www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۸:۴۰ 1394/09/16

پنج روش برای افزایش کالری‌سوزی در پیاده‌روی

پیاده‌روی و فعالیت روزانه باید بدن را به چالش بکشد. برای افزایش آمادگی جسمانی و نتیجه‌ گرفتن باید فعالیت عادی روزانه را تغییر داد و بدن را با روش جدیدی به فعالیت واداشت. می‌توان این کار را در حالی انجام داد که پیاده روی روزانه همچنان در برنامه باشد. روش‌های زیر برای افزایش کالری سوزی […]

پیاده‌روی و فعالیت روزانه باید بدن را به چالش بکشد. برای افزایش آمادگی جسمانی و نتیجه‌ گرفتن باید فعالیت عادی روزانه را تغییر داد و بدن را با روش جدیدی به فعالیت واداشت. می‌توان این کار را در حالی انجام داد که پیاده روی روزانه همچنان در برنامه باشد.

روش‌های زیر برای افزایش کالری سوزی و به چالش کشیدن بدن مناسب هستند:

1. سرعت خود را افزایش دهید

می‌توانید با گوش دادن به موسیقی، سرعت فعالیت خود را افزایش دهید. سعی کنید چند روز در هفته‌ با سرعت بیشتری پیاده‌روی کنید. سرعت را تا جایی بالا ببرید که نتوانید با شخص دیگری حرف بزنید.

2. کمی وزنه به برنامه خود اضافه کنید

استفاده از وزنه روی دست یا مچ پا به هنگام راه رفتن زیاد مناسب نیست. این وزنه‌ها باعث ایجاد آسیب‌دیدگی‌ می‌شوند. وزنه‌هایی که به ناحیه کمر وصل می‌شوند مناسب‌تر هستند. این وزنه‌ها استقامت را افزایش می‌دهند و شدت پیاده روی را بیشتر می‌کنند. سعی کنید بدن را صاف نگه دارید و به هنگام راه رفتن عضلات شکم را منقبض کنید.

3. سر بالایی بروید

اگر معمولا بر روی زمین صاف راه می‌روید سعی کنید گاهی اوقات بر روی سربالایی پیاده روی کنید. این سربالایی می‌تواند با شیب هفت تا پانزده درصد باشد. می توانید با تکان دادن دست ها کالری بیشتری بسوزانید.

4. فعالیت کوتاه مدت و شدید را به برنامه خود اضافه کنید

اگر می خواهید شدت فعالیت خود را افزایش دهید، می‌توانید در میان پیاده روی‌های عادی، پیاده روی‌های کوتاه مدت و سریع را انجام دهید.

این فعالیت‌ها را اندازه‌گیری کنید. ابتدا پنج دقیقه بدن را گرم کنید، 30 ثانیه با شدت و سرعت زیاد پیاده روی کنید، سپس یک دقیقه با سرعت معمولی راه بروید.

5. زمین تمرینی جدیدی پیدا کنید

با پیاده‌روی بر روی زمین‌های متفاوت بدن خود را به چالش بکشید. اگر همیشه بر روی تردمیل راه می‌روید، سعی کنید در فضای بیرون نیز پیاده روی کنید.

پیاده روی بر روی شن ساحل یا چمن نیز مناسب است. پیاده روی یکی از روش‌های اصلی‌ تمرین و فعالیت است. این نوع ورزش فشار زیادی به بدن وارد نمی‌کند و برای افزایش آمادگی جسمانی مناسب است.

منبع: ‌ایسنا‌ و به نقل از سایت My fitness pal

Tel-razmavar1

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید