www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۰۸:۲۱ 1395/06/26

پوست اندازی تیم ملی ووشو با جوانان/ امیدواری به موفقیت در جاکارتا

تیم ملی ووشو ایران درحالی عنوان نایب قهرمانی آسیا را به خود اختصاص داد که با توجه ویژه به جوانان راه موفقیت در بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی را هموار کرد اما همچنان فاصله با چین زیاد است.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، نهمین دوره رقابتهای ووشو قهرمانی آسیا به مدت پنج روز به میزبانی چین تایپه در شهر «تائه یون» برگزار شد و طبق معمول عنوان قهرمانی به چینی ها رسید که با بیشترین مدال روی سکوی نخست قاره کهن ایستادند.

تیم ملی ووشو ایران در پایان این رقابتها با کسب ۷ مدال طلا، ۳ نقره و ۵ برنز به کار خود در این رقابتها پایان داد و بعد از چهار سال دوباره روی سکوی نایب قهرمانی آسیا ایستاد.

آنچه که این عنوان نایب قهرمانی ارزش دو چندان می بخشد حضور نفراتی جوان در ترکیب تیم ملی ایران بخصوص در بخش ساندا بود. در این دوره چهره های سرشناس ووشو ایران از جمله حمیدرضا قلی پور ، محسن محمد سیفی ، سجاد عباسی ، محسن آقایی و … به دلایل مختلف تیم ملی را همراهی نکردند.

مسئولان فدراسیون ووشو، بدون کوچکترین واهمه از این غیبت استقبال کرده و میدان را به جوانان با آتیه دادند. جوانانی که مترصد فرصتی بودند تا توانایی خود را به نمایش بگذارند و آنها نیز به خوبی قدر این فرصت را دانسته و مدالهای رنگارنگی را در راه رسیدن به عنوان نایب قهرمانی به خود اختصاص دادند.

مهمترین میدانی که ووشو ایران پیش روی خود دارد بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتاست. میدانی که می تواند با حضور این جوانان نقطه عطفی در تاریخ ووشو کشور باشد. بعد از کسب ۳ مدال طلا و سه برنز در بازیهای آسیایی ۲۰۱۰، در بازیهای آسیایی ۲۰۱۴ ووشوکاران نتوانستند همان مدالها را تکرار کنند.

شاید همین موضوع باعث شده تا مسئولان فدراسیون با نگاه ویژه به جوانان آن هم در مسابقات قهرمانی آسیا داشته های خود را در فاصله کمتر از دو سال تا این رقابتها محک بزند. بدون شک جوانانی که در چین تایپه درخشیدند چالش جدید پیش روی قهرمانان صاحب نامی است که تا حدودی برای خود حاشیه امنیت متصور شده بودند.

همین چالش می تواند ثمرات زیادی برای ووشو ایران داشته باشد تا تیمی قدرتمند برای حضور در بازیهای آسیایی مهیا شود. مسابقات جهانی ۲۰۱۷ روسیه می تواند یک میدان جدی برای ووشو ایران باشد و بدون شک برای انتخاب نفرات اصلی اعزامی به این مسابقات باید منتظر دیدارهای انتخابی جذاب و دیدنی بین ستاره های جوانان و قدیمی ووشو ایران در بخش ساندا باشیم.

کار بانوان سانداکار نیز قابل تقدیر بود. اگر نبود کسب مدالهای با ارزش بانوان بدون شک نایب قهرمانی تیم ملی بدست نمی آید. در این بین اوج هنرنمایی بانوان نیز پیروزی منصوریان مقابل نماینده پرقدرت چینی بود می توان از آن به عنوان یک موفقیت بزرگ برای بانوان کشورمان یاد کرد.

در بخش تالو تیم کشورمان تنها موفق به کسب سه مدال شد. یک طلا و دو نقره حاصل تلاش سانداکاران بود که شاید به لحاظ کمیت امیدوار کننده نبود ، ولی تالوکاران به لحاظ کیفیت بهتر از ادوار گذشته صاحب مدال شدند.

نکته ای که در این بین وجود دارد اینکه در بخش تالو و در رقابتهای قهرمانی آسیا تیم ها محدویتی برای اعزام نفرات خود ندارد و در همین رقابتها و در برخی فرهم شاهد رقابت بیش از ۳۰ تالوکار و بعضا چند تالوکار از یک کشور بودیم. میدانی که بیشتر محل رقابت چشم بادامیهای شرق آسیا بود.

در چنین وضعیتی طلای تیم دوئلین(مبارزه نمایشی) و دو نقره خلف زاده و عربی می تواند عملکرد قابل قبولی برای نمایندگان تالو کشورمان باشد. طلای تیم دوئلین با توجه به آنکه این تیم بعد از ۱۰ سال با ترکیبی جوان شده و با سه ماه تمرین پای به آوردگاه آسیایی گذاشت ،حائز اهمیت بود.

اما بانوان تالوکار با توجه به برخورداری از مربی چینی توفیقی از کسب مدال نداشتند و باید از همین حالا برای مسابقات جهانی و بازیهای آسیایی تلاش خود را دو چندان کنند.

رقابتهای ووشو قهرمانی آسیا با حضور تیم هایی از ۲۰ کشور در چین تایپه برگزار شد که  تیم دوئلین(با ترکیب محسن احمدی، رضا خلف زاده و امیر محمدرضایی)، مرتضی عظیمی ، معین تقوی، یزدان میرزایی، عرفان آهنگریان، شهربانو و الهه منصوریان هفت مدال طلا ،سعید فاضلی، رضا خلف زاده وفرشاد عربی سه مدال نقره ،سهیلا منصوریان، صدیقه دریایی، مریم هاشمی، اشکان دلفانی و مهدی محمدی ۵ مدال برنز برای تیم کشورمان در این رقابتها کسب کردند.

محمد بیرامی – خبرگزاری مهر

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید