www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۶:۱۶ 1396/07/17

پشت پرده دوپینگ نونهال تکواندوکار ایرانی / داروی رشد قد و تجویز خودسرانه ثمره یک محرومیت بزرگ

هرچند بعد از مثبت اعلام شدن دوپینگ یک عضو تیم ملی نونهالان در رقابت های قهرمانی جهان که اوایل شهریور برگزار شده بود، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی اظهار بی اطلاعی کرده بود اما مدیر تیم های فدراسیون تکواندو این خبر را تایید کرد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، روز گذشته خبر مثبت اعلام شدن دوپینگ نونهال ایران در رقابت های تکواندوی قهرمانی نونهالان جهان که اوایل شهریور ماه امسال به میزبانی کشور مصر برگزار شده بود همه را شوکه کرد.

ابتدا غلامرضا نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در واکنش به این خبر اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: ما از موضوع دوپینگ تکواندوکار ایرانی بی خبر هستیم. اما این احتمال وجود داد که مسئولان فدراسیون جهانی مثبت بودن تست تکواندوکار ایرانی را به فدراسیون تکواندو ایران اطلاع داده باشد .

آرش فرهادیان، مدیر تیم های ملی خبر مثبت اعلام شدن دوپینگ عضو تیم ملی نونهالان در مسابقات جهانی را تایید کرد و گفت: متاسفانه این اتفاق رخ داده است.

وی در این باره توضیح داد : یکی از ملی پوشان نونهال بدون اینکه در دفترچه ثبت کند یا خانواده اش به ما اطلاع داده باشند، دارویی را با تجویز پزشک مربوط به رشد بدنش مصرف کرده بود و همین باعث شد تا آزمایش دوپینگش مثبت اعلام شود.

مدیر تیم های ملی فدراسیون تاکید کرد که دارو قبل از ورود تیم ملی به اردو مصرف شده است و فدراسیون تکواندو مدارک لازم را آماده کرده است تا به آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) و فدراسیون جهانی تکواندو ارسال کند.

همچنین یوسف کرمی ، مدیر فنی تیم تکواندوی نونهالان اعزامی به مسابقات جهانی مصر در باره دوپینگ این تکواندوکار گفت: پدر این ورزشکار اعلام کرد به اختیار خودش این دارو را به فرزندش تجویز کرده است، خانواده‌ها نباید در مسائلی که هیچ تخصصی ندارند دخالت ‌کنند چرا که عواقب خوبی ندارد.

لازم به ذکر است؛ تیم ملی نونهالان پسر با کسب یک مدال طلا، سه نقره در جایگاه دوم رقابت های تکواندوی جهان قرار گرفت. همچنین نونهالان تکواندوی دختر نیز با دو مدال طلا، دو نقره و یک برنز در جایگاه سوم قرار گرفتند و در مجموع تیم ایران عنوان قهرمانی جهان را کسب کرد.

در حال حاضر با توجه به اینکه دوپینگ دارنده مدال نقره تیم پسران مثبت اعلام شده است به احتمال زیاد بعد از پس گرفتن آن بعد از گذشت نزدیک به دو ماه محرومیت‌های سختی در انتظار تکواندوی ایران باشد.

فرهادیان در واکنش به محرومیت های احتمالی و پس گرفته شدن عنوان قهرمانی ایران گفت: هنوز در این باره تصمیمی به ما ابلاغ نشده است، باید منتظر پاسخ اعتراضمان باشیم.

با دوپینگ ملی‌پوش تکواندوی نونهال ایران،این پنجمین دوپینگ تکواندوی ایران در فهرست محرومان فدراسیون جهانی به حساب می‌آید، فدراسیون ایران در صورت ارتکاب به یک دوپینگ دیگر با محرومیت دو تا چهار ساله مواجه خواهد شد.

پیش از این کمیل دل پاک، سیدمهران قوام، امید عمیدی و علیرضا درویش ۴ تکواندوکاری بودند که نامشان در فهرست دوپینگ فدراسیون جهانی ثبت شده بود.

انتهای پیام/

آخرین اخبار