www.khabarrazmavar.ir

سفرهای بی نتیجه توریست های تیم ملی جودو؛

شناسه خبر : ۱۴:۴۱ 1396/08/06

پایان تراژدی گرنداسلم ابوظبی با تک مدال ملایی

رقابت های گرانداسلم ابوظبی برای نمایندگان ایران به پایان رسید و از بین ۶ جودوکار تنها سعید ملایی توانست به مدال برنز برسد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، تیم ملی جودوی ایران در ادامه اعزام های خود به تورنمنت های بین المللی این بار به با ترکیب ۶ ملی پوش راهی مسابقات گرانداسلم ابوظبی شد.

در این پیکارها ۲۷۷ جودوکار در بخش مردان و بانوان حضور داشتند که ۱۷۲ نفر در بخش مردان و ۱۰۵ نفر در بخش زنان به رقابت پرداختند، در نهایت حاصل تلاش نمایندگان کشورمان تنها یک مدال برنز سعید ملایی بود.
در این رقابت ها هم همچون گذشته جودوی ایران تنها با تک ستاره این روز های خود توانست مدال کسب کند و تنها قاسم نوری زاده بود که با دو برد متوالی تا حدوی خود را آماده نشان داد.
حذف سایر نمایندگان جودوی ایران از دور رقابت های ابوظبی آن هم با قبول شکست در نخستین مبارزه هشدار جدی برای مسئولان فدراسیون جودو است.

اکنون که فدراسیون جودو برای اعزام ها هزینه می کند، سوال اینجاست که آیا در کشور جودوکاران بهتری از این ترکیب حضور ندارند که تنها همین نفرات در اعزام های متعدد شرکت می کنند و با باخت در نخستین بازی شبیه توریست هایی هستند که برای گرفتن عکس یادگاری و گذاشتن آن در صفحات مجازی راهی مسابقات می شوند، انتظار می رود کادرفنی بازنگری جدی در ترکیب نفرات تیم ملی داشته باشد.

محمد منصوری به عنوان سرمربی هدایت ملی پوشان جودوی ایران در پیکارهای گرنداسلم ابوظبی امارات را برعهده داشت.

اکنون در نگاهی اجمالی عملکرد جودوکاران ایران در گرند اسلم ابوظبی را بررسی می کنیم:

حذف تکراری رشنونژاد از مسابقات

محمد رشنونژاد نماینده وزن ۶۰- کیلوگرم تیم ملی جودو ایران به عنوان اولین نماینده کشورمان روی تاتامی ابوظبی رفت .
وی در دور نخست مقابل «فیلیپ کیتادی» از برزیل قرار گرفت و با قبول شکست مقابل این جودوکار از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

نوری زاده موفق ظاهر شد

قاسم نوری زاده، نماینده وزن منهای ۶۶ کیلوگرم عملکرد قابل قبولی در پیکارهای ابوظبی داشت و توانست به مقام هفتم این دوره از رقابت ها برسد، وی که نسبت به هم تیمی هایش کمتر عازم تورنمنت های بین المللی شده بود در عمل بهتر از بقیه ظاهر شد.
وی در گام نخست نماینده کشور ایتالیا را از پیش رو برداشت سپس دور دوم مقابل “آلا ال ادریسی” از آمریکا به برتری دست یافت. در مرحله یک هشتم نهایی برابر نماینده روسیه باخت را پذیرفت.
نوری زاده در گروه شانس مجدد به مصاف «مارگاشویلی» از گرجستان رفت و اما نتوانست مقابل این جودوکار پیروز از تاتامی بیرون بیاید و به مقام هفتم بسنده کرد.

سریال ادامه دار شکست های فتحی پور

مهدی فتحی ‌پور که از ابتدا هم باتوجه به قرعه سختش انتظار نمی رفت از نخستین مرحله بالا بیاید همین اتفاق برایش رخ داد و در یک دقیقه و ۱۵ ثانیه مقابل «دنیس ایراتسف» از روسیه ضربه فنی شد.
این جودوکار روسی نفر ۱۱ رنکنیگ جهانی است و مدال طلای گراند اسلم آلمان و برنز چین در سال ۲۰۱۷ را در کارنامه داشت.

بریمانلو ناکام کلیشه ای!

محمدمحمدی بریمانلو جودوکار وزن ۷۳- کیلوگرم باز هم نتوانست عملکردی قابل قبول از خود نشان دهد.
وی برابر«اسکورتوف» جودوکار مولداویایی الاصل تیم ملی امارات که عنوان سومی جهان در سال ۲۰۱۴ را در کارنامه داشت قرار گرفت و با وجود اینکه یک امتیاز از رقیب خود پیش بود اما در فاصله ۵۱ ثانیه به پایان مبارزه ضربه فنی شد و این نماینده ایران هم از صعود به دور بعد بازماند.

ملایی تنها چتر نجات جودوی ایران

سعید ملایی، نماینده وزن ۸۱- کیلوگرم هرچند امید اصلی کسب مدال برای محسوب می شد اما نتوانست به مدالی خوش رنگ تر از برنز دست یابد.
ملایی پس از استراحت در دور اول، در مرحله بعد نماینده پرتغال را با امتیاز ایپون مغلوب کرد تا شروعی امیدوارکننده داشته باشد.
وی در دومین مبارزه خود به مصاف نماینده گرجستان رفت اما نتوانست پیروز تاتامی را ترک کند و به رپه شارژ راه یافت.
ملایی در مرحله شانس مجدد ابتدا باید به مصاف نماینده کانادا می‌رفت اما حریف کانادایی ملایی در جدول رپه شارژ بدلیل آسیب دیدگی مقابل نماینده کشورمان حاضر نشد تا خیال نماینده کشورمان راحت شود، ملایی سپس برای کسب مدال برنز با نماینده جودوی مغولستان روبه رو شد و در وقت طلایی توانست این حریف را شکست دهد و مدال برنز دست یابد.
در آخرین روز از این مسابقات،‌ وحید نوری نماینده وزن ۹۰- کیلوگرم تیم ملی جودو کشورمان در نخستین مبارزه خود به مصاف نماینده آذربایجان رفت و در کمتر از سه دقیقه مقابل حریف خود ایپون شد و از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

انتهای پیا

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید