www.khabarrazmavar.ir

سنگ تمام سانداکاران در یونیورسیاد /

شناسه خبر : ۱۴:۳۴ 1396/06/08

اوجاقی: یونیورسیاد دست کمی از مسابقات جهانی نداشت

ووشوکاران ایران موفق شدند رقابت های یونیورسیاد ۲۰۱۷ را هم با درخشش و کسب عنوان قهرمانی در ساندا و نایب قهرمانی در مجموع ساندا و تالو به پایان برسانند و با انگیزه مضاعف برای رقابت های جهانی آماده شوند.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، رقابت های ووشوی یونیورسیاد ۲۰۱۷ در حالی به میزبانی چین تایپه به پایان رسید که سانداکاران ایران موفق شدند با کسب سه مدال طلا به عنوان قهرمانی برسند. همچنین در مجموع ساندا و تالو نمایندگان کشورمان با مجموع ۶ مدال بعد از چین به نایب قهرمانی این دوره از رقابت ها دست یافتند.

عرفان آهنگریان بعد از غلبه بر حریفانی از اندونزی، قزاقستان و روسیه در مبارزه نهایی وزن منهای ۶۰ کیلوگرم ساندای مردان با «ژائو فو ژیانگ»از چین مبارزه کرد و به مدال طلا رسید.

جعفر شیرزاد در وزن منهای ۷۰ کیلوگرم برای رسیدن به فینال، سانداکاران روسیه و ارمنستان را مغلوب کرده بود و در مبارزه فینال با «روسلان لبیروف» از قزاقستان روبه رو شد و دومین مدال طلای ایران را به دست آورد.

همچنین حمید رضا لادوربعد از غلبه بر رقیب ترکیه ای در مبارزه پایانی وزن منهای ۸۰ کیلوگرم با «لی شنگ نان» از چین رقابت کرد و در دو راند متوالی به برتری دست یافت تا ایران در کسب مدال طلا در بخش ساندا هت تریک کند.

اوجاقی: در بخش ساندا از چین پیشی گرفتیم و قهرمان شدیم

حسین اوجاقی سرمربی تیم ملی ووشوی ایران بعد از پایان این پیکارها به خبرنگار رزم آور گفت: “ایران با کسب ۳ طلا توانست به عنوان قهرمانی دست یابد، بعد از ما چین بود که دو طلا داشت و نایب قهرمان شد؛ کره ای ها با یک مدال طلا به عنوان سومی رسیدند.”

وی در ادامه توضیح داد: “فاطمه حیدری و امیر محمدرضایی در بخش تالو به مدال برنز رسیدند و تیم ایران در مجموع ساندا و تالو با ۳ طلا ، یک نقره و ۲ برنز به عنوان نایب قهرمانی رسید.”

سلیمی در اولین تجربه اش با قدرت ظاهر شد

آرزو سلیمی تنها بانوی ایران در بخش ساندا بود که در فینال وزن منهای ۵۲ کیلوگرم ساندای بانوان، با قبول شکست مقابل «کیم هی بین» از کره جنوبی به مدال نقره بسنده کرد.

اوجاقی درخصوص عملکرد سلیمی گفت: وی اولین بار بود که حضور در مسابقات برون مرزی را تجربه می کرد و بسیار بازی های خوبی را انجام داد، سلیمی از سد بلاروس و اندونزی به خوبی گذشت. با ورزشکار کره ای هم ۳ رانده شد.

وی افزود: بازی او با کره بسیار پایاپای پیش رفت و با اختلاف کم باخت در حالی که حریفش تجربه سه دوره حضور در رقابت های جهانی را داشت و پیش از این حضور در رقابت های آسیایی را هم تجربه کرده بود.

سطح مسابقات یونیورسیاد بسیار بالا بود

سرمربی تیم ملی ساندای ایران گفت: سطح رقابت های یونیورسیاد بسیار بالا بود و نسبت به رقابت های جهانی و آسیایی دست کمی نداشت، ووشوکاران ایران تمرینات بسیار خوبی را پشت سرگذاشته بودند و موفق شدند مقابل حریفانی از چین، روسیه، بلاروس، ترکیه ، اندونزی و … با شایستگی به پیروزی برسند .

انتهای پیام/

نظرها:

شما هم در گفتگو شرکت کنید:

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.