www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۲:۱۹ 1396/11/02

پول توجیبی «ویزر» به رئیس فدراسیون جودو / ناکامی در تاتامی تونس فرش قرمز ورود سرمربی ازبکستانی

بعد از پایان نخستین مرحله از رقابت های گرندپری سال ۲۰۱۸ تیم ایران تنها به یک مدال نقره جواد محجوب و کسب عنوان هشتمی قناعت کرد. این ناکامی های سریالی باعث شد تا رئیس فدراسیون جودو نسبت به جذب مربی خارجی دست به کار شود.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، پرونده رقابت های گرندپری در سال ۲۰۱۸ به میزبانی تونس باز شد و حاصل تلاش جودوکاران اعزامی ایران در این پیکارها کسب یک مدال نقره ، حذف امید اول مدال آوری کشورمان از رقابت ها و کسب مقام هشتمی بود.

مسابقات گرندپری که با حضور ۳۳۴ جودوکار از ۴۶ کشور برگزار شده بود هم نتوانست کارنامه موفقی را برای جودوی ایران به همراه بیاورد . شاید اگر جواد محجوب پس از گذشت بیش از یک سال به تیم ملی بازنگشته بود ، ناکامی ادامه دار تیم ملی با حذف سعید ملایی تلخ تر از این می شد.

در پایان رقابت ها قزاقستان به مقام قهرمانی دست یافت، روسیه نایب قهرمان شد و ازبکستان در مکان سوم ایستاد.

تیم ملی جودو ایران هم با مدال نقره جواد محجوب در مکان هشتم قرار گرفت.

بعد از پایان مسابقات تونس سرانجام فدراسیون نشینان که مدتی است در پی جذب سرمربی خارجی هستند، به این نتیجه رسیدند که با کمک فدراسیون جهانی تکواندو تغییراتی را در راس تیم ملی به وجود آورند و در این میان بلیط مربی ازبکستانی برنده شد.

شنیده ها حاکی از آن است که آندره شاتوبایان مربی ۴۵ ساله و سرمربی فعلی تیم ملی ازبکستان مربی مورد نظر محمد درخشان است و به زودی جانشین محمد منصوری می شود.

البته از آنجا که این مربی ازبکستانی با فدراسیون این کشور قرارداد دارد تا پایان ژانویه صبر خواهد کرد و سپس برای عقد قرار داد با تیم ملی کشورمان به ایران سفر خواهد کرد.

بررسی نتایج رقابتهای جودوکاران ایران در نخستین مسابقه گرندپری سال ۲۰۱۸

علی قلی پور اولین نماینده کشورمان بود که در جدول ۳۱نفره وزن ۶۰- کیلوگرم به مصاف «یواخین گومز» از اسپانیا رفت اما تنها سه دقیقه روی تاتامی دوام آورد و با ضربه فنی باخت را پذیرفت و حذف شد.

در ادامه رقابت های روز نخست در وزن ۶۶- کیلوگرم علیرضا خجسته بعد از استراحت در دور نخست، مقابل «ون گانسیبک» از بلژیک به پیروزی دست یافت اما در برابر «پتریکوف» از جمهوری چک بازنده شد و از دور رقابتها حذف شد.
قاسم نوری زاده دیگر جودوکار کشورمان در همین وزن دور اول استراحت داشت ، او توانست «سندل سینان» از ترکیه را از پیش رو بردارد.
نوری زاده در دومین مبارزه خود مقابل «ون هارتن» از هلند مغلوب شد.

نمایش قابل قبول بریمانلو در تاتامی تونس

محمد بریمانلو نماینده وزن ۷۳- کیلوگرم جودوی ایران در دور نخست «نواس» از برزیل را بعد از ۶ دقیقه مبارزه با شکست بدرقه کرد. در ادامه مقابل «نیام مت» از سوئیس با ضربه فنی به پیروزی دست یافت.

وی در مرحله یک چهارم نهایی«دیمیترو کانیوتس» از اوکراین را شکست داد.
اما در مرحله نیمه نهایی نتواست برابر «ساماگولیف» از قزاقستان به برد دست یابد و از رسیدن به فینال ناکام ماند.

بریمانلو در گروه شانس مجدد نتیجه را به «یوشیدا» از ژاپن واگذار کرد تا در یک قدمی مدال برنز ، از رسیدن به مدال باز بماند.

باوجود نمایش قابل قبول بریمانلو، سعید ملایی امید اول مدال آور تیم ملی جودو ایران، بعد از یک دور استراحت، نتیجه را به «ودات آلبایراک» از ترکیه واگذار کرد و وداعی زودهنگام با مسابقات داشت.

نقره محجوب، نوید روزهای خوب

جواد محجوب جودوکار وزن ۱۰۰+ کیلوگرم در دور نخست«مصطفی عبدالله» از مراکش را شکست داد ، سپس مقابل الگنار از مصر به برتری دست یافت.
سپس با غلبه بر «ترمرلان باشیف» از روسیه و «سیمونسکو» از رومانی جواز حضور در فینال را به دست آورد.

محجوب که بعد از یک سال و نیم دوری حدود چند ماه است به تیم ملی بازگشته است در دیدار نهایی نتواست مقابل الکساندرگوردینکوف از اوکراین به پیروزی دست یابد و به کسب مدال نقره قناعت کرد.

این مدال می تواند نویدی برای بازگشت این جودوکار سنگین وزن ایران به روزهای اوج باشد.

بعد از پایان مسابقات گرند پری تونس محمد درخشان، رئیس فدراسیون جودو در جدیدترین مصاحبه خود گفت: مدت ها بود که جذب مربیان خارجی را در دستور کار قراردادیم و پس از مذاکره با چند مربی و بررسی روی گزینه های مدنظر خود، به این نتیجه رسیدیم که از فدراسیون جهانی کمک بگیریم.

بعد از مذاکره با فدراسیون جهانی در نهایت «ویزر» موافقت کرد که برای استخدام مربی خارجی به مدت یک سال ماهیانه ۵ هزار دلار از مبلغ قرارداد را به ایران پرداخت کند. این همکاری و کمک فدراسیون جهانی باعث شد تا بتوانیم با مربیان مورد نظر خود به توافق برسیم.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید