www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۳:۲۱ 1396/07/04

اوجاقی: نتیجه در ووشو قابل پیش بینی نیست /۶۰ درصد تیم کم تجربه هستند

سرمربی تیم ملی ووشو گفت: ووشو یک ورزش رکوردی نیست و نمی توان پیش بینی کرد چند مدال در رقابت های جهانی کسب می کنیم، عملکرد بیشتر از نتیجه برای ما اهمیت دارد .

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، چهاردهمین دوره رقابت های ووشو قهرمانی جهان از روز جمعه به میزبانی روسیه در شهر کازان آغاز می شو‌د و به مدت ۵ روز ادامه خواهد داشت.

ملی پوشان ساندا و تالو ایران در دو گروه زنان و مردان برای حضور در این دوره از رقابتها تهران را به مقصد مسکو ترک و از آنجا راهی محل برگزاری مسابقات می شوند.

محسن محمدسیفی، یوسف صبری، معین تقوی، میلاد عارفی مقام و حمیدرضا قلی پور در بخش ساندا، فرشاد عربی، امیر محمدرضایی، مهدی مختارپور، حسین رحمانی و نوید مکوندی در بخش تالو ترکیب تیم ملی مردان ایران را تشکیل می دهند .

الهه و شهربانو منصوریان و مریم هاشمی در بخش ساندا، به همراه زهرا کیانی، هانیه رجبی و ناهید پورشبانان در بخش تالو در گروه بانوان به این دوره از رقابت ها اعزام می شوند.

اوجاقی: ۶۰ درصد تیم ما کم تجربه و جوان است

حسین اوجاقی سرمربی تیم ملی ووشو قبل از اعزام تیم به رقابت‌های جهانی جهانی گفت: ما تاکنون ۷ مرحله اردو را پشت سر گذاشته ایم و بچه‌ها از نظر آمادگی روحی و جسمانی شرایط بسیار مطلوبی دارند.

وی در ادامه توضیح داد: ما ۵ ملی‌پوش در بخش ساندا به رقابت‌های کازان اعزام می‌کنیم که فقط قلی پور و سیفی تجربه حضور در رقابتهای بزرگسالان را دارند و سه نفر دیگر اولین بار است که این پیکارها را تجربه می کنند البته آنها در رقابت های جوانان جهان مدال آورده اند ۶۰ درصد تیم کم تجربه است با این حال انگیزه خوبی دارند و امیدوارم که بتوانند در روز مسابقه هم نتایج مطلوبی کسب کنند .

اوجاقی خاطرنشان کرد: از نظر من هر پنج نماینده ایران شایستگی مدال طلا دارند اما رقبای ما بیکار ننشسته اند، ما حریفان سرسختی همچون چین، روسیه میزبان، مصر، برزیل، ویتنام و …داریم که همه با برنامه و آماده هستند.

وی درباره وضعیت آسیب دیدگی شاگردانش گفت: در طول اردوها بارها پیش آمده که بچه‌ها مصدوم شوند قلی پور هم که جراحی کرده بود و دوره نقاهتش را پشت سر گذاشت اما در حال حاضر همه خوبند و هیچ کدام آسیب‌دیدگی ندارند.
سرمربی تیم ملی ووشو پیش بینی خود از نتایج سانداکاران در رقابت‌های قهرمانی جهان را اینطور عنوان کرد : ووشو رشته رکوردی نیست که بتوان رکوردها را با هم مقایسه کرد و دقیق بگویم که نتیجه چه می شود، بستگی به آمادگی جسمانی و روانی بچه ها دارد همه چیز به روز مبارزه برمی گردد . سلسله عوامل تأثیرگذار است تا بتوانیم بگوییم مدالمان چه رنگی است.
وی ادامه داد: برای ما عملکرد بیشتر از نتیجه اهمیت دارد، ما تیم جوانی داریم که روی آنها سرمایه گذاری کرده ایم این جوانها باید در مسابقات آسیایی و جهانی افتخارآفرینی کنند البته اگر عملکرد خوب باشد مدال هم به همراه دارد.

قلی پور: به مدال فکر نمی‌کنم بیشتر برایش سعی می کنم

حمیدرضا قلی پور دارنده ۴ مدال طلا و یک نقره رقابت های قهرمانی جهان گفت: خیلی به گرفتن مدال فکر نمی‌کنم، بیشتر برای به دست آوردن آن سعی می کنم ، می خواهم مرحله به مرحله پیش بروم اول وزن کشی، قرعه، بعد پله پله مبارزه و در نهایت هم روز فینال باید به مدالم فکر کنم.

وی اضافه کرد: همیشه قبل از گرفتن مدال طلا حس و حالش با من بوده و آن را پیش بینی می کردم خداراشکر امسال همین حس را دارم اگر طلا بگیرم به رکورد جدیدی رسیده ام و در پنج وزن متفاوت طلا گرفته ام.

قضاوت سرداور ایران در مسابقات

فدراسیون جهانی ووشو از «محمد پورغلامی» دعوت کرده است تا به عنوان سرداور بخش ساندا راهی مسابقات جهانی روسیه شود.

پورغلامی به عنوان عضو کمیته فنی فدراسیون جهانی ووشو هم در نشست این کمیته حضور می یابد.

برگزاری اجلاس جهانی ووشو

نشست کمیته های مختلف فدراسیون جهانی ووشو با حضور شهین نظری عضو کمیته بانوان، حسین اوجاقی عضو کمیته ورزشکاران، امیرعباس لشگری عضو کمیته پزشکی و حسین حضرتی عضو کمیته ووشوی سنتی برگزار می شود.

همچنین مهدی علی نژاد، رئیس فدراسیون ووشو به عنوان نماینده هیئت رئیسه فدراسیون جهانی در جلسه کمیته فنی خواهد بود. وی به عنوان نماینده هیئت رئیسه فدراسیون جهانی در جلسه کمیته حضور خواهد داشت.

انتهای پیام

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید