www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۲:۳۳ 1393/11/11

آرزوهای کاراته و تکواندو، از المپیک تا پاراالمپیک 2020

به نظر می رسد بازیهای المپیک 2020 توکیو می تواند برای رشته های رزمی به یک المپیک تاریخی تبدیل شود. علاوه بر کاراته که تلاشهای همه جانبه ای را برای ورود رسمی به این بازیها پیگیری می کند، حالا تکواندو نیز که سالهاست وارد المپیک شده در تلاش است تا پاراتکواندو را وارد بازیهای پاراالمپیک […]

به نظر می رسد بازیهای المپیک 2020 توکیو می تواند برای رشته های رزمی به یک المپیک تاریخی تبدیل شود. علاوه بر کاراته که تلاشهای همه جانبه ای را برای ورود رسمی به این بازیها پیگیری می کند، حالا تکواندو نیز که سالهاست وارد المپیک شده در تلاش است تا پاراتکواندو را وارد بازیهای پاراالمپیک 2020 کند.

به گزارش خبرنگار “رزم نیوز” ، فدراسیون جهانی تکواندو WTF از سال 2006 برای دستیابی به این مهم تلاش خود را آغاز و خصوصا در دو سال اخیر با به روز کردن قوانین این مسابقات بر تلاشهای خود افزود  و حالا با سخنرانی رئیس فدراسیون جهانی در لوزان سوئیس امیدواری برای ورود رسمی تکواندو به بازیهای پاراالمپیک 2020 توکیو افزایش یافته است. امسال نه تنها برای ششمین سال پیاپی مسابقات پاراتکواندو به میزبانی ترکیه برگزار خواهد شد که رنکینگ رسمی تکواندوکاها در این بخش نیز صورت خواهد گرفت.

کمیته بین المللی پاراالمپیک تصمیم نهایی خود را برای رشته های حاضر در پارالمپیک 2020 توکیو در نشست ابوظبی که از دیروز آغاز شده و فردا به پایان خواهد رسید اتخاذ خواهد کرد. در این اجلاس برای ورود 6 رشته به پاراالمپیک 2020 تصمیم گیری خواهد شد که علاوه بر تکواندو، جودو و شمشیربازی با ویلچر نیز از رشته های رزمی هستند که امیدوارند ورود رسمی شان به بازیهای پاراالمپیک را جشن بگیرند.

امسال همچنین برای نخستین بار پاراتکواندو بصورت نمایشی در چهارمین دوره بازیهای جهانی INAS (فدراسیون بین المللی برای ورزشکاران کم توان ذهنی) حضور خواهد داشت. فدراسیون جهانی WTF اعلام کرده فدراسیون های ملی که خواهان شرکت در این مسابقات هستند باید از طریق نمایندگی INAS در کشورشان اقدام کنند. ظاهرا در کشور ما فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولین نمایندگی INAS را برعهده دارد.

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.