www.khabarrazmavar.ir

ابهام در حضور ملی پوشان در مسابقات قهرمانی کشور جوانان

شناسه خبر : ۱۴:۲۹ 1396/07/24

قاسمی نژاد: برنامه ریزی غلط به جوانان جودو ضربه می زند

تیم ملی جودو جوانان برای حضور در رقابتهای قهرمانی جهان راهی کرواسی شد ، این درحالی است که مسابقات قهرمانی جوانان کشور هم با فاصله زمانی یک هفته ای نسبت به این پیکارها برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، تیم جودو جوانان ایران در حالی با با ۶ جودوکار برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان راهی کرواسی شد و قرار است اول مهر ماه به ایران بازگردد که فدراسیون جودو در اقدامی عجیب برگزاری مسابقات قهرمانی جوانان کشور را هشت مهر اعلام کرده است و مشخص نیست در این فاصله محدود زمانی نفرات اعزامی در رقابت های کشوری شرکت می کنند یا خیر؟

امیر قاسمی نژاد ملی پوش سابق تیم ملی که مدتی را به عنوان مربی تیم جوانان در کنار ملی پوشان جودو بود در این باره گفت: این اتفاق بسیار عجیب است، متاسفانه شنیده ام که اعلام شده است اگر ملی پوشان اعزامی دلشان خواست در مسابقات کشوری شرکت کنند، اگر هم نخواست که هیچ! مگر می شود این چنین مبارزه مهمی دل بخواهی باشد؟ جالب است به ملی پوشان گفته اند شرکت هم نکنید به تیم ملی دعوت خواهید شد.

وی در ادامه توضیح داد: اگر قصد داریم جودوی کشور به جایی برسد باید روی این موضوعات دقت بیشتری کنیم و برنامه ریزی بهتر و سنجیده تری برای برگزاری مسابقات داشته باشیم، مگر می شود مسابقات انتخابی را بدون ملی پوشان برگزار کرد و به آنها اطمینان داد که به اردو دعوت می شوند؟ با این صحبت انگیزه را از سایر جودوکاران می گیریم، باید مسابقات کشوری به گونه ای باشد که همه مبارزه کنند و هرکس لیاقتش را داشت و توانست رقبایش را شکست دهد به تیم ملی برسد.

سرمربی تیم جوانان استان خراسان تاکید کرد: روی صحبتم با ملی پوشان اعزامی به رقابت های قهرمانی جوانان جهان نیست، من با برخی از آنان از نوجوانی کار کرده ام همیشه دوست دارم تیم ملی کشورم موفق باشد اما متاسفانه برخی سیاست ها وجود دارد که به سایر جوانان آتیه دار کشور ضربه می زند.

وی اعلام کرد: برخی فقط دنبال سفر رفتن هستند و به هر سمتی که شده خودشان را جا می کنند تا در اعزام ها حضور داشته باشند، این افراد جایگاه واقعی خودشان را نمی دانند، اگر به فکر پیشرفت هستیم این کارها فقط حرکت رو به عقب است.

برای فعالیت فقط باید بله قربان گو باشی

امیر قاسمی نژاد درباره قطع همکاری اش با تیم ملی جوانان گفت: بعد از مصاحبه ای که درباره جواد محجوب کردم، عده ای ناراحت شدند و به من خورده گرفتند که تو مربی تیم ملی هستی و نباید این صحبت ها را انجام دهی، بعد از آن هم دیگر قراردادم را تمدید نکردم، من کارم را بلد هستم چندین سال عضو تیم ملی بودم ، جودو را از پایه آغاز کرده ام ، متاسفانه شرایط به گونه ای پیش می رود که هرکس بله قربان بگوید می تواند سمت هم داشته باشد.

وی افزود: متاسفانه اردوی جوانان تمام شده بود ولی نفرات دوم و سوم را نگه داشته اند تا در اردوی بزرگسالان باشند و تمرین کنند، این درست است؟ آنها باید برای قهرمانی کشور آماده شوند و به شهرهایشان برگردند اما مجبورند یار تمرینی باشند.

لازم به ذکر است؛ مسابقات جودو قهرمانی جهان روز چهارشنبه هفته جاری با حضور ۶۳۴ جودوکار از ۸۷ کشور جهان به میزبانی کرواسی آغاز می شود و تیم کشورمان با ۶ نماینده در این رقابتها حاضر می شود.

جعفر فیروزآبادی در وزن ۶۰- کیلوگرم، علیرضا خجسته در وزن ۶۶- کیلوگرم، جواد مرادی در وزن ۸۱ کیلوگرم، قاسم باغچقی در وزن ۹۰-کیلوگرم، علی پرهیزکار در وزن ۱۰۰- کیلوگرم و حمیدرضا ملک زاده در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم ۶ جودوکار جوان کشورمان هستند که در پیکارهای جهانی روی تاتامی می روند.

احمد کاظمی به عنوان سرمربی، مختار خورنگ به عنوان مربی و محمد منصوری به عنوان سرپرست ملی پوشان کشورمان را در این رقابتها همراهی می کنند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار