www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۲۰:۴۷ 1393/08/15

ووشو جهان در آستانه انقلابی بزرگ

رئیس فدراسیون ووشو گفت: تغییر در شیوه داوری مسابقات ساندا و شفاف سازی قضاوت ها با بررسی فیلم مبارزات در صورت اعتراض مربیان انقلاب بزرگی در این رشته ورزشی در راه نزدیک شدن به عدالت خواهد بود. به گزارش “رزم نیوز” مهدی علی نژاد پس از حضور در جلسه هیئت رئیسه فدراسیون جهانی و بازگشت […]

رئیس فدراسیون ووشو گفت: تغییر در شیوه داوری مسابقات ساندا و شفاف سازی قضاوت ها با بررسی فیلم مبارزات در صورت اعتراض مربیان انقلاب بزرگی در این رشته ورزشی در راه نزدیک شدن به عدالت خواهد بود.

به گزارش “رزم نیوز” مهدی علی نژاد پس از حضور در جلسه هیئت رئیسه فدراسیون جهانی و بازگشت به تهران ضمن بیان مطلب فوق به خبرگزاری مهر افزود: این جلسه 5 ساعته در حاشیه اولین دوره مسابقات جهانی “تای چی” و در شهر “چنگ دو”برگزار و مباحث مهمی مطرح شد که می تواند در رشد و گسترش این رشته در آینده خیلی تاثیر گذار باشد و با نزدیک شدن قضاوت ها به عدالت، ووشو بیش از گذشته با اقبال عمومی در کشورهای مختلف مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: از دو سال قبل فدراسیون جهانی به دنبال ورود این رشته به یونیورسیاد دانشجویان بود و فعالیت گسترده ای آغاز شده بود که در دو ماه گذشته با حمایت کشورهای عضو این کار شکل واقعیت به خود گرفت و از بازیهای 2017 تایوان ووشو جزو رشته های رسمی این بازیها خواهد بود.  سال 2018 نیز اولین دوره مسابقات جهانی دانشجویان برگزار می شود.

علی نژاد افزود: ورود ووشو به دانشگاه به عنوان یک مرجع علمی می تواند فواید زیادی در راه گسترش این رشته در سراسر دنیا داشته باشد که ما هم پس از هماهنگی با فدراسیون ورزش دانشجویی به امید خدا تیم قدرتمندی را برای حضور در این بازیها مهیا خواهیم کرد.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی به شفاف سازی قضاوتها اشاره کرد و افزود: این پیشنهاد از سوی ما به کمیته فنی ارائه شد و قرار بود رئیس این کمیته در گزارش خود موضوع را مطرح کند که وی پس از پایان گزارش خود از ارائه پیشنهاد ما سرباز زد که بنده موضوع را مطرح کردم. پیشنهاد هم این بود که از میان 5 داور قضاوت کننده اگر سه داور یک ضربه را شایسته کسب امتیاز دانستند آن امتیاز در تابلو نتایج ثبت شود و در صورت اعتراض مربیان ، با قانون بررسی فیلم به اعتراض رسیدگی کرد.

رئیس فدراسیون ووشو ادامه داد: رئیس کمیته فنی فدراسیون جهانی به دلایل واهی از جمله هزینه دار بودن تهیه تجهیزات ، سطح پائین داوران اعزامی از سوی کشورها و یا طولانی شدن مسابقات برای رسیدگی به اعتراض ها با این پشنهاد ما مخالف می کرد که بنده با عنوان اینکه تجهیزات هزینه بر نخواهد بود و ما حاضر هستیم با تهیه و تحویل رایگان این کار را انجام دهیم ، جلوگیری از اعمال نفوذ چینی ها در زمان پائین بودن سطح مسابقات و یا جلوگیری از اعتراض های بی مورد با سوختن کارت اعتراض به ایرادات وی پاسخ دادیم که مورد توجه اعضای هیئت رئیسه قرار گرفت و در نهایت مقرر شد تا در مسابقات جام جهانی اندونزی این کار صورت گرفته و پس از آن نتایج برای ادامه کار در مسابقات آتی بررسی شود.

علی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود افزود: موضوع رسیدگی به مشکلات اتحادیه ووشو اروپا از دیگر مباحث مطرح شده بود. رئیس فدراسیون ووشو ایتالیا دو هفته قبل با حضور در تهران و ارائه توضیحاتی در این خصوص از ما خواست جریان را پیگیری کنیم که ما نیز ادعاهای مطرح شده در خصوص تخلفات اتحادیه اروپا گزارشی به هیئت رئیسه ارائه دادیم و در نهایت پس از مباحث جدی سه ماه به اروپا فرصت داده شد تا موضوع را حل و فصل کند و در پایان مهلت و حل نشدن مشکل ، کمیته ” حقیقت یاب” از سوی هیئت رئیسه فدراسیون جهانی انتخاب و جریان را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری خواهد کرد.

وی در مورد میزبانی میانمار برای مسابقات جهانی 2016 جوانان هم گفت: این کشور درخواست میزبانی داد که بحث اعضای هیئت رئیسه کیفیت هتل های معرفی شده بود. در نهایت پس از ارائه مباحث مختلف کلیات کار به تصویب رسید ولی قرار شد که بررسی بیشتری در این خصوص داشته باشد. با تصویب میزبانی میانمار در ژانویه 2016 ، ما سال آینده بعد از مسابقات جوانان آسیا باید آماده مسابقات جوانان جهان نیز باشیم.

رئیس فدراسیون ووشو ادامه داد: در این جلسه رئیس فدراسیون جهانی از جذب اسپانسر یک میلیون دلاری خبر داد که نکته بسیار مثبتی بود. قرار است این مبلغ با راه اندازی بخش “سولیداریتی” در خصوص آموزش در کشورهای مختلف و همچنین ارائه تجهیزات رایگان به کشورها کم بضاعت هزینه شود.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی به حضور رئیس کمیته بین المللی المپیک در مسابقات نانجینگ اشاره کرد و گفت: “توماس باخ” در بازیهای نوجوانان حضور داشت ولی فقط در مراسم توزیع جوایز مسابقات ووشو شرکت کرد که این می تواند نقطه عطفی باشد در راه تحقق هدف المپیکی شدن ووشو که هدف نهایی جامعه جهانی ووشو و اعضای هیئت رئیسه است.

علی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری جلسه هیئت رئیسه اتحادیه آسیا نیز اشاره کرد و گفت: ترکیب جدید هیئت رئیسه آسیا در اینچئون مشخص شده بود . پیشنهاد دادیم که جلسات آن دو بار در سال برگزار شود و در پی این پیشنهاد اولین جلسه آن در چین برگزار شد که گزارش دبیر کل از تغییر دبیرخانه آسیا از ژاپن به ماکائو ، راه اندازی سایت اتحادیه آسیا جهت بهبود اطلاع رسانی ، میزبانی چین در ایالت مغولستان داخلی برای مسابقات جوانان آسیا در سال 2015، میزبانی تایوان در مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2016 و همچنین واگذاری تشکیل کنفدراسیون غرب و آسیایی میانه به ایران مهمترین نکات این جلسه بود.

وی در پایان سخنان خود در توضیح بیشتر این مسئولیت ایران گفت: پیش از این اتحادیه غرب آسیا در اختیار ایران بود و با وجود 14 کشور در آسیایی میانه که به لحاظ ووشو هم شرایط بهتری دارند قرار شد که اتحادیه غرب و آسیایی میانه با مسئولیت ایران تشکیل شود که همین موضوع باعث می شود که ووشو ایران قدرت بیشتری در منطقه پیدا کند بخصوص که قرار است ما نماینده این منطقه را برای حضور در هیئت رئیسه آسیا معرفی کنیم.

آخرین اخبار