www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۲۱:۲۵ 1396/02/26

پرونده تکواندو در روز نخست با دو طلا و دو برنز بسته شد

پرونده تکواندو در روز نخست با دو طلای اسحاقی و کیانی و دو برنز مداحی و پارسا بسته شد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ،  در ادامه چهارمین دوره بازی های کشور های اسلامی هوگوشوشان مرد ایران با ترکیب مهدی اسحاقی و صادق دهقانی به مصاف رقبایشان رفتند که مهدی اسحاقی هوگو پوش وزن ۵۴- کیلوگرم، قهرمان المپیک نوجوانان دور نخست با «اسکندر اوسمونو» از قرقیزستان با نتیجه ٢۴بر۴ حریف را مغلوب کرده بود ،در مبارزه دوم مقابل عربستان با نتیجه ٣۵بر١١برنزش را قطعی کرد
وی عصر امروز در مبازره سوم خود برابر نماینده کشور سنگال به روی شیاپچانگ می رود که در صورت برد راهی فینال رقابت ها می شود.

ناهید کیانی در وزن ۵۳- کیلوگرم دارنده مدال برنز قهرمانی آسیا ۲۰۱۶ که در اولین مبارزه به مصاف «تالین هامیدی» از اردن دارنده دو مدال برنز قهرمانی آسیا رفت و با نتیجه ١٢بر٢حریف را برد در دیدار بعدی رو در روی «رهما بن علی» تکواندوکار تونسی که ۳ مدال نقره قهرمانی آفریقا و یک برنز قهرمانی جهان نوجوانان را در کارنامه دارد، قرار گرفت
کیانی راند نخست خود را بانتیجه ٩بر٢ به نفع خود آغاز کرد و در راند دوم با نتیجه ۵بر٢ از حریف سبقت گرفت.
این هوگوپوش ایرانی اما راند سوم را با نتیجه یک بر صفر به حریف واگذار کرد که در نهایت با امتیاز ١۴بر۵ مبارزه دوم را پیروز شد.
ناهید کیانی در فینال مسابقات برابر حریف ترکیه ایی راند نخست خود را با نتیجه ٢بر٣ واگذار کرد و در راند دوم با نتیجه ۴بریک از حریف جلو افتاد.
این هوگوپوش در راند سوم ٢بریک حریف را مغلوب کرد و در مجموع با امتیاز ٨بر۵ طلا گرفت.

در راند دوم که کیانی سه امتیاز کسب کرده بود با اخطاری که داور گرفت این امتیاز کسر شد امابا اعتراض مربی ایران و بازبینی مجدد امتیاز پس گرفته شد.

محمدصادق دهقانی دیگر هوگوپوش ایران ابتدا در وزن ۵۸- کیلوگرم برابر، «محمد روزیف» از ترکمنستان به روی شیاپچانگ رفت و با نتیجه ٢١بر٣ پیروز شد وی در دور دوم با «هدی نفاتی» تکواندوکار تونسی که مدال برنز قهرمانی اروپا ۲۰۱۶ را در کارنامه دارد وارد مبارزه شد و در نهایت با نتیجه ٢٠بر٣به حریف واگذار کرد و از دور رقابت ها حذف شد

طیبه پارسا تکواندوکار وزن ۵۷- کیلوگرم کشورمان دومین بانوی مبارز در اولین پیکار خود برابرزریا کاسیموا» از ازبکستان به روی شیاپچانگ رفت و در راند اول ۴بر٢جلو افتاد و در راند دوم با نتیجه ۴بر۴ مساوی شد که در نهایت راند سوم همین نتیجه را حفظ کرد وی در راند طلایی دو بر صفر حریف را مغلوب کرد پارسا در دومین بازی عصر خود مقابل حریف اذربایجانی قرار می گیرد که در صورت برد به فینال راه می یابد

فاطمه مداحی تکواندوکار وزن ۴۶- کیلوگرم کشورمان در استراحت قراردارد که عصر امروز در دور نخست با «روکیه ایلدیرم» از ترکیه دیدار می‌کند، تکواندوکاری که در کارنامه ورزشی او برنز قهرمانی جهان، برنز گرندپری، طلا و برنز قهرمانی اروپا به چشم می‌خورد.
وی که برنزش قطعی است در صورت پیروزی برابرنماینده ترکیه با یکی از نمایندگان تونس، اندونزی و مراکش به روی شیاپچانگ می رود.

مبارزه هوگوپوشان ایران در نوبت عصر روز سه شنبه در ادامه چهارمین دوره بازی های کشور های اسلامی در سالن اسپرت هال باکو در حالی آغاز شد که فاطمه مداحی تکواندوکار وزن ۴۶- کیلوگرم کشورمان پس از یک دور استراحت برابر “روکیه ایلدیرم” از ترکیه به روی شیاپچانگ رفت.
این نماینده تکواندوکار کشورمان در راند نخست ٢بر سه و در راند دوم هم صفر بر ٢ از حریف عقب ماند هر چند در در راند سوم سه بر یک از حریف سبقت گرفت اما در مجموع بانتیجه ۵بر۶به فینال راه نیافت و برنزی شد.

طیبه پارسا تکواندوکار وزن ۵۷- کیلوگرم کشورمان که در اولین پیکار خود برابر «زریا کاسیموا» از ازبکستان با موفقیت پشت سر گذاشت در دومین بازی عصر خود مقابل حریف آذربایجانی قرار گرفت.

وی راند نخست خود را با نتیجه یک بر یک پایان داد و در راند دوم ۴بر١٠از حریف کشور میزبان عقب افتاد.
این بانوی تکواندوی ایران در راند سوم بانتیجه ٧بر٣ حریف را مغلوب کرد اما در مجموع با ثبت نتیجه ١٢بر١۴برنز گرفت.

مهدی اسحاقی هوگو پوش وزن ۵۴- کیلوگرم، قهرمان المپیک نوجوانان که در مبارزه نخست خود با «اسکندر اوسمونو» از قرقیزستان با نتیجه ٣۵بر١١حریف را مغلوب کرد و در مبازره امروز عصرخود قرار بود برابر نماینده کشور سنگال به روی شیاپچانگ برود که با انصراف حریف راهی فینال شد.

وی در فینال مقابل جمهوری آذربایجان قرارگرفت که در راند نخست ۶بر٧ ،راند دوم یک بر٨ به حریف واگذار کرد و در راند آخر با نتیجه ١۴بر۶به پیروزی رسید و در مجموع کسب امتیاز ٢١بر٢١به راند طلایی رفت وی با نتیجه ٢۴بر٢١ به طلا رسید.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید