www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۳:۰۱ 1396/08/06

کارنامه موفق جوانان با هدایت یک مربی باتجربه/۵ کاراته کا وسه مدال

تیم جوانان ایران درحالی با سه مدال طلا ، نقره و برنز به کار خود در رقابتهای کاراته قهرمانی جهان پایان داد که چندماه قبل با بهترین عملکرد قهرمانی آسیا را ترک کرده بود.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، رقابتهای کاراته قهرمانی جهان در رده سنی جوانان در سالن «سانتیاگو مارتین» شهر تنریف به پایان رسید و تیم جوانان ایران با یک مدال طلا ،یک نقره و یک برنز به کار خود در این مسابقات پایان داد.

تیم پسران ایران در رده جوانان با ۵ کاراته کا پای در آوردگاه جهانی گذاشت. مرتضی نعمتی در وزن ۵۵- کیلوگرم دور نخست علی رغم برتری محسوس نتیجه را به نماینده پرتغال واگذار کرد و از جدول خارج شد. سید علی کریمی سرگروه و پرامیدترین عضو این تیم نیز در وزن ۶۸- کیلوگرم برابر رقیب ژاپنی غافلگیر شد و تلاش برای جبران دو امتیاز از دست رفته نیز در نهایت منجر به «هانسکو» شدن او شد، تا تجربه ای گرانبها از میدان جهانی کسب کرده باشد.

کریمی در حالی از جدول مسابقات خارج که رقیب قزاقستانی بعد از شکست ۸ بر صفر برابر وی در رقابتهای قهرمانی آسیا، در این مسابقات به دیدار نهایی راه یافت و کریمی علی رغم توانایی بالا، مقابل ژاپن بازنده شد و وداعی زودهنگام با تاتامی جهانی داشت. کریمی از با آتیه های کاراته ایران است که اگر رها نشود می توان روی او چیزهای زیادی شنید.

قاسم خوبرو در وزن ۶۱- کیلوگرم مبارزات بسیار خوبی را به نمایش گذاشت و اگر در برابر رقیب آذربایجانی همان جسارت مبارزات قبل را داشت و تحت تاثیر شکست در ارومیه برابر او قرار نمی گرفت، بدون شک الان طلای جهان را به گردن آویخته بود. خوبرو از تمام کاراته کاهای این وزن بهتر مبارزه کرد. سرحال بود و با تنوع تکنیکی نوید حضور یک سبک وزن با آتیه را به کاراته ایران داد.

باربد صداقت یکی دیگر از امیدهای کسب مدال طلا در آوردگاه جهانی بود. او به خوبی ثابت کرد که بهترین است و بعد از بازی اول که با هانتی(رای داور) پیروز شد، تا انتها مبارزات کم اشتباه، هوشیارانه و سطح بالایی را به نمایش گذاشت و در نهایت هم نشان زرین را به نام خود ثبت کرد.کسب مدال طلا در رقابتهایی با این سطح کمی و کیفی کار بزرگی بود که فقط از قهرمانان بزرگ برمی آید و بس!

مجید نیکوهمت هم در وزن ۷۶+ کیلوگرم عالی مبارزه کرد. او که آمده بود طلای جهانی را کسب کند، بازی به بازی بهتر شد و همه رقبای ریز و درشت و عنوان دار را شکست داد، اما در بازیهای نهایی موفق نشد برابر مبارزه زیرکانه رقیب ژاپنی توانایی خود را به تصویر بکشید و در نهایت به نشان برنز دست یافت. این سنگین وزن محجوب کاراته، پنجشنبه با مبارزات خوب خود غوغایی در سالن «سانتیاگو مارتین» به راه انداخت، ولی عصر جمعه همانی بود که یک روز قبل روی تاتامی همه رقبا را شکست داده بود.

کسب سه مدال از تیم پنچ نفره جوانان را باید کارنامه ای موفق برای کادر فنی نامید. اگر تیم جوانان بعد از قهرمانی آسیا، در این رقابتها نیز خوش درخشید باید به یک نکته اساسی و مهم اشاره کرد. مهران بهنام فر که سال ۲۰۱۲ در تیم ملی بزرگسالان توانایی خود را در بخش مربیگری همانند دوران قهرمانی به نمایش گذاشته بود، یکبار دیگر ثابت کرد که یک مربی باهوش و توانمند است.

بهنام فر، از قهرمانان پرافتخار کاراته ایران است که بارها و بارها در رقابتهای جهانی مبارزه کرده و صاحب مدال شده است. مربی  ای که این میل به پیروزی و رسیدن به قهرمانی را به خوبی به شاگردان جوان خود منتقل کرد.

کاراته ایران باید مربیانی از جنس بهنام فر را حفظ کرده و برای رسیدن به موفقیت های بیشتر ابزار لازم را در اختیار آنها قرار دهد.

محمدبیرامی – خبرگزاری مهر

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید