www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۰۹:۴۴ 1396/02/10

چکش اوکراینی هم حریف AJ نشد!

آنتونی جاشوا قهرمان سنگین وزن بوکس جهان،ولادیمیر کلیچکو را در یک نبرد جذاب و دیدنی شکست داد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، بامداد یکشنبه استادیوم ومبلی لندن پذیرای یک رویداد بزرگ در تاریخ بوکس دنیا بود. نبرد بین ولادیمیر کلیچکو بوکسر ۴۱ ساله اوکراینی که قهرمان سابق سنگین وزن بود و آنتونی جاشوا بوکسر ۲۷ ساله انگلیسی که قهرمان حال حاضر سنگین وزن جهان می باشد.

استادیوم ومبلی مملو از جمعیت بود، هم طرفداران کلیچکو و هم علاقه مندان به جاشوا که تعدادشان طبیعتا بیشتر بود قهرمان خود را تشویق می کردند. در کنار رینگ آرنولد شوارزنگر اسطوره بدنسازی و بازیگر هالیوود نیز حضور داشت تا این مبارزه پرهیجان را از نزدیک تماشا کند در سمت دیگر رینگ هم دئونتای وایلدر قهرمان سنگین وزن WBC نیز دیده می شد که به عنوان مفسر مبارزه برای یکی از شبکه های تلویزیونی دعوت شده بود.

با شروع مبارزه استرس و هیجان به حد بالایی رسید، در راندهای آغازین هر دو بوکسر احتیاط را سرلوحه کار خود قرار دادند و یکدیگر را محک می زدند اما رفته رفته شدت و دقت ضربات بیشتر هم شد تا اینکه در راند پنجم جاشوا با یک ضربه زیبا کلیچکو را بر کف رینگ انداخت. بوکسر اوکراینی از جای خود برخواست و مبارزه را ادامه داد. در راند ششم این بار نوبت ولادیمیر بود تا با یک ضربه راست مستقیم صورت جاشوا را هدف قرار دهد و او را ناک دان کند، این برای نخستین باری بود که جاشوا در طول مبارزات حرفه ای خود طعم ناک دان را چشید. جاشوا هم از جایش برخواست و به مبارزه ادامه داد روند مبارزه در این راند به گونه ای به نظر می رسید که هر لحظه امکان ناک اوت شدن آنتونی جوان وجود داشت ولی او به خوبی مقاومت کرد و در راندهای بعدی روند خود را بهبود بخشید. تبادل ضربات از جانب هر دو بوکسر ادامه داشت تا اینکه راند یازدهم فرار رسید، در این راند جاشوا با یک ضربه آپرکات فوق العاده و بی نقص بار دیگر کلیچکو را ناک دان کرد. چکش اوکراینی ناباورانه از جایش بلند شد و عدم تعادل به وضوح در حرکاتش حس می شد ولی با این وجود او می خواست به مبارزه ادامه دهد. جاشوا دست بردار نبود و در گوشه رینگ به او حمله ور شد و باز هم او را ناک دان کرد ولی چکش اوکراینی بار دیگر از جایش بلند شد و نمی خواست تسلیم شود، جاشوا هم به حملاتش ادامه داد و در حالیکه کلیچکو فقط به سیبلی برای حملات AJ بدل شده بود با دخالت سرداور امریکایی مبارزه به پایان رسید و آنتونی جاشوا با ناک اوت فنی پیروز این مبارزه جذاب و تماشایی شد.

رکورد جاشوا اکنون ۱۹ مبارزه-۱۹ پیروزی و ۱۹ ناک اوت است، رکوردی خیره کننده برای قهرمان جوان که اکنون عناوین قهرمانی سنگین وزن IBF و IBO و WBA را یک جا در اختیار دارد و چشم به رقیب بعدی خود دارد.

اما به راستی حریف بعدی او چه کسی خواهد بود؟دئونتای وایلدر قهرمان سنگین وزن WBC؟ تایسون فیوری قهرمان سابق سنگین وزن جهان؟ مبارزه ای دیگر با کلیچکو؟ یا نبرد با جوزف پارکر قهرمان سنگین وزن WBO ؟

گذر زمان تنها پاسخگوی این سوال خواهد بود.

نظرها:

شما هم در گفتگو شرکت کنید:

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.