www.khabarrazmavar.ir

جودو قهرمانی آسیا - هند؛

شناسه خبر : ۱۳:۱۰ 1395/06/20

افت فاحش نوجوانان در گوچی/ عباس‌نژاد: از عملکرد نوجوانان راضی‌ام

سرمربی تیم جودو نوجوانان ایران گفت: رقابتهای نوجوانان در سطح فنی بالایی برگزار شد و جودوکاران ما چهار مدال برنز کسب کردند.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، تیم جودو نوجوانان ایران که سال گذشته با کسب یک نشان طلا، یک نقره و سه برنز عنوان سومی آسیا را کسب کرده بود در این دوره توفیقی در کسب مدال طلا و نقره نداشت و در بخش پسران تنها با چهار مدال برنز افت فاحشی نسبت به دوره قبل داشت.

حذف چهار جودوکار این تیم در همان دوره های نخست و نزدیک نشدن به مدال از یک سو و کسب چهار مدال برنز از سوی دیگر باعث شد کارشناسان امر انتقاداتی را به عملکرد این تیم داشته باشند. علی رغم آنکه در سه سال گذشته مدیران فدراسیون ادعای پشتوانه سازی داشتند ، این رقابتها نشان داد کار خاصی صورت نگرفته است.

هر چند در این رده سنی متغیرهای زیادی در کسب  موفقیت نقش دارند که از آن جمله می توان به مدیریت فدراسیون اشاره کرد. مدیریتی که در هشت ماه اخیر چالش های زیادی را پیش روی خود داشته و بعد از رفتن رستگار، دو سرپرست را به خود دیده است.

خدابخش که به دنبال صاف کردن جاده برای رئیس شدن خود در فدراسیون بودو از همان ابتدای روزهای کاری خود تغییرات گسترده ای داد و در نهایت هم با نزدیک شدن به زمان پایان ثبت نام استعفا داد تا شانس خود را برای نشستن روی صندلی ریاست آزمایش کند.

گواری هم که بعد از خدابخش این سمت منصوب شد ، به جای همراهی تیم تحت رهبری خود در گوجی هند، راهی برزیل شد تا رقابتهای پارالمپیک را از نزدیک تماشا کند.

در چنین وضعیتی نوجوانان جودو با کمترین امکانات تمرین کرده و بدون تجربه برون مرزی راهی رقابتهایی شدند که همه رقبای اصلی از جمله ژاپن، کره جنوبی ، مغولستان، ازبکستان و قزاقستان حضور داشتند.

اگر به شرایط پرحاشیه ماه های اخیر جودو توجه شود می توان گفت کسب همین چهار مدال هم از این تیم نوعی موفقیت محسوب می شود. چرا که مدیران فدراسیون نه به فکر این تیم که به دنبال آینده کاری خود بودند.

عطا الله عباس نژاد سرمربی تیم نوجوانان ایران در خصوص کسب این نتایج بدون اشاره به حواشی ماه های اخیر به خبرنگار مهرگفت: از عملکرد جودوکاران نوجوان رضایت دارم. دو جودوکار با تجربه ما یعنی تقوی و پرهیزگار که دوره قبل موفق به کسب مدال برنز شده بودند ، در این دوره هم از مدال و مقام خود دفاع کردند.

وی افزود: مجید بریمانلو و مهدی برغمدی که سال قبل با وجود تلاش فراوان به ترکیب اصلی نرسیده بودند ، در این دوره به عضویت تیم درآمده و در رقابت با حریفان آسیایی  خود صاحب مدال برنز شدند. ضمن اینکه ما در هر چهار وزنی که به مدال رسیدیم با شکست جودوکارانی از مغولستان ، قرقیزستان و ازبکستان به این مهم دست پیدا کردند.

سرمربی نوجوانان جودو ادامه داد: با بضاعت و امکانات چند ماه اخیرفدراسیون از عملکرد این نوجوانان در رقابتهایی که ژاپن ، کره ، ازبک ، قزاق ، مغول و حتی تاجیکستان پرقدرت حضور داشتند راضی هستم. این نوجوانان آینده جودو ایران هستند و من نیز گله مند نیستم.

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.