www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۴:۴۴ 1396/11/10

پورشیب : هم خوشحالم هم ناراحت / نتایج کاراته فوق العاده بود

کاپیتان تیم ملی کاراته گفت : نتایج کسب شده در رقابت های کاراته وان پاریس فوق العاده بود و خوشحالم که توانستم خوشرنگ ترین مدال را برای کشورم بدست آورم .

ذبیح اله پورشیب کاپیتان تیم ملی کاراته در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری رزم آور در خصوص نخستین مرحله رقابت های کاراته وان ۲۰۱۸ که به میزبانی پاریس برگزار شد بیان داشت : خدا را شاکرم که در وحله نخست تیم کشورمان توانست نتیجه فوق العاده ای کسب کند و خوشحالم که باز هم کاراته ایران توانست با قدرت در این میدان سخت تواناییهایش را نشان دهد و ناراحتم از اینکه تعدادی از قهرمانان خوبمان نتوانستند کسب مدال کنند و در واقع با بدشانسی مواجه شدند و این نتایج چیزی از ارزش آنها کم نمی کند.

صاحب مدال طلای ارزشمند کاراته وان پاریس ادامه داد : امیدوارم که در مسابقات آینده و میادین دیگر تک تک بچه های تیم ملی روی سکو باشند چرا که کاراته ایران لایق بهترین هاست.

کاپیتان باتجربه تیم ملی کاراته مردان تصریح کرد : خداوند را شکر می کنم که در این مسابقات که سطحی بالا و جهانی داشت توانستم با قدرت از سد حریفان سرسختم بگذرم ، رقابت هایی که بزرگان کاراته دنیا و تقریبآ تمام عنوان داران و نامداران کاراته حضور داشتند و بسیاری از بزرگان کاراته دستشان از مدال خالی ماند و چهره های جدید معرفی شدند .

وی افزود : به لطف خداوند سال ۲۰۱۸ سال خوبی برایم بود و امیدوارم با عنایت خداوند این روند را تا آخر ادامه دهم و بتوانم بهترین مدالها را برای کشور عزیزم کسب کنم .

پورشیب با اشاره به حریفان خود در رقابت های کاراته وان پاریس تاکید کرد : در این رقابت ها حریفان سرسختی داشتم و با کسانی مبارزه کردم که مدعی بودند . مبارزه نخستم با حریف فرانسوی بود که معمولی بود و دومین حریفم از چین تایپه بود و در کل باید بگویم که اینها حریفان بدقلقی بودند که فقط می خواستند که بازی را به آخر برسانند .

وی ادامه داد : اما از دور سوم که رقبا سرسخت تر شدند من نیز توانستم بهتر و روان تر کار کنم و حریف کروات را چهار هیچ بردم و پس از آن مقابل حریفی از ترکیه که قهرمان دو دوره متوالی اروپا است به پیروزی سه بر صفر رسیدم و با این برد به رویارویی با رقیب دیرینه خود آراگای ژاپنی که حریف سرسختی است و از بهترین کاراته کاهای دنیاست رفتم و سه بر صفر از حریفم پیش بودم و با وجود اینکه زمان مسابقه تمام شده بود به وی امتیاز دادند اما شکر خدا من پیروز میدان شدم و بدین صورت راهی فینال شدم و در فینال هم با حریف مصری که دو ماه پیش قهرمان امیدهای جهان شده بود و قبل از فینال همه حریفانش را با اختلاف برده بود ، مبارزه کردم و موفق به کسب مدال خوشرنگ برای کشور عزیزم شدم.

ملی پوش وزن ۸۴ – کیلوگرم کشور در ادامه خاطرنشان شد : فدراسیون کاراته واقعآ حمایت خوبی از تیم دارد و امیدوارم حمایت ها از این تیم خوب ادامه داشته باشد .

وی با اشاره به تلاش کادر فنی اظهار داشت : ما تیم بسیار خوبی داریم که از کادر فنی و بازیکنان بسیار خوب تشکیل شده است. تیمی که در آن همه همدل و یکدست هستند و همین امر هم باعث می شود که تیم ما بهترین نتایج را کسب کند .

به طور حتم حمایت باعث می شود تا کادر فنی بتواند با تمرکز کافی بالای سر بچه ها حضور داشته باشد و به امید خدا کاراته ایران بتواند در میادین مختلف باز هم افتخارآفرینی کند چرا که کاراته کشور این پتانسیل و لیاقت را دارد که سالیان سال در سطح اول دنیا باشد.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.