www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۲:۲۳ 1395/02/08

گروه AIMS تحت پوشش کمیته بین المللی المپیک IOC قرار گرفت

در حاشیه همایش 2016 “اسپرت اکورد” که در لوزان سوئیس برگزار شد، طی امضاء یک یادداشت تفاهم بین تشکیلات AIMS و کمیته بین المللی المپیک IOC ، این تشکیلات تحت پوشش IOC قرار گرفت. به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز ، AIMS سال 2009 میلادی با عضویت 21 عضو “اسپرت اکورد” که عضو کمیته بین […]

در حاشیه همایش 2016 “اسپرت اکورد” که در لوزان سوئیس برگزار شد، طی امضاء یک یادداشت تفاهم بین تشکیلات AIMS و کمیته بین المللی المپیک IOC ، این تشکیلات تحت پوشش IOC قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز ، AIMS سال 2009 میلادی با عضویت 21 عضو “اسپرت اکورد” که عضو کمیته بین المللی المپیک نبودند تشکیل شده بود. نام این گروه پس از اختلافاتی که سال گذشته بین “اسپرت اکورد” و کمیته بین المللی المپیک IOC رخ داد دوباره بر سر زبانها افتاد. ریاست استفان فوکس دبیرکل فدراسیون بین المللی موی تای آماتور و عضویت فدراسیونهای جهانی چند رشته رزمی در AIMS باعث شد که این تشکیلات و موقعیت آن برای برخی از انجمن های رزمی که در کشور ما با فدراسیون ورزشهای رزمی اختلاف نظر دارند نیز اهمیت پیدا کند.

این انجمنها عضویت فدراسیونهای جهانی خود در “اسپرت اکورد” و رابطه این تشکیلات با IOC را یکی از دلایل خود برای لزوم فعالیت مستقل می دانستند و فدراسیون که معتقد بود این انجمنها باید زیر نظر او به فعالیت ادامه دهند، اختلاف بین “اسپرت اکورد” و IOC را به نوعی پایانی بر استفاده این انجمنها از برگ برنده “اسپرت اکورد” می دانست.

حالا AIMS با 23 فدراسیون عضو، نه تنها ارتباط نزدیکی با “اسپرت اکورد” دارد که به نوعی مستقلا به عنوان زیرمجموعه ای از IOC نیز به فعالیت خواهد پرداخت. همچنین در این همایش اخیر یادداشت تفاهم دیگری هم بین IWGA(انجمن بین المللی بازیهای جهانی) و IOC امضا شد که قرار است به همکاری نزدیکتر این دو تشکیلات منجر شود. IWGA نیز تعدادی از فدراسیونهای جهانی رزمی را در بین اعضای خود جای داده است.

AIMS_Default-Picture_2

در حال حاضر تشکلهای جهانی رشته های آی کی دو، جوجیتسو JJIF، موی تای، کیک بوکسینگ WAKO، ساواته، بوکس، کندو، کاراته، جودو، سامبو، سومو، تکواندو، کشتی و ووشو عضو “اسپرت اکورد” هستند. از این تعداد تشکلهای جهانی آی کی دو، جوجیتسو JJIF، موی تای، کیک بوکسینگ WAKO، ساواته، کندو و سامبو عضو تشکیلات AIMS و تشکلهای جهانی آی کی دو، جوجیتسو JJIF، موی تای، کیک بوکسینگ WAKO، سومو و کاراته عضو IWGA نیز می باشند. با توجه به سابقه و موقعیت “اسپرت اکورد” و تفاهم نامه های اخیر AIMS و IWGA با کمیته بین المللی المپیک IOC، به نظر می رسد موقعیت فدراسیونهای جهانی این رشته های رزمی که در ایران در قالب انجمن ساماندهی شده بودند، برخلاف پیشبینی فدراسیون ورزشهای رزمی نه تنها تنزل پیدا نکرده که ارتقاء هم پیدا کرده است. شاید دیگر وقت آن رسیده باشد که مسئولین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک مستقیما به مساله انجمنها و اختلافات موجود ورود پیدا کرده و اجازه ندهند پیشبینی های فدراسیون ورزشهای رزمی که عمدتا هم غلط از آب درمی آیند به موقعیت این انجمنها در سطح بین الملل خدشه وارد کند.

Tel-razmavar1

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید