www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۴:۲۰ 1395/09/24

یک سوال از وزارت ورزش؛‌ تکلیف کاندیدای متهم به تبانی در کاراته چه شد؟

انتخابات کاراته قرار بود ۱۱ مرداد ماه سال جاری برگزار شود اما یک روز قبل از زمان برگزاری انتخابات، به دلیل شائبه در تایید صلاحیت یکی از کاندیداها، انتخابات لغو و به زمان دیگری موکول شد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، اسفند ماه سال گذشته، ۲۷ کاندیدا برای ریاست فدراسیون کاراته ثبت نام کردند. چهار مرداد ماه ۱۳۹۵ هر ۲۷ کاندیدا تایید صلاحیت شدند و وزارت ورزش ۱۱ مرداد ماه را زمان برگزاری انتخابات اعلام کرد. اما یک روز قبل از برگزاری انتخابات، وزارت ورزش به دلیل شائبه در صلاحیت یک کاندیدا انتخابات را لغو و به زمان دیگری موکول کرد.

محمود گودرزی وزیر ورزش پیشین، مهرماه سال جاری در مصاحبه‌ای با رسانه‌ها در خصوص دلیل لغو برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون کاراته اظهارکرد: اخباری از فدراسیون کاراته به ما رسید که فرد یا افرادی در حال تبانی، چیدمان و مهندسی هستند. زمانی که ما برای خودمان حق مهندسی قائل نیستیم، حتما برای دیگران هم این حق را قائل نیستیم. در انتخابات فدراسیون کاراته بحث تبانی مطرح بود و امکان داشت مسائل دیگری هم باشد اما زمانی که مجموعه‌های قانونی همچون قوه قضائیه به ما اعلام کنند که فردی دچار این مشکلات هست، عذرش را می‌خواهیم.

اکنون نصرالله سجادی در حالی زمان انتخابات مجمع کاراته را ۲۸ دی ماه سال جاری اعلام کرده که خبری از تایید صلاحیت مجدد کاندیداها و لیست دقیق آنها نیست. اگر وزرات ورزش به دلیل شائبه در صلاحیت یک کاندیدا انتخابات را لغو می‌کند آیا منطقی است که پس از گذشت چند ماه و از دست دادن زمان بسیاری که هر لحظه آن برای جامعه کاراته مهم بوده، اکنون انتخابات با همان نفرات برگزار کند؟

تایید صلاحیت کاندیداها از اسفندماه سال گذشته تا مرداد ماه حدود شش ماه زمان برد! حال که چیزی حدود یک ماه تا زمان برگزاری انتخابات کاراته باقی مانده است این سوال مطرح است که وزارت ورزش برنامه خاصی برای تایید صلاحیت ها دارد و تکلیف رسیدگی به وضعیت آن کاندیدایی که گفته شد در حال تبانی و مهندسی انتخابات بوده، چه می‌شود؟

اگر قرار است که کاندیدای مورد نظر در انتخابات ۲۸ دی حضور داشته باشد، چرا انتخابات ۱۱ مرداد به دلیل شائبه عدم صلاحیت او، لغو شد؟ آیا اکنون آن فرد صاحب صلاحیت شده؟ یا اینکه وزیر جدید کاندیدای مذکور را دارای روحیه تبانی ندیده و حتما صلاحیتش هم تایید شده است؟

اکنون تنها باید منتظر ماند و دید که واکنش وزارت جدید ورزش به این موضوع چیست. آیا ادعاهای وزیر گذشته را نایده خواهد گرفت؟ یا کاندیدای مذکور را از لیست نهایی کاندیداهای انتخابات فدراسیون کاراته خارج خواهد کرد؟

منبع: خبرگزاری ایسنا

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.