www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۲۳:۲۹ 1393/08/17

پورغلامی‌نژاد در جمع بزرگان ووشوی جهان

محمد پورغلامی نژاد با کسب دان هشت ووشو به عنوان نخستن غیرچینی در جمع بزرگان تاریح این رشته قرار گرفت. به گزارش “رزم نیوز” به نقل از سایت فدراسیون ووشو، انجمن ووشوی چین طی نامه ای رسمی به فدراسیون ایران اعلام کرد: محمد پورغلامی نژاد اولین دارنده دان ٨ ووشو در جهان است که ملیت چینی […]

محمد پورغلامی نژاد با کسب دان هشت ووشو به عنوان نخستن غیرچینی در جمع بزرگان تاریح این رشته قرار گرفت.

به گزارش “رزم نیوز” به نقل از سایت فدراسیون ووشو، انجمن ووشوی چین طی نامه ای رسمی به فدراسیون ایران اعلام کرد: محمد پورغلامی نژاد اولین دارنده دان ٨ ووشو در جهان است که ملیت چینی ندارد و ما کسب این افتخار را به او و فدراسیون ووشو ایران تبریک می گوییم.

براساس نتایج دوره آزمون درجات فنی ووشو که در کشور چین انجام شد، محمد پورغلامی نژاد پس از گذراندن آزمونهای مختلف فنی، شفاهی، دفاع تز و دارا بودن سوابق مهم فعالیت های مؤثر ملی و بین المللی در امور مختلف ووشو و نیز طی سنوات هشت ساله از دریافت دان قبلی (هفت) موفق به دریافت درجه دان ٨ شد.

مراحل این آزمون از سوی گروه رسمی پروفسورها و اساتید بزرگ، چن شون آن دارنده دان ٩، لی شائو جون دارنده دان ٨ و چن گورو رنگ دارنده دان ٨ که وی نایب رئیس انجمن ووشو چین و رئیس کمیته فنی آسیا نیز است، انجام پذیرفت.

آخرین درجه ووشو دان ٩ یا در اصطلاح چینی دوان ٩ ( نشان اژدهای طلائی) است که با شرائط خاص و به افرادی که بیش از نیم قرن فعالیت مؤثر در این ورزش داشته و دارای حداقل ٦٥ سال سن باشند، اعطا می شود.

پورغلامی در کارنامه خود ٤١ سال فعالیت مستمر در هنرهای رزمی، هشت سال سابقه در هیات رییسه فدراسیون جهانی و ١٦ سال سابقه عضویت و نایب رییسی کمیته فنی آسیا را داشته و از ابتدای تأسیس فدراسیون در ایران عضو هیات رییسه و کارشناس خبره آن است. وی دبیرکلی فدراسیون ووشو غرب آسیا را نیز برعهده دارد.

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.