www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۲۰:۱۲ 1395/10/16

کرو کاپ بازنشسته شد!

میرکو فیلیپوویچ پس از قهرمانی در تورنمنت اخیر RIZIN در ژاپن اعلام بازنشستگی کرد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، میرکو فیلیپوویچ که در دنیای حرفه ای او را با لقب کرو کاپ می شناسند سرانجام در سن ۴۲ سالگی دستکش هایش را آویخت. برای هوادارانی که سالهای سال شاهد هنرنمایی های او در میدان های بزرگی چون: کِی وان، پراید، دریم، گلوری و یو اف سی بودند کنار رفتن او از دنیای حرفه ای واقعاً سخت است. کسی که هوادارانش در وصف او می گفتند که پای راستش حریفان را به بیمارستان و پای چپش حریفان را به قبرستان راهی می کند.

میرکو پس از رسیدن به کرواسی و در گفتگو با تلویزیون Nova خبر بازنشستگی خود را اعلام کرد. او در این باره گفت: “با اطمینان می گویم این تورنمنت (RIZIN) آخرین تورنمنت بود. من از نظر سلامت بدنی مسائل و مشکلاتی دارم و این پایان دوران ورزشی من است”.

کرو کاپ پیش از این یکبار در سال ۲۰۱۵ اعلام بازنشستگی کرده بود ولی دوباره به میادین بازگشت. او در واکنش به اینکه آیا ممکن است باز هم چنین شرایطی پیش آید گفت: “می دانم قبلاً چنین شرایطی پیش آمده بود ولی این بار همه چیز تمام است”.

میرکو درباره آینده خود هم گفت که او در کنار ورزش خواهد بود و چندین پیشنهاد خارج از کشور برای کار دارد که باید دید چه شرایطی پیش خواهد آمد.

کرو کاپ بازنشسته شد ولی میراث او بدون شک باقی خواهد ماند. او اسطوره و الگوی خوبی برای سایر فایترهای جوان در سراسر دنیا است.

فراموش نکنیم که او دومین فایتر تاریخ است که موفق شده هم قهرمانی در کیک بوکسینگ (K-1) و MMA (رایزین و پراید) را به دست آورد.

نگاهی به رکوردها و افتخارات میرکو فیلیپوویچ:

MMA:
۴۹ مبارزه – ۳۵ پیروزی -۱۱ شکست – ۲ تساوی -۱مبارزه بدون نتیجه

کیک بوکسینگ:
۳۱ مبارزه – ۲۳ پیروزی – ۸شکست

افتخارات:
فینالیست مسابقات K-1 WORLD GP 1999
فینالیست مسابقات K-1 WORLD GP 2000
قهرمان سنگین وزن مسابقات PRIDE 2006
قهرمان مسابقات K-1 WORLD GP 2012
قهرمان مسابقات IGF
قهرمان تورنمنت جایزه بزرگ وزن آزاد RIZIN 2016

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.