www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۶:۳۵ 1394/03/02

کاراته همچنان روی نوار حاشیه؛ استعفای کادر فنی تیم های ملی کاراته و بازگشت دباغیان

کاراته ایران که چند سالی است درگیر حواشی متعدد است این بار درخواست نامعقول مدیر تیم‌های، نپذیرفتن رئیس فدراسیون و استعفای دسته‌جمعی کادر فنی حاشیه‌های نوخاسته‌ای را تجربه می کند.بعد از پایان رقابتهای کاراته قهرمانی جهان که آبان ماه سال گذشته در آلمان برگزار شد علیرضا سمندر رئیس فدراسیون کاراته با هدف پایان دادن به […]

کاراته ایران که چند سالی است درگیر حواشی متعدد است این بار درخواست نامعقول مدیر تیم‌های، نپذیرفتن رئیس فدراسیون و استعفای دسته‌جمعی کادر فنی حاشیه‌های نوخاسته‌ای را تجربه می کند.بعد از پایان رقابتهای کاراته قهرمانی جهان که آبان ماه سال گذشته در آلمان برگزار شد علیرضا سمندر رئیس فدراسیون کاراته با هدف پایان دادن به حواشی متعدد که قبل از بازیهای آسیایی اینچئون آغاز شده بود، دست به تغییرات گسترده در کادر فنی تیم‌های ملی زد و آرین خو را به عنوان مدیر تیم های انتخاب کرد.  از همان روزهای ابتدایی که برخی ها با آب و تاب از این انتخاب در رسانه‌ها صحب می کردند ، برخی دیگر از کارشناسان که به ریز مسائل آشنا بودند، این انتخاب را باعث بروز حواشی جدید در کاراته عنوان داشتند و از آرامشی که در آن زمان بر فدراسیون حاکم شد به آتش زیر خاکستر تعبیر کردند.

در واقع توقعات غیر منطقی  آرین خو از سمندر یکی از عوامل اصلی بروز حواشی فعلی است. بحث مدیر فنی تیم های ملی و شرح وظایف آن کاملا واضح و روشن است و اینکه وی خواستار برکناری دبیر و نایب رئیس بانوان فدراسیون شده با هیچ منطقی سازگار نیست.

از سوی دیگر مواردی که آرین خو و دیگر اعضای کادر فنی در متن استعفای خود از آن به عنوان دلایل این استعفا نام برده اند نمی تواند برای این نوع استعفا قانع کننده باشد. پس از انتخاب کادر فنی جدید هیچ گفتگو یا مصاحبه ای از سوی دبیر فدراسیون در رسانه ها منتشر نشده که بخواهد دلیلی بر کنار رفتن مدیر فنی تیم های ملی و دیگر همکارانش باشد.

سایر مواردی هم که در متن استفعا آمده به هیچ عنوان نمی تواند باعث کنار رفتن کادر فنی تیم ملی باشد و مردانی که به قول خودشان تختی وار برای کمک به کاراته وارد شده اند، بهتر بود مشکلات را رسانه ای نکرده و در داخل فدراسیون نسبت به رفع آن اقدام می کردند.

رئیس فدراسیون کاراته در گفتگو با مهر در خصوص نحوه برگزاری اردوها و دخالت مسئولان فدراسیون در این امر که از دلایل استعفا عنوان شده گفت: مگر می شود رئیس فدراسیون چیزی ببیند و تذکر ندهد، هفته گذشته به همه دوستان در مورد نحوه تمرینات که در اردوی تیم ملی انجام می‌شود تذکر داده بودم که این تمرینات به هیچ عنوان برای ما قابل قبول نیست.

سمندر در مورد پذیرش این استعفا هم گفت: من این استعفا را  دلیل ناتوانی آقایان می دانم ، به اندازه کافی اختیار به دوستان اختیار دادیم و ثمره آن همین شد که الان می بینیم و بدون تامل با استعفا موافقت کردم.

محسن عاشوری دبیر فدراسیون  هم به مهر گفت: در مدت زمانی که مسئولیت تیم های ملی با بنده بود سخت تلاش کردم تا در کنار پرداختن به وظایف دبیری فدراسیون ، مسئولیت خود در تیم های ملی را نیز به نحو احسن انجام داده و در نهایت با تلاش دسته جمعی کاری صورت گرفت که در تاریخ کاراته ایران برای همیشه به یاد ماندنی خواهد بود.

وی افزود: از زمانی هم که مسئولیت تیم های ملی از بنده گرفته شد به هیچ عنوان دخالت نکردم ، آقایانی که عامل استعفای خود را دخالت بنده عنوان کرده اند بیایند و یک سند رو کنند. متاسفم که فرافکنی می کنند و جوابگوی عملکرد خود نیستند.

بعد از این استفعا هیات رئیسه فدراسیون کاراته تشکیل جلسه داد و در اقدامی منطقی غلامرضا دباغیان را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کرد. مردی که شاگردان زیادی را تحویل تیم ملی داده و سوابق درخشانی را در راس تیم های ملی دارد.

امید است اهالی کاراته به جای سهم خواهی از فدراسیون به دنبال از بین بردن حواشی و بازگشت به روزهای خوب در این رشته باشند.

تحلیل از: محمد بیرامی

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید