس مدیریت می‌شود.

آیا تی آر ایکس برای کاهش وزن راه مناسبی‌ست؟

ورزش تی آر ایکس متابولیسم (سوخت و ساز) بدن را به طور چشم‌گیری افزایش می‌دهد. این عمل به کاهش درصد چربی های بدن فرد کمک می‌کند و در نهایت سبب کاهش وزن می‌شود.

ما استفاده از تی آر ایکس را صرفا برای بدنسازی پیشنهاد نمی‌کنیم اما آموزش آن توسط یک مربی که به این ورزش مسلط است می‌تواند به تسریع کاهش وزن شما کمک ویژه‌ای نماید.

آیا تی آر ایکس برای مبتدی‌ها مناسب است؟ 

با کمال تعجب باید عنوان کنیم که ؛ بله!

تی آر ایکس همانطور که برای حرفه ای ها چالش برانگیز است برای افرادی که مبتدی هستند هم می‌تواند چالش برانگیز و مناسب باشد.

اما پیشنهاد می‌شود که برای پیدا کردن فرم مناسب و برنامه‌ای درست بر پایه وزن‌تان ابتدا با یک مربی همکاری نمایید.

(توجه داشته باشید که داشتن مربی لزوما به معنای رفتن به باشگاه نیست ، شما می‌توانید از فیلم های آموزشی نیز استفاده نمائید)

مزایای تی آر ایکس چیست؟ 

–  مهم نیست که وزن شما به چه میزان باشد. شما در هر وزنی قادر به انجام این ورزش خواهید بود.

– این ورزش کسل کننده نیست. هر لحظه می‌توانید با حرکات جدیدتر یا تغییر در حرکات قدیمی روبرو شوید.

– کالری بیشتری نسبت به ورزش های دیگر در یک بازه زمانی مشابه می‌سوزانید.

– این ورزش نسبت به ورزش های دیگر از آسیب های بسیار کمتری برخوردار است.

– در هر زمان و مکان امکان انجام این ورزش وجود دارد و شما با محدودیت فضا روبرو نیستید.

– عضلات بیشتری نصیبتان می‌شود!

آیا تی آر ایکس خطر هم دارد؟ 

بله !

اگر شما وضعیت مناسب جسمانی ندارید می‌تواند برای عضلات اسکلتی از جمله مفاصل مچ ، آرنج ، شانه ، مچ دست و پا و زانو خطرساز باشد. همچنین فشار خون شما را تا حد زیادی بالا می‌برد.

توجه داشنه باشید این خطر ها تنها زمانی جدی هستند که شما وضعیت مناسب جسمانی نداشته باشید و از یک نوع بیماری خاص رنج می‌برید.

آیا تی آر ایکس عضله‌ساز است؟ 

بله !

در این نوع ورزش نسبت تستوسترون به کورتیزل بیشتر می‌شود و در نتیجه شاهد رشد چشمگیری در عضلات و بافت های بدن خواهیم بود.

آیا می‌توانم هر روز این ورزش را انجام دهم؟ 

این موضوع بستگی به نوع تمرین و وزن شما دارد. اگر تازه وارد این ورزش شدید ، تمرین را سه روز در هفته در بازه ۴۰ تا ۶۰ دقیقه انجام دهید و حتما یک روز میان تمرین های‌تان به خود استراحت دهید.

آیا این ورزش برای سالمندان خوب است؟ 

یک مطالعه پژوهشی که اخیرا توسط دکتر تامپسون در دانشگاه سانفرانسیسکوصورت گرفته نشان می‌دهد که تی آر ایکس یک ورزشی ایمن ، موثر و لذت بخش برای سالمندانی‌ست که با خطرات پیری مواجه هستند.

آیا کشش بدنی برای سالمندانی که این ورزش را انجام می‌دهند خوب است؟ 

کشش بدنی ، انعطاف پذیری مفاصل را بیشتر می‌کند و به شما کمک می‌کند تا فعال باشید. به مرور زمان با افزایش سن ماهیچه های بدن کاهش یافته و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهند ، از این رو ؛ انعطاف پذیری مفاصل کمک شایانی در زمان سالخوردگی به ما می‌کند .

پاسخ پرسش های بیشتر درباره این ورزش را می‌توانید با دنبال کردن صفحات مجازی و سایت ما ، بخوانید و به اشتراک بگذارید.

تاثیر تی آر ایکس بر ورزش های رزمی :

همانطور که پیشتر گفتیم در این مقاله سعی داریم تا به طور خلاصه از تاثیر ورزش تی آر ایکسبر ورزش های رزمی بگوئیم.

با توجه به تاریخچه ، پرسش ها و پاسخ های پیشین در‌می‌بایم که تی آر ایکس ورزشی‌ست که هر فرد در هر وزنی که باشد در هر مکان می‌تواند این ورزش را انجام دهد.

ورزش های رزمی از جمله کاراته ، تکواندو ، ساندا ، کیک بوکسینگ، کونگ‌فو و دیگر رشته ها در این زمینه ؛ بیشترین تمرکز را بر روی عضلات ورزش کننده دارند.

در این ورزش ها که نرمی و ملایمت بر سختی و زمختی غلبه می‌کند، یکی از اصول بنیادین هنرهای رزمی است.

برای مثال قاعده‌ مهم جودو  «از نیروی دشمن برای غلبه بر او استفاده کن» و اصل تای‌چی‌چوان «چهار سیر بر هزار من چیره می‌شود» به این نگرش اشاره دارند. در ورزش تکواندو فاکتور چابکی از مهم ترین فاکتور هاست ولی تکواندو کاران از وزنه ها گله مند هستند ؛ چرا که بعضی از مربیان عقیده داند بدنسازی باعث کندی عضلاتشان میگردد و باعث هجم کاذبی میشوند که آن ها هیچ نیازی به آن ها ندارند ولی ورزش تی آر ایکس برای رزمی کاران نیازمند به چابکی مانند : بوکس و تکواندو واقعا عالی جواب میدهد چون باعث افزایش چابکی هم دربالا تنه و پایین تنه میشوند .

هدف ما اینست که شما انتخاب کنید تی آر ایکس را در ورزش خود را بدهید یا نه !

همانطور که میدانید بند تی آرایکس از مشتقات بیشماری بهره برده است .

یکی از مشتقات آن فوت کاندلز یا همان محل جا پایی است که پا ها درون آن قرار میگیرند .

این خبر خوبی برای رزمی کاران است چرا که تا کنون 20 حرکت با جا پایی های بند تی آر ایکس شناخته شده است که مستقیما بر افزایش قدرت و چابکی شخص ورزش کار می افزاید !

تی آر ایکس به سبب اولویت ها و ایده های خود ، تاثیر وصف ناشدنی ای در ورزش های رزمی دارد.

تی آر ایکس همانطور که عنوان شد در کمترین زمان ممکن ، بهترین کیفیت را ارائه می‌دهد و این همان چیزی‌ست که ورزش های رزمی می‌خواهند و این درست همان چیزی‌ست که فنون رزمی را به هنر رزمی تبدیل کرده‌است.

عضله سازی از بنیادی‌ترین پایه های این ورزش محسوب شده و به راحتی و با تاکید دوباره و پیاپی، در هر وزنی می‌تواند به شما کمک کند تا با کمترین زمان و امکانات خودتان را برای شروع هر ورزشی به خصوص ورزش های رزمی آماده کنید.

تی آر ایکس را جدی بگیرید زیرا که این ورزش بر شما سخت نخواهد گرفت.

 

نوشته شده توسط تیم نوسندگان  : dynamicfit.ir

نظرها:

شما هم در گفتگو شرکت کنید:

مطالب مرتبط

آخرین اخبار