www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۴:۲۵ 1397/01/19

کمربند قهرمانی در چنگال عقاب + فیلم

حبیب نورماگومدوف با غلبه بر ال یاکوئینتا عنوان قهرمانی سبک وزن UFC را از آن خود ساخت.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، رویداد UFC 223 بامداد یکشنبه در Barclays Center بروکلین،نیویورک برگزار گردید.

مسابقاتی که آغاز نشده حواشی پررنگتری نسبت به متنش داشت و بسیار خبرساز شد. از درگیری لفظی حبیب و تیمش با آرتم لوبوف در هتل تا آشوبگری کانر مک گرگور و لوبوف به همراه تعدادی دیگر از همراهانشان در محل ورود اتوبوس حامل فایتران UFC که در نهایت منجر به آسیب دیدگی چندین تن و لغو شدن برخی از مبارزات UFC 223 شد.

اما جدا از این حوادث در شب مسابقه چه اتفاقاتی افتاد؟!  مهمترین مبارزه شب بدون شک مبارزه عنوان قهرمانی دسته سبک وزن بود. مبارزه ای که ابتدا قرار بود بین تونی فرگوسن (قهرمان موقت این دسته) و حبیب نورماگومدوف مدعی قهرمانی باشد اما همانطور که پیشتر به اطلاع شما رسید آسیب دیدگی زانوی فرگوسن همه چیز را خراب کرد و فرگوسن مجبور به کناره گیری از این مبارزه شد. یو اف سی سپس مکس هالووی قهرمان دسته پر وزن را جایگزین فرگوسن برای مبارزه با حبیب کرد اما پزشکان ادامه کاهش وزن را برای هالووی مشکل ساز دیدند و او هم از مبارزه کنار گذاشته شد تا در نهایت نفر یازدهم رنکینگ سبک وزن یعنی ال یاکوئینتا به عنوان حریف نهایی حبیب معرفی شود. علی رغم اضافه وزن اندک یاکوئینتا در مراسم وزنکشی مبارزه انجام شد اما با ذکر این نکته که یاکوئینتا به دلیل اضافه وزنی که داشت در صورت پیروزی هم قهرمان نمی شد. یاکوئینتا در طی پنج راند مبارزه عملکرد خوبی داشت ولی عملکرد او برای پیروزی بر نورماگومدوف کافی نبود و فایتر داغستانی به وضوح سرتر از حریف نشان می داد. حبیب با تکیه بر مهارتهایش در تیک دان و استرایکینگ موفق شد بیست و ششمین پیروزی را در کارنامه خود ثبت کند و عنوان قهرمانی سبک وزن را از آن خود سازد. کمربند قهرمانی سرانجام در چنگال عقاب قرار گرفت!

دیگر مبارزه مهم این مسابقات،مبارزه عنوان قهرمانی دسته کاه وزن بانوان بود. ریمچی دیدنی بین رُز نامایوناس مدافع عنوان قهرمانی و یوانا ایندژیچیک قهرمان سابق این دسته!یوانا با انگیزه بازپسگیری تاج و تخت خود و جبران شکستش در برابر رُز وارد قفس شد و در سوی مقابل نامایوناس برای اثبات قدرت خود و حفاظت از قلمروی جدیدش در کیج ظاهر می شد. نامایوناس پیش از مبارزه قول داد تا با یک چوک کار حریف را تمام می کند اما در عمل این اتفاق رخ نداد و شاهد پنج راند مبارزه نفسگیر از سوی هر دو فایتر بودیم، اگر چه ایندژیچیک در راندهای سوم و چهارم عملکرد خوبی داشت ولی در مجموع مبارزه این نامایوناس بود که درخشش بیشتری داشت و در نهایت با رای متحد داوران پیروزی را از آن خود ساخت و همچنان قهرمانی این دسته را در اختیار خود نگه داشت.

اما مبارزات دیگری نیز در این رویداد برگزار شد که نتایج آن بدین شرح می باشد:

مبارزات مقدماتی:

نیمه سنگین وزن: دوین کلارک با رای متحد داوران برمایک رودریگز پیروز شد.
مگس وزن بانوان: اشلی اوانز اسمیت هم به همین ترتیب بر بک راولینگز چیره شد.
سبک وزن: اُلیویر آوبین مرسییِر با ناک اوت فنی (ضربات زانو و مشت) در راند نخست بر اِوان دانهَم غلبه کرد.
کاه وزن بانوان: کارولینا کوالکوویچ با رای نا متحد داوران فلیسه هریگ را شکست داد.

مبارزات اصلی:

سبک وزن: کریس گروتزماخر با ناک اوت فنی (توقف مبارزه توسط مربیان حریف) در راند دوم بر جو لاوزن غلبه کرد.
پر وزن: ضابیط ماگومدشریپوف با رای متحد داوران کایل بوچنیاک را از پیش رو برداشت.
پر وزن: رناتو مویکانو هم با امتیاز کالوین کاتَر را مغلوب خود ساخت.
مبارزه عنوان قهرمانی کاه وزن بانوان: رُز نامایوناس با رای متحد داوران بر یوانا ایندژیچیک غلبه کرد.
مبارزه عنوان قهرمانی سبک وزن: حبیب نورماگومدوف هم با رای متحد داوران ال یاکوئینتا را از پیش رو برداشت.

در پایان این مسابقات جایزه پنجاه هزار دلاری “مبارزه شب” به مبارزه ضابیط ماگومدشریپوف و کایل بوچنیاک رسید و جایزه پنجاه هزار دلاری “عملکرد شب” به کریس گروتزماخر و اُلیویر آوبین مرسییِر تعلق یافت.

 

.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید