www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۸:۲۳ 1394/03/24

کاراته”گل آلود بودن کاراته” را تایید می کند؟!

“خشت اول چو نهاد معمار کج، تا ثریا می رود دیوار کج”؛ حاشیه های این روزهای کاراته که بخش قابل توجهی از این حاشیه ها را باید در نوع تصمیمات فدراسیون نشین ها جستجو کرد، مصداق عینی این مثل معروف است که به نظر می رسد ظاهرا این حواشی همچنان دست از سر کاراته برنخواهند […]

“خشت اول چو نهاد معمار کج، تا ثریا می رود دیوار کج”؛ حاشیه های این روزهای کاراته که بخش قابل توجهی از این حاشیه ها را باید در نوع تصمیمات فدراسیون نشین ها جستجو کرد، مصداق عینی این مثل معروف است که به نظر می رسد ظاهرا این حواشی همچنان دست از سر کاراته برنخواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز، محسن آشوری دبیر فدراسیون کاراته که در یک برنامه زنده تلویزیونی به صراحت از سوی آرین خو، مدیر فنی سابق تیم های ملی با اتهاماتی روبرو شد و البته پاسخ های مناسبی نیز در مقابل اتهام های آرین خو بیان کرد، در تازه ترین مصاحبه خود با خبرگزاری مهر با اشاره به اتفاقات اخیر کاراته عنوان کرد: “تاختن به فدراسیون با این روش با هیچ مرامی سازگار نیست و متاسفم که به منتقدان بگویم از این آب گل آلود ماهی برای آنها صید نخواهد شد”.

وی ادامه داد:”طی روزهای گذشته شاهد بوديم برخی بدون اطلاع از آنچه در فدراسيون جريان دارد و نا آگاهی از قوانین بین المللی با فضاسازي‌هاي مسموم تلاش كردند تا شانس ايران را براي كسب كرسي‌هاي بين المللي از كف رفته اعلام كنند كه خوشبختانه نامه رئیس اتحادیه آسیا مانع از تحقق اهداف آنها شد و به لطف خدا حق فدراسيون كاراته در انتخابات محفوظ ماند”.

سوالی که پس از خواندن صحبت های جناب آشوری به ذهن خطور می کند این است که صرف نظر از تمامی مسائلی که این روزها از سوی منتقدان و موافقان فدراسیون کاراته مطرح شده که قضاوت در مورد میزان درستی و یا اتهام صرف بودن آنها را به اهالی کاراته و مراجع نظارتی مربوطه واگذار می کنیم، اینکه یک مقام رسمی و عالیرتبه فدراسیون کاراته در صحبت های خود به “گل آلود بودن”شرایط این رشته اشاره کرده و برای منتقدان نیز ابراز تاسف می نماید که از این آب گل آلود ماهی صید نخواهند کرد را واقعا چگونه باید تفسیر کرد؟ آیا خود آشوری نیز اعتقاد به نامناسب بودن شرایط کاراته دارد که آن را به آبی گل آلود در مقابل آب زلال و شفاف تشبیه می کند و یا اینکه اگر منظر آشوری از آب گل آلود، شرایط کاراته و فدراسیون نبوده است، پس این تعبیر برای چه و چه منظوری مطرح شده است؟!

آیا پس از شنیدن صحبت های منتقدان و موافقان فدراسیون نباید پذیرفت که انصافا ریشه برخی حاشیه ها را باید در داخل خود فدراسیون و به دلیل تصمیماتی بحث برانگیز در چینش مهره ها و یا تفویض اختیارات غیر منطقی و ایجاد توقع کاذب در افراد جستجو کرد؟

اگر آرین خو صراحتا ادعا می کند که به خوبی می داند درخواست تغییر دبیر و نایب رئیس بانوان در حیطه اختیارات وی نبوده ولی به دلیل اصرار رئیس فدراسیون نسبت به همکاری وی و انتقادات موجود رئیس نسبت به عملکرد دبیر با پیش شرط داشتن اختیارات کامل در دو بخش آقایان و بانوان و عزل نایب رئیس بانوان ودبیر که اتفاقا مورد قبول سمندر نیز قرار گرفته! مسئولیت فنی تیم ملی را پذیرفته، حال چه کسی را باید نسبت به ایجاد حواشی اخیر کاراته مورد پرش قرار داد و مسئول دانست؟

نکته مهم اینکه رئیس فدراسون نیز در پاسخ به ادعای آرین خو، کلیت موضوع را رد نکرده و ضمن تایید تلویحی به این مسئله اشاره داشت که امیدوار به سازش طرفین بوده است!

موضوع دیگر که موجب ایجاد حاشیه های تازه در کاراته شد به انتخابات هیئت رئیسه کاراته آسیا بر می گردد. سوال این است چه کسی، از چه جایگاهی و به چه دلیل و انگیزه ای، ابتدا موضوع نبودن نام سمندر در بین گزینه های عضویت در هیئت رئیسه آسیا را مطرح کرد؟ تمامی آنهایی که در حوزه بین المللی ورزش فعالیت دارند به خوبی می دانند مکاتبات یک فدراسیون ملی با نهاد آسیایی و جهانی، محرمانه بوده و به جز افرادی محدود در داخل فدراسیون که شامل رئیس، دبیرکل، مسوچئول امور بین الملل و مسئول دبیرخانه محرمانه می شود، اصولا دلیلی وجود ندارد که سایرین از کیفیت مکاتبات بین المللی یک فدراسیون ملی مطلع باشند. حال اینکه چگونه اخبار مکاتبات فدراسیون کاراته به راحتی به بیرون درز پیدا کرده و منجر به ایجاد حواشی تازه می شود نیز خود بر سایر ابهامات می افزاید.

“آب گل آلود”؛ آشوری به عنوان یک مدیر سرد و گرم چشیده واقعا از بیان این تعبیر چه منظوری داشته است؟ آیا می توان پذیرفت که مردی با تجربه مانند آشوری بار معنایی کلمات و تعبیرهای جانبی از واژه ها و تشبیهات این چنینی را نمی داند؟ و البته آیا منظور دیگری از تشبیه شرایط کاراته به “آب گل آلود” وجود داشته است؟

حمیدرضا حصارکی             

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید