www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۹:۱۸ 1395/10/26

گوکان ساکی: ریکو از مبارزه با من می ترسد!

گوکان ساکی پس از مدتها دوری از دنیای رینگ قصد دارد با تمام توان در سال ۲۰۱۷ قدرت نمایی کند.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، تایسون ترکیه ای پس از مسابقات GLORY 15 استانبول که منجر به قهرمانی او در دسته نیمه سنگین وزن گلوری شد، هرگز در رینگ این سازمان دیده نشد و تنها یک مبارزه در سازمان GFC انجام داد. او اکنون قصد دارد در سال ۲۰۱۷ با قدرت و هدفی بزرگتر به رینگ گلوری قدم بگذارد.

سایت “کیک بوکسینگ پِلَنِت” به بهانه بازگشت او به میادین گفتگویی با او انجام داده که در ادامه این مصاحبه را می خوانید:

از آخرین وضعیتت طی دو سال اخیر برامون بگو.

ساکی: “در حال حاضر در استانبول و دُبی زندگی می کنم. خیلی تمرین کرده ام. البته نه با همان شدتی که در زمان آماده سازی برای مسابقات تمرین می کنم. از طرفی با چند مصدومیت کهنه هم مشکل داشتم ولی خُب این هم بخشی از ورزش است که به عنوان یک فایتر باید آن را قبول کنیم”.

.

در ویدیوهایی که در رسانه های اجتماعی منتشر کردی تو را در حال تمرین بوکس دیدیم و نه کیک بوکسینگ، آیا در نظر داری که در بوکس هم فعالیت داشته باشی؟

– “بوکس جذابه، شکلی از یک هنر هوشمندانه، فکر می کنم اگر می خواستم به بوکس بروم باید پنج سال پیش و زمانی که ۲۷ ساله بودم این کار را می کردم. الان برای این کار خیلی دیر است”.

.

آیا هنوز با تایرون اسپونگ در تماس هستی؟

– “ما واقعاً با هم در تماس هستیم. همچنین در اینستاگرام به پست های همدیگر پاسخ می دهیم و آنها را لایک می کنیم. او یک شخص فوق العاده و بسیار سخت کوش است”.

.

تصور کن تایرون از تو یک مبارزه ریمچ و با قوانین بوکس بخواهد. پاسخ تو چیست؟

– “چرا که نه. انجامش می دهیم”.

.

بعد از مبارزه ات با تایرون اسپونگ حرکت جوانمردانه ای انجام دادی. احتمالاً به خاطر آن حرکتت با واکنش های مثبتی رو به رو شدی.

– “فایترهایی وجود دارند که همیشه بعد از برد خوشحال هستند و برایشان مهم نیست که این برد چگونه به دست آمده! من مثل آنها نیستم. وقتی آن اتفاق افتاد اولین چیزی که به آن فکر کردم آینده ورزشی تایرون بود. تایرون یک فایتر است و با قدرت باز خواهد گشت”.

.

بعد از رویداد GLORY 26 آمستردام سازمان گلوری اعلام کرد که مبارزه ای بین تو و سائولو کاوالاری در نظر گرفته اند و آن را به طور رسمی اعلام کردند. چرا این مبارزه هرگز اتفاق نیافتاد؟

– “فرض کنید شما با یک پروموشن برای انجام پنج مبارزه با مبلغی مثلاً پانصد هزار یورو برای هر مبارزه قرارداد بسته اید. اما وقتی مبارزه آخر در حال شکل گرفتن بود سازمان می گوید که متأسفم ما تشخیص دادیم که فقط می توانیم به تو پنجاه هزار یورو به تو پیشنهاد بدهیم. به نظرم تفاوت بین قراردادی که من داشتم و قرارداد جدید بسیار بزرگ بود. در نهایت من و گلوری نتوانستیم برای آن مبارزه و بر سر مبلغ پرداختی به توافق برسیم. ببینید وقتی شما به دنبال یک نمایش بزرگ هستید. برای خرید یک فِراری نباید با بودجه یک سوزوکی پیش بیایید. فکر کنم به طور واضح منظورم را گفتم. من ساعت های زیادی را به تمرین پرداخته ام. بارها و بارها مبارزه کرده ام تا در نهایت یک اسم برای خودم دست و پا کردم. من گوکان ساکی هستم و می دانم ارزش من چقدر است.
از طرفی من قبل از مبارزه با کاوالاری مصدوم شدم و شروع کردم تا روند درمانی ام را طی کنم. من مبارزه او را تماشا کردم. صادقانه بگویم مبارزه او هیچ انگیزه ای در من ایجاد نکرد. این سطح مبارزه ای نیست که من برای آن تمرین می کنم “.

.

به نظر می رسد اخیراً تمام انگیزه ات برگشته! چون در رسانه های اجتماعی ریکو ورهوون و رمی بونجاسکی را به چالش کشیدی! چرا در این زمان و یک باره؟

– “خُب من پیش از این کمربند قهرمانی دسته نیمه سنگین وزن گلوری را برده بودم و اکنون قصدم گرفتن کمربند سنگین وزن و قهرمانی در دو دسته وزنی مختلف است. رمی بونجاسکی یک اسطوره در این ورزش است و به نظرم مبارزه تکراری با او جالب خواهد بود. ببینیم چه کسی پیروز خواهد شد. من این برهه زمانی را برای چالش انتخاب کردم چون تمرکز تمام رسانه ها در پایان سال میلادی روی کیک بوکسینگ است. از طرفی بازگشت بدر هاری و البته رویداد GLORY COLLISION برای من زمان خوب و مناسبی بود. وقتی شما یک برنامه خوب تلویزیونی دارید برای زمان شروع پخش آن ساعت دو شب را انتخاب نمی کنید! درسته؟”

.

رمی چالش تو را پذیرفت. آیا تو با گلوری درباره این مبارزه حماسی صحبتی داشته ای؟

– “اگر رمی بتواند با گلوری به توافق برسد ما می توانیم مبارزه کنیم. من می خواهم این مبارزه هر چه زودتر شکل بگیرد. دست کم پیش از ماه ژوئن امسال”.

.

از جانب ریکو چیزی نشنیدی؟ نظرت در این رابطه چیست؟

– “او چهره خوبی از شخصیتش به نمایش نگذاشت. در تلویزیون می گوید که هیچگاه از یک چالش رویگردان نخواهد بود ولی من از سمت او چیزی نشنیده ام. او بر در همه می گوبد اما وقتی کسی در او را می کوبد از یک روزنه ای نگاه می کند و سریعاً چراغ ها را خاموش می کند. ریکو از مبارزه با من می ترسد چون بعد از مبارزه عنوان قهرمانی او بی ارزش خواهد شد و پول مبارزه تکراری اش در برابر بدر هاری از دست خواهد رفت. ریکو ادعا می کند که به همه احترام می گذارد ولی در تلویزیون رمی بونجاسکی را یک شکارچی پول خطاب می کند در حالیکه رمی هیچوقت او را به چالش دعوت نکرده است. هر بار که ریکو را می بینید او چهره متفاوتی از خود به نمایش می گذارد.
پس از پایان کنفرانس خبری GLORY COLLISION در آمستردام و در آن شب بخصوص همه گفتند که ریکو جنگ روانی را باخت، ولی فردای آن روز او گفت پلک نزنید که می خواهم بدر هاری را ناک اوت کنم. آن فقط یک ماسکی بود که او بر چهره زده بود. خودت باش! هر کسی چهره خود را از قبل داشته، در اُبرهاوزن آلمان محل برگزاری آن رویداد مملو از جمعیت بود.چرا؟ به خاطر بدر هاری، من می دانم. شما هم این را می دانید. گلوری و مدیریت آن هم این را می داند”.

.

بدر هاری مدت ها پیش یک لیست هدف منتشر کرده بود. آیا ما هم برای تو باید یکی از آن لیست ها را متصور شویم؟ دوست داری در مقابل کدامیک از فایترها در آینده ای نزدیک مبارزه کنی؟

– “در نخستین حضورم در K-1 WORLD GP در برابر رمی مبارزه کردم. متأسفانه آن مبارزه را واگذار کردم. در آن زمان او از نظر وزنی ۱۵ کیلو از من سنگین تر بود. این عدد بزرگیست! او شخصیتی است که سه بار قهرمان K-1 بوده و توانسته بهترینهای جهان را شکست دهد. او همیشه در فیزیک بدنی خوبی بوده و هنوز هم یک فایتر خطرناک است”.

.

و اما ریکو ورهوون؟

– “من فقط می خواهم با او مبارزه کنم چون او قهرمان کنونی دسته سنگین وزن گلوری است. اگر کسی طی ماه های آینده او را شکست دهد می خواهم با آن شخص مبارزه کنم. من فقط کمربند را می خواهم. ریکو هیچوقت برایم فایتر جالبی نبوده است”.

آخرین اخبار