www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۲۰:۱۶ 1393/12/11

استاد وارسته دارفاني را وداع گفت

استاد دكتر فرهاد وارسته بنيانگذار ورزش كاراته در ايران و نايب رئيس اسبق فدراسيون جهاني كاراته دارفاني را وداع گفت.به گزارش “رزم نیوز” ، دكتر وارسته پس از اتمام تحصيلات خود در آمريكا در رشته علوم سياسي و بين الملل در سال 1344 به كشور بازگشت و در همان سال اولين كلاس كاراته را در زيرزمين […]

استاد دكتر فرهاد وارسته بنيانگذار ورزش كاراته در ايران و نايب رئيس اسبق فدراسيون جهاني كاراته دارفاني را وداع گفت.به گزارش “رزم نیوز” ، دكتر وارسته پس از اتمام تحصيلات خود در آمريكا در رشته علوم سياسي و بين الملل در سال 1344 به كشور بازگشت و در همان سال اولين كلاس كاراته را در زيرزمين منزل مسكوني پدرش به راه انداخت.
وي كه مبتكر سبك كان ذن ريو در ايران بود، در سال 1972 براي اولين بار تيم ملي كاراته ايران را قبل از اينكه فدراسيون رسمي كاراته در كشور تاسيس شود به مسابقات جهاني فرانسه(پاريس) برد و در همان جا به عنوان نايب رئيس اتحاديه جهاني سازمان هاي كاراته (WKF) برگزيده شد و طي 2 دوره كه تا سال 1980 طول كشيد خدمات زيادي براي شناساندن قدرت كاراته كشور به جهانيان انجام داد.
استاد وارسته در سال 1976 مدير فني اتحاديه كاراته آسيا و اقيانوسيه شد و پس از آن عضو هيات مديره اتحاديه آسيا گرديد .
وي در سال 1355 براي اولين بار در تاريخ ورزش كشور توانست مسابقات رسمي اتحاديه كاراته قاره اروپا را در ايران برگزار كند.
يادآور مي شود اولين مقام قهرماني كاراته جهان و آسيا براي كاراته كشورمان در دوران رياست ايشان كسب شد. او پس از عزيمت به خارج از كشور فدراسيون جهاني كان ذن ريو را تاسيس كرد و توانست فرزند خود را به مقام دوم كوميته جهان(WKF) برساند.
استاد وارسته تنها ايراني صاحب دان 10 كاراته بود.

وي روز گذشته 10 اسفند ماه پس از يك دوره بيماري چشم از جهان فروبست. روحش شاد.
به همين منظور مراسم يادبود آنمرحوم توسط فدراسيون كاراته روز جمعه 15 اسفند ماه در خيابان سهروردي- خيابان خرمشهر- ميدان نيلوفر- مسجد امام رضا(ع) از ساعت 16:30 الي 18 برگزار خواهد شد.

11315388229660996615

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید