www.khabarrazmavar.ir

آشفته بازار جودو قبل از انتخابات؛

شناسه خبر : ۰۹:۰۳ 1397/10/30

پای اختلافات فدراسیون نشینان به تاتامی رسانه ها باز شد

جودوی ایران در فاصله اندکی که تا برگزاری انتخابات رییس فدراسیون باقی مانده است، حال و روز خوبی ندارد و هرروز شاهد هجمه های فدراسیون نشینان علیه یکدیگر هستیم.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور؛ بعد از رفتن محمد درخشان از راس فدراسیون جودو، هر چند به ظاهر او از این فدراسیون دور شد اما هنوز رد پای افکار درخشان بین فدراسیون نشینان اختلاف انداخته که گاهی پای برخی از این درگیری ها به رسانه ها هم باز شده تا نشان دهد این خانه از پایبست ویران است! البته هنوز هم عده ای می گویند درخشان بعد بازگشت از سفر همه اختلافات موجود را با ریش سفیدی حل می کند.

یکی از کسانی که از وضع موجود ناراضی است، محمدرضا رودکی ، مدیر سازمان تیم های ملی است . وی از اینکه برنامه تیم ملی برای حضور در تورنمنت های بین المللی یا اردوهای برون مرزی هنوز اجرا نشده از مسئولان فدراسیون گلایه دارد.

نکته جالب در نارضایتی رودکی از فدراسیون نشینان جایی است که می گوید : “مگر درخشان در زمان ریاستش جادوگری می کرده که تمامی برنامه هاب ما اجرایی می شدند! “

مدیر سازمان تیم های ملی ، محمدرضا عمادی ، سرپرست فعلی فدراسیون جودو را مقصر اصلی وضع موجود دانسته است و می گوید: ” این اتفاقات تا الان از جانب سرپرست فدراسیون جودو رقم خورده و شخص دیگری دخیل نیست. در این مدت چندین بار جلسه برگزار کردیم و هر بار نیز به توافق رسیدیم، اما همیشه بعد از جلسه اتفاقات دیگری رقم می‌خورد که چرایش را نمی دانم ؟”

آنچه مسلم است ، حضور ملی پوشان جودو در رویدادهای بین المللی و تمرین در کمپ های خارج از کشور، نقش تاثیرگذاری در آمادگی نفرات فیکس تیم ملی و بالارفتن آن در رنکینگ فدراسیون جهانی دارد ، اما صحبتهای سرپرست فدراسیون جودو هم قابل تامل است که می گوید هزینه های بالای این اعزام ها می تواند در داخل کشور و برای ملی پوشان صرف شود.

به گفته عمادی: “چرا وقتی ما در تهران حتی یک باشگاه تجهیز شده جودو هم نداریم باید ۱۵۰ میلیون تومان هزینه کنیم تا فقط چند جودوکار به ازبکستان بروند و تمرین کنند؟ دوستان فکر می‌کنند فقط اردوهای برون مرزی یا مربیان خارجی می‌توانند به رشد فنی بازیکنان تیم‌های ملی کمک کنند در حالی که ما در داخل کشور مربیانی داریم که در سطح آسیا مطرح هستند اما اصلا از آنها استفاده نمی‌شود.

طبق سخنان سرپرست فدراسیون جودو مبلغ یک میلیارد و ششصد میلیون تومان مالیات معوقه فدراسیون است . وی اذعان کرده که تا زمانی که به عنوان سرپرست در فدراسیون فعالیت می کند، به هیچ وجه اجازه اعزام به سفر‌های غیر ضروری و دخالت برخی مدیران را نمی دهد.

در شرایطی که فدراسیون جودو در برزخ قبل از انتخابات حضور دارد و هر روز شاهد اوضاع نابه سامان تری هستیم ، انتظار می رود بین تمام کشاکش های مدیریتی برای فدراسیون نشینان سرنوشت جودوکارانی همچون سعید ملایی و ستاره های خانه نشین اولویت داشته باشد، اگر قرار است به جای سفرهای خارجی ، سالن های داخل کشور تجهیز شوند، این تصمیمات را در حد حرف و حدیث نگه نداریم و فکری به حال پیشرفت این رشته المپیکی کنیم.

البته به نظر می رسد ، سالن کبکانیان درحال تجهیز است و به زودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

شنیده می شود اوضاع نابه سامان جودو ، مسئولان وزارت ورزش و جوانان را مجاب کرده است که هر چه زودتر انتخابات را برگزار کنند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار