www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۲:۲۴ 1393/08/16

کاراته قهر مانی جهان ؛ روز ناکامی کاراته‌کاهای ایران

روز دوم از رقابتهای کاراته قهرمانی جهان با شکست و حذف چهار نماینده ایران در بخش کومیته انفرادی ، حضور قهرمان دوره قبل و اعضای تیم کاتای بانوان در دیدار رده بندی به پایان رسید. به گزارش “رزم نیوز” ، بیست و دومین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی حهان با حضور 887 کاراته کا از 116 کشور […]

روز دوم از رقابتهای کاراته قهرمانی جهان با شکست و حذف چهار نماینده ایران در بخش کومیته انفرادی ، حضور قهرمان دوره قبل و اعضای تیم کاتای بانوان در دیدار رده بندی به پایان رسید.

به گزارش “رزم نیوز” ، بیست و دومین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی حهان با حضور 887 کاراته کا از 116 کشور روز چهارشنبه به میزبانی آلمان در شهر برمن آغاز شد که از میان 5 نماینده ایران در کومیته انفرادی تنها امیرمهدیزاده موفق به حضور در دیدار رده بندی شد تا بعد از کسب طلای 2012 جهان ، این شانس را داشته باشد که حداقل با مدال برنز به ایران بازگردد. در کاتای تیمی هم بانوان ایران می توانند در اولین حضور خود به نشان برنز دست پیدا کنند.

امير مهدیزاده در وزن 60- کیلوگرم دور نخست “الکساندر هیمانن” از آلمان را 5 بر 2 شکست داد و سپس در پیکار با “مارتینز” از ونزوئلا صاحب برتری 4 بر 2 شد. کاراته کای قمی کشورمان در سومین پیکار به مصاف “اورگاس ارفیفی” از آلبانی رفت و در نهایت حریف خود را شکست داد. وی در مرحله یک‌ چهارم نهایی مقابل “برنس غافری” از هلند ٣ بر ٢ بازنده شد و با توجه به صعود اين هلندی به دیدار پايان، مهدی‌زاده به گروه بازنده‌ها رفت تا شانس كسب مدال برنز را داشته باشد. مهدیزاده در این مرحله “وان لی” از کره جنوبی را یک بر صفر شکست داد و به دیدار رده بندی راه يافت. وی برای کسب مدال برنز باید “ویتالی سیمنتسوف” از اکراین را شکست دهد.

در کاتای تیمی بانوان تیم کشورمان با ترکیب “مهسا افسانه، الناز تقی پور و نجمه قاضی زاده” در نخستین دیدار به مصاف تیم کاتای ژاپن رفت و با نتیجه 3 بر2 شکست خورد. با توجه به پیروزی تیم ژاپن مقابل تیم های ترکیه و ویتنام و صعود به دیدار پایانی ، تیم بانوان ایران هم برای رسیدن به مدال برنز در جدول شانس مجدد مبارزاتش را ادامه داد با برتری 3 بر 2 مقابل تیم ترکیه به دیدار رده بندی راه يافت تا  روز یکشنبه برای کسب مدال برنز به مصاف تیم ویتنام برود.

 در وزن 67-کیلوگرم،  سعید احمدی رقبایی از گابن، اسلواکی و روسیه را شکست داد و دور چهارم مقابل نماینده “رزنده ” از برزیل پس از تساوی یک بر یک در وقت قانونی مبارزه با رای داوران بازنده تاتامی شد و با نرسیدن این کاراته کا به دیدار پایانی، احمدی هم از گردونه رقابتها حذف شد.

رزیتا علیپور در وزن 61- کیلوگرم بانوان دور نخست به مصاف “گائو منگ” از چین رفت و در نهایت با تساوی یک بر یک در پایان وقت قانونی با رای داوران برنده و به دور دوم صعود کرد. وی  در پیکار دوم خود به دیدار ” الکساندرا گرانده” از پرو رفت و پس از تساوی 3 بر 3 در پایان وقت قانونی با رای داوران بازنده تاتامی را ترک کرد. نماینده پرو دور بعد کاراته‌کایی از مونته نگرو را شکست داد ولی در مرحله یک‌چهارم نهایی به تونس باخت تا علیپور شانس حضور در گروه بازنده‌ها را از دست داده و از دور مسابقات کنار برود.

در وزن 55- کیلوگرم بانوان فاطمه چالاکی نماینده ایران در این وزن دور نخست استراحت داشت و سپس “نیشا آلاگاسان” از مالزی 6 بر صفر شکست داد. وی در  ادامه به مصاف “میکی کوبایاشی” از ژاپن رفت و 5 بر صفر نتیجه را واگذار کرد. کوبایاشی در ادامه مبارزات خود کاراته کاهای فنلاند را شکست و راهی مرحله نیمه نهایی شد ولی در این مرحله به فرانسه باخت تا چالاکی نیز از دور مسابقات کنار برود.

نسرین دوستی نماینده وزن 50- کیلوگرم در اولین دیدار خود به مصاف “آنا دراکوویچ” از مونته نگرو رفت و با نتیجه یک بر صفر بازنده شد و با توجه به شکست این حریف در مرحله بعد، دوستی شانس حضور در گروه بازنده‌ها را از دست داد و از دور مسابقات کنار رفت.

در پایان روز دوم این مسابقات رقابتهای مقدماتی در بخش انفرادی کومیته به پایان رسید و از میان 5 عضو تیم بانوان تنها حمیده عباسعلی با صعود به دیدار پایانی شانس کسب مدال طلا را دارد و سایر نفرات از دور مسابقات حذف شدند. در بخش مردان نیز تیم کشورمان 5 نماینده داشت که سعید احمدی دارنده مدال نقره دوره قبل و بهمن عسگری از دور مسابقات کنار رفتند ، امیر مهدیزاده و ذبیح الله پورشیب شانس کسب مدال برنز و سجاد گنج زاده شانس کسب مدال طلا دارند.

برنامه روز سوم مسابقات 

امروز جمعه در سومین روز این دوره از رقابتها مبارزات کومتیه تیمی مردان و بانوان برگزار می شود. در بخش مردان 47 کشور حضور دارند که تیم کشورمان دور نخست استراحت دارد و سپس با برنده ولاس و دومینکن مبارزه می کند. حریف دور سوم کشورمان یکی از کشورهای ژاپن ، کرواسی با دانمارک می باشد. تیم کشورمان برای سرگروهی هم با یکی از کشورهای پرتقال ، کره جنوبی ، کنگو ، صربستان ، اکراین یا سوئیس را پیش رو خواهد داشت. 

در بخش بانوان هم 51 تیم حضور دارند که تیم کشورمان با ترکیب دوستی ، چالاکی ، علیپور ، زنگنه و عباسعلی دور نخست به دیدار کلمبیا می رود و در صورت برتری به مصاف برنده شیلی و اسلونی خواهد رفت. 

این دوره از مسابقات که از روز چهارشنبه در آلمان آغاز شده عصر یکشنبه به پایان می رسد.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید