www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۶:۴۷ 1396/08/10

حواشی رقابت های قهرمانی کشور بوکس، قوانین آیبا روی رینگ کردستان مشت خورد!

رقابت های قهرمانی کشور بزرگسالان بوکس در حالی با قهرمانی سنندج به پایان رسید که حواشی زیادی در آن رقم خورد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، بیست و هفتمین دوره مسابقات بوکس قهرمانی یادواره ۵۴۰۰ شهید دفاع مقدس به میزبانی سنندج با حضور بیش از ۳۰۰ ورزشکار در قالب ۳۳ تیم از استان های مختلف کشور طی روزهای ۵ تا ۹ آبان برگزار شد.

قرار است اعضای تیم ملی بعد از پایان این پیکارها مشخص شود.

یکی از ویژگی های جالب توجه این دوره از مسابقات این بود که هر روز عصر سالن آزادی مملو از جمعیت می شد و مردم کردستان با حضور در محل برگزاری این پیکارها به تشویق ورزشکاران خود می پرداختند.

در نهایت هم تیم میزبان با کسب هفت مدال رنگارنگ توانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد تاتماشاگرانش راضی از سالن مسابقه بیرون بروند.

اما این مسابقات با حاشیه های قابل توجهی هم روبه رو بود که از همان روز نخست و همراه با آغاز مسابقات شروع شد که البته باتوجه به نزدیکی به انتخابات فدراسیون بوکس وجود حواشی قابل پیش بینی بود.

دعوت نشدن بابک بردبار داور بین المللی و باسابقه در کادر اجرایی این مسابقات به خاطر حمایت آشکار از یک کاندیدای انتخابات فدراسیون باعث شد تا حساسیت ها بالا برود و عده زیادی تصور کنند کمیته اجرایی مسابقات تا حد زیادی سلیقه ای عمل کرده است، البته بردبار هم با مصاحبه های متعدد به این حواشی دامن زد.

از جمله حواشی رقابت های کشوری بزرگسالان می توان به برخی تخلفات آیین نامه ای در آن با توجه به مقررات فدراسیون جهانی بوکس (آیبا) هم اشاره کرد.

تغییر در زمان مبارزه های روز نخست

طبق قوانین بین المللی، مسابقات بوکس باید در سه راند سه دقیقه ای برگزار شود اما به بهانه تعداد بالای بوکسورهای شرکت کننده در روز نخست و دور مقدماتی این رقابتها مبارزات در سه راند دو دقیقه ای برگزار شد که با قوانین آیبا مغایرت داشت.

البته قوانین فدراسیون جهانی در روزهای بعد و با کاهش تعداد شرکت کنندگان رعایت شد.

تخلف آشکار میزبان در رقابت ها

در این پیکارها تیم کردستان میزبان از یک بوکسور سنگین وزن بیش از سهمیه خود در مسابقات استفاده کرد که این موضوع هم با قوانین آیبا مغایرت دارد چرا که در هر وزن تنها باید یک بوکسور در مسابقات شرکت کند.

بوکسور سبیل کلفت روی رینگ

یک اتفاق جالب توجه دیگر که با قوانین فدراسیون جهانی بوکس مغایر بود و در رقابت های قهرمانی کشور اتفاق افتاد این است که در این پیکارها یک بوکسور با سبیل پرپشت شرکت کرد، این در حالی است که طبق قوانین فدراسیون جهانی بوکسورها حتما باید ریش و سبیل خود را اصلاح کرده باشند و بعد وارد رینگ شوند.

ماجرای یک بازیکن با دو اسم

از دیگر تخلف مسابقات کشوری بوکس مربی استان تهران پرده برداشت و اعلام کرد که تیم بوکس سیستان و بلوچستان در وزن ۵۶ کیلوگرم از بوکسوری استفاده کرده که در سالهای قبل با نام عبدالحمید شولی‌بر در مسابقات شرکت می کرده و حتی در سکوی قهرمانی نیز هم ایستاده اما امسال با نام دانیال شهبخش در مسابقات حضور پیدا کرده است!

هرچند سرمربی تیم سیستان و بلوچستان در مصاحبه با خبرنگار رزم آور منکر این تخلف شد.

لازم به ذکر است، در این مسابقات بوکسورهای سرشناسی همچون روزبهانی، قاسمی پور، دلاوری، طلوتی، شوریان و حضور نداشتند و خبری هم از «خیمنز کوبایی» سرمربی تیم ملی بوکس بزرگسالان که همچنان با فدراسیون بوکس قرارداد نبود.

یکی از شگفتی های مسابقات را سجاد کاظم‌زاد خلق کرد وی که در وزن ۶۹ کیلوگرم به مدال برنز رقابت‌های قهرمانی آسیا رسیده بود در نخستین مسابقه خود شکست را پذیرا شد و از ادامه رقابت‌ها بازماند.

شنیده می شد هیئت بوکس استان کردستان به عنوان میزبان از چند چهره که در لیست دعوتی افشین داوری، سرپرست فدراسیون نبودند دعوت کرد که در میان آنها نام چند کاندیدای ریاست فدراسیون هم وجود داشت.

بیست و هفتمین دوره رقابت های قهرمانی کشور بوکس سرانجام ۹ آبان با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.

انتهای پیام

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.