www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۴:۳۸ 1396/07/16

پیروزی مهم اِل کوکوی و تاریخ سازی موش بزرگ در UFC 216

فرگوسن و جانسون در لاس وگاس همچنان شکست ناپذیر هستند.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، مسابقات UFC 216 بامداد امروز به میزبانی استادیوم “T-Mobile Arena” شهر لاس وگاس برگزار شد و این صد و نوزدهمین میزبانی این شهر از رویدادهای یو اف سی بود. اگر چه پس از حادثه اخیر تروریستی در شهر تدابیر امنیتی محسوسی بر فضای لاس وگاس حاکم بود ولی جمعیت ده هزار و ششصد و سی و هشت نفری در محل برگزاری مسابقات حاضر شدند تا این رویداد مهم را از نزدیک تماشا کنند.
مبارزه اصلی این رویداد نبرد بر سر عنوان قهرمانی موقت دسته سبک وزن بود جایی که تونی فرگوسن به مصاف کِوین لی رفت و پس از یک مبارزه دیدنی و نفس گیر سرانجام این فرگوسن بود که در راند سوم لی را در دام انداخت و با “چوک مثلثی” او را تسلیم کرد.با این پیروزی “اِل کوکوی” جواز مبارزه با کانر مک گرگور قهرمان این دسته را به دست آورد البته مجوزی که ضمانتی حتمی نخواهد بود چون باید دید تصمیم و نظر کانر برای مبارزه چه خواهد بود.
در دیگر مبارزه مهم این رویداد که مبارزه بر سر عنوان قهرمانی دسته مگس وزن بود،دمیتریوس جانسون افسانه ای برای ثبت رکورد ۱۱ بار دفاع پیاپی از کمربند قهرمانی به مصاف ری بورگ رفت.مبارزه ای که قرار بود تیتر رویداد UFC 215 باشد ولی به دلیل بیماری و کنار کشیدن بورگ این مبارزه به این رویداد منتقل شد.در حالی که بسیاری فکر می کردند این مبارزه در همان راندهای نخستین به سود جانسون برسد اما بورگ تا راند پنجم مقاومت خوبی از خود نشان داد ولی موش بزرگ سرانجام با یک “آرم بار” کار حریف را تمام کرد و تاریخ سازی بزرگی در UFC را انجام داد.


اما در یکی از مبارزات مهم دیگر بن ایل داریوش فایتر آشوری برای به فراموشی سپردن شکستش در برابر ادسون باربوزا قدم به قفس گذاشت تا نخستین پیروزی اش در سال ۲۰۱۷ را کسب کند،حریف او “اِوان نیل دانهَم” امریکایی بود که هم سابقه فعالیت در بوکس را داشت و هم در کشتی و جوجیتسو برزیلی دستی بر آتش.در راند نخست داریوش سرتر از حریف بود ولی در دو راند بعدی دانهم خودی نشان داد و زنگ خطر را برای داریوش به صدا در آورد.با پایان مبارزه یک داور رای به پیروزی داریوش داد یک داور رای به پیروزی دانهم و داور سوم مساوی و بنابراین نتیجه این مبارزه چیزی جز تساوی طرفین نبود.

اما نتایج کامل این رویداد بدین شرح می باشد:

مبارزات مقدماتی شماره یک:

میان وزن: بِرَد تاوارِس با رای متحد داوران بر تالِس لِیتس پیروز شد.
مگس وزن: جان موراگا با ناک اوت (ضربات مشت) در راند نخست بر ماگومد بیبولاتوف چیره شد.

مبارزات مقدماتی شماره دو:

مگس وزن: مَت شنل با رای متحد داوران مارکو بلترن را شکست داد.
کاه وزن بانوان: پولیانا بوتلهو هم به همین ترتیب بر پیرل گونزالز غلبه کرد.
سبک وزن: مبارزه بابی گرین و لَندو واناتا با تساوی پایان یافت.
خروس وزن: کودی استامن با رای نامتحد داوان تام دوکِسنوی را مغلوب ساخت.

مبارزات اصلی:

سبک وزن: بن ایل داریوش و اِوان دانهَم پس از سه راند مبارزه به تساوی رضایت دادند.
مگس وزن بانوان: مارا رومرو بورِلا با سابمیشن (ریر نیکد چوک) در راند نخست بر کالیندرا فاریا غلبه کرد.
سنگین وزن: فابریسیو وِردوم با سابمیشن (آرم بار) در راند اول دریک لوئیس را از پیش رو برداشت.
مبارزه عنوان قهرمانی مگس وزن: دمیتریوس جانسون با سابمیشن (آرم بار) در راند پنجم رِی بورگ را از پیش رو برداشت.
مبارزه عنوان قهرمانی موقت سبک وزن: تونی فرگوسن با سابمیشن (چوک مثلثی) در راند سوم کوین لی را مغلوب ساخت.

در پایان مسابقات جایزه پنجاه هزار دلاری “مبارزه شب” به مبارزه لندو واناتا و بابی گرین رسید.جایزه پنجاه هزار دلاری “عملکرد شب” نیز به دمیتریوس جانسون و جان موراگا تعلق یافت.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید