www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۹:۵۵ 1394/06/19

وقفه در ورزش قدرت عضلات را کاهش می‌دهد

وقفه در تمرینات ورزشی باعث کاهش قدرت عضلات می‌شود و بازیابی این قدرت به تلاش بسیار زیادی احتیاج دارد.  طبق مطالعات جدیدی که در مجله “پزشکی بازتوانی” منتشر شده است، اگر فردی ورزش را متوقف کند یک سوم قدرت خود را از دست خواهد داد. محققان دانشگاه کپنهاگ 17 مرد 20 ساله و 15 مرد […]

وقفه در تمرینات ورزشی باعث کاهش قدرت عضلات می‌شود و بازیابی این قدرت به تلاش بسیار زیادی احتیاج دارد.

 طبق مطالعات جدیدی که در مجله “پزشکی بازتوانی” منتشر شده است، اگر فردی ورزش را متوقف کند یک سوم قدرت خود را از دست خواهد داد.

محققان دانشگاه کپنهاگ 17 مرد 20 ساله و 15 مرد 60 تا 70 سال را مورد بررسی قرار دادند. از این افراد خواسته شد تا به مدت دو هفته‌ یکی از زانوهای خود را نبندند. بعد از این دو هفته‌ مردان جوان‌تر 22 تا 34 درصد قدرت عضلات و مردان مسن‌تر 20 تا 26 درصد قدرت عضلات خود را از دست دادند.

این افراد برای بازیابی قوا و قدرت خود به مدت شش هفته‌ شروع به دوچرخه‌سواری به صورت منظم کردند. آنها چهار هفته‌ اول سه بار در هفته‌ و دو هفته‌ بعد چهار بار در هفته‌ دوچرخه‌سواری کردند. آنها توانستند مقداری از قدرت پاها را دوباره جایگزین کنند اما باز هم قدرت آنها پنج تا 10 درصد کمتر از میزان اولیه بود.

درست است که این بررسی‌ها بر روی مردان انجام شده اما نتایجش در زنان نیز صادق است.

نتایج این بررسی‌ها نشان می‌دهد که فعال ماندن در طول زندگی بسیار مهم است. نتایج این مطالعات به این معنا نیست که اصلا نمی‌توانید هر چند وقت یک بار هم یک جلسه ورزش را از دست بدهید. با این حال کنار گذاشتن کامل ورزشی به سرعت باعث از دست دادن قدرت عضلات می‌شود.

کم شدن قدرت عضلات باعث کاهش استقلال افراد سالمند در زندگی روزانه می‌شود.

می‌توان با انجام ورزش‌های قدرتی زودتر قدرت عضلات را بازیافت. هنگامی که به دلیل آسیب‌دیدگی‌ نمی‌توانید برای مدتی ورزش کنید، از ورزش‌های استقامتی و قدرتی برای باز یافتن قوا استفاده کنید. وزنه زدن در کنار ورزش هوازی می‌تواند به کوتاه شدن ریکاوری کمک کند.

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.