www.khabarrazmavar.ir

رقابت های قهرمانی جهان ترکیه؛

شناسه خبر : ۱۳:۲۴ 1396/09/13

کوراش ایران هم حسرت به دل طلا ماند!

دهمین دوره رقابتهای قهرمانی بزرگسالان کوراش جهان در حالی به کار خود پایان داد که با وجود افتخارآفرینی کوراش در سال های گذشته، تیم ایران در حسرت یک مدال طلا ماند.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، رقابت های قهرمانی جهان کوراش ۲۰۱۷ به میزبانی استانبول ترکیه از ۱۱ آذر آغاز شد و روز گذشته ۱۲ آذر ماه به کار خود پایان داد.

در این پیکارها کوراش کاران ایران با ترکیب دو تیم کامل به روی تاتامی رفتند اما حاصل تلاش این کاروان پرتعداد ۳ مدال نقره و ۲ برنز بود.

در شرایطی که کوراش با مدال آوری هایش در سال های گذشته بار ناکامی های جودو را برای فدراسیون بردوش می کشید امسال نتوانست آنچنان که باید موفق باشد و ایران از رسیدن به مدال طلا بازماند.

قنبرعلی قنبری نماینده وزن منهای ۶۰ کیلوگرم تیم ملی کوراش ایران در دور نخست استراحت کرد، سپس نماینده تاجیکستان را از پیش رو برداشت و با پیروزی برابر حریف ازبک به نیمه نهایی رسید، قنبری در این مرحله برابر کوراش کار ترکمن به برتری دست یافت و فینالیست شد.

وی در بازی پایانی نتوانست مقابل نماینده ازبک ها به پیروزی دست یابد و به نشان نقره قناعت کرد.

وحدانی : شرمنده ام که نتوانستم طلا بگیرم

در وزن منهای ۶۶ کیلوگرم بهزاد وحدانی یکی از امیدهای ایران برای کسب مدال طلا، در گام نخست مقابل نماینده ازبکستان به پیروزی رسید، سپس نماینده کره جنوبی را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد، وی در ادامه با قبول شکست مقابل حریفی از قزاقستان به گردن آویز برنز رسید.
وحدانی پس از کسب نشان برنز گفت: “شرمنده ام که نتوانستم مدال خوش رنگ تری بگیرم و روی سکوی نخست رقابت های قهرمانی جهان بایستم.”
مصطفی دلیریان، دیگر نماینده کوراش کشورمان در وزن منهای ۶۶ کیلوگرم مقابل حریفانی از افغانستان و عراق به پیروزی دست یافت، اما مقابل نماینده ازبک باخت را پذیرفت و از دور رقابتها کنار رفت.
در وزن منهای ۷۳ کیلوگرم امید تیزتک که او هم می توانست یکی از مدال آوران تیم ملی کوراش ایران باشد در دور نخست مقابل حریفی از ترکمنستان شکست خورد و وداعی زودهنگام با رقابتها داشت.
الیاس پاکدل دیگر نماینده ایران در این وزن در دور نخست مقابل حریفی از ترکمنستان شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

ناکامی ناباورانه علی اکبری

الیاس علی اکبری که پیش از این سابقه کسب مدال طلای رقابت های قهرمانی جهان را در کارنامه داشت و در هیچ کدام از اعزام هایش برای تیم ملی کوراش بدون مدال بازنگشته بود در رقابت های جهانی ۲۰۱۷ از رسیدن به مدال ناکام ماند.
وی در وزن منهای ۸۱ کیلوگرم پس از کسب دو پیروزی برابر نمایندگان آفریقای جنوبی و ترکمنستان، مقابل نماینده کشور ازبکستان مغلوب شد و از دور رقابت ها با دست خالی کنار رفت.
در همین وزن ، مصطفی اسکندری برابر نمایندگان اوکراین و هند به برتری دست یافت اما با قبول شکست برابر حریفی از ترکمنستان حذف شد.
حامد رشیدی در وزن منهای ۹۰ کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست حریفی از رومانی را با شکست بدرقه کرد.
وی در مرحله نخست، نماینده عراق را شکست داد و سپس مقابل نماینده کشور کره جنوبی به برتری دست یافت و جواز حضور در فینال را گرفت اما با قبول شکست در فینال به مدال نقره بسنده کرد.
مجتبی زمانی دیگر نماینده ایرانی در وزن منهای ۹۰ کیلوگرم بعد از پیروزی مقابل حریفی از ترکیه با قبول شکست برابر نماینده ازبک ها به نشان برنز دست یافت.
در وزن منهای ۱۰۰کیلوگرم مجتبی نیک بین در اولین مبارزه، حریف ترکیه ای خود را از پیش رو برداشت اما برابر نماینده ازبکستان نتیجه را واگذار کرد و از رسیدن به مدال بازماند.
همچنین احمد جفاکش در دور اول با قرعه استراحت روبه رو شد، سپس برابر حریف ترکمنستانی خود باخت را پذیرفت و از دور رقابتها حذف شد.
جعفر پهلوانی در وزن به اضافه ۱۰۰کیلوگرم در گام نخست مقابل حریفی از آفریقای جنوبی به پیروزی دست یافت و در ادامه نمایندگان اوکراین و یونان را از پیش رو برداشت و به فینال راه یافت، وی با قبول شکست در این مرحله، به نشان نقره رسید تا ایران با سه مدال نقره و دو برنز با مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۷ ترکیه خداحافظی کند.

انتهای پیام

نظرها:

شما هم در گفتگو شرکت کنید:

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید