www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۵:۴۶ 1393/10/08

با هدف حفظ سرمایه‌های جودو؛ حضور جودوکاران در رشته های دیگر باید با مجوز فدراسیون جودو همراه باشد

بازی‌های ساحلی آسیا بود که چندی پیش در پوکت تایلند برگزار شد که در این رقابت‌ها، چند جودوکار در رشته‌های جوجیتسو و سامبو شرکت کردند که بیشتر آنها موفق به کسب مدال نیز شدند. حضور جودوکاران در رشته‌های دیگر از این پس، منوط به هماهنگی و اخذ مجوز از سوی فدراسیون جودو امکان‌پذیر خواهد بود. […]

بازی‌های ساحلی آسیا بود که چندی پیش در پوکت تایلند برگزار شد که در این رقابت‌ها، چند جودوکار در رشته‌های جوجیتسو و سامبو شرکت کردند که بیشتر آنها موفق به کسب مدال نیز شدند.

حضور جودوکاران در رشته‌های دیگر از این پس، منوط به هماهنگی و اخذ مجوز از سوی فدراسیون جودو امکان‌پذیر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار “رزم نیوز” ، کوچ جودوکاران به سایر رشته‌های ورزشی که در سال‌های اخیر شدت یافته، باعث ایجاد حواشی و همچنین خالی ماندن جودوی کشور از سرمایه ها و چهره‌های سرشناس این ورزش المپیکی شده است.

اوج این اتفاق، بازی‌های ساحلی آسیا بود که چندی پیش در پوکت تایلند برگزار شد که در این رقابت‌ها، چند جودوکار در رشته‌های جوجیتسو و سامبو شرکت کردند که بیشتر آنها موفق به کسب مدال نیز شدند.

بعد از این مسابقات، مسائلی بین فدراسیون جودو و مسئولان این قبیل رشته‌ها به وجود آمد که در نهایت، باعث شد گردانندگان فدراسیون جودو آیین نامه‌ای را تصویب کنند که طی آن، ورزشکاران جودو به راحتی نتوانند در مسابقات رشته‌های دیگر حضور پیدا کنند.

بر اساس تصمیم جدید مسئولان فدراسیون جودو، هر جودوکاری که بخواهد وارد رشته دیگر شود، می‌بایست با هماهنگی و اخذ مجوز لازم از سوی این فدراسیون باشد. همچنین مسئولان رشته‌های رزمی دیگر نیز می‌بایست فدراسیون جودو را در جریان برنامه‌های خود در زمینه جذب جودوکاران بگذارند.

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.