www.khabarrazmavar.ir

واکنش داورزنی به حاشیه های انتخابات؛

شناسه خبر : ۱۲:۵۴ 1396/10/02

هیچ دخالتی در انتخابات تکواندو نداشتیم/ دستوری کار نمی‌کنیم!

معاون وزیر ورزش با تاکید بر اینکه این وزارتخانه دخالتی در برگزاری انتخابات تکواندو نداشت، گفت: حضور پولادگر بنا به درخواست بسیاری از اعضای مجمع بود.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، در پایان مجمع انتخاباتی فدراسیون تکواندو که امروز در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد، محمدرضا داورزنی در رابطه با حواشی این انتخابات و انتقادات مطرح شده از سوی کلانتری مبنی بر اینکه قرار نبود پولادگر در انتخابا ت حضور داشته باشد، توضیح داد.

وی گفت: کلانتری گزینه مورد حمایت از طرف برخی از اهالی تکواندو بود، وی ۱۸ سال قبل ریاست فدراسیون تکواندو را برعهده داشت و بر همین اساس برخی از اهالی تکواندو خواستار حضور وی در مجمع انتخاباتی بودند.

معاون وزیر ورزش در رابطه با اینکه گفته می شد کلانتری گزینه این وزارتخانه برای فدراسیون تکواندو است، تصریح کرد: وزارت ورزش به هیچ یک از کاندیداها پاسخ منفی برای حضور در انتخابات نمی دهد. وقتی فردی به ما مراجعه می کند و برنامه هایش را اعلام کرده و می گوید که قرار است چه کارها و اقداماتی در فدراسیون موردنظر انجام شود، از حضورش در انتخابات استقبال می کنیم. این به این منزله نیست که گزینه مورد نظر ما است، طبیعتا وزارت ورزش به هیچ کاندیدایی پاسخ منفی نمی دهد. کما اینکه در بسکتبال ۲۲ نفر کاندیدا شدند و اگر در جریان باشید اکثرا گفته اند گزینه وزارت هستند!

داورزنی ادامه داد: در مجموع و در رابطه با کاندیداهای فدراسیون تکواندو، نظر وزارت ورزش این بود که تعامل لازم ایجاد شود، صحبت ها مطرح شود اما نه در یک فضای تخریبی.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش با بیان اینکه کلانتری و پولادگر نشست هایی را با یکدیگر و پیش از برگزاری انتخابات فدراسیون برگزار کرده بودند، در رابطه با اینکه کلانتری گفته قرار نبود پولادگر در انتخابات حضور داشته باشد، خاطرنشان کرد: برخی از اهالی تکواندو خواستار حضور کلانتری بودند و برخی هم به صورت جدی پیگیر کاندیدا شدن پولادگر و حضور قطعی وی در مجمع انتخاباتی بودند، در نهایت وزارت ورزش به این نتیجه رسید که هر طور مجمع تشخیص می دهد همان شود. نمی خواستیم چنین شائبه و فضایی ایجاد شود که در وزارت ورزش به صورت دستوری کار می شود. به هر حال از طرف هیات های استانی و برخی اعضای مجمع تماس می گرفتند و اصرار داشتند که پولادگر قطعا در انتخابات حضور داشته باشد.

وی در این رابطه ادامه داد: وزارت ورزش به عنوان یک مجری که باید بی طرف باشد، وقتی چنین فضایی را دید، تاکید کرد بر اینکه نتیجه آنچه خواهد شد که مجمع تشخیص می دهد. ما در این بخش هیچ دخالتی نداشتیم. هدفمان امانت داری و رعایت عدالت بود.

به گزارش مهر، داورزنی همچنین تاکید کرد: در این بین اختلاف نظرهایی وجود داشت که برخی از آنها جنبه نقادی دارد. طبیعی بود با توجه به اینکه یک گروه خواستار حضور پولادگر و گروهی دیگر خواستار حضور کلانتری بودند، اگر به موضوع ورود می کردیم، وزارت ورزش متهم می شد اما با برگزاری مجمع، روال قانونی در این زمینه طی شد. از آقای کلانتری هم تشکر می کنیم که در مجمع حضور داشتند.

داورزنی همچنین با اشاره به اساسنامه جدید فدراسیون ها که البته هنوز تصویب نهایی نشده گفت: در اساسنامه جدید و در رابطه با انتخابات یک سری موارد مورد بازنگری قرار گرفته است. همیشه این شائبه وجود داشته که وقتی انتخابات هیئت های استانی زیر نظر فدراسیون برگزار می شود، طبیعی است که رئیس منتخب آن هیئت حمایت کننده رئیس فدراسیون در مجمع انتخاباتی خواهد بود. اینها مسائلی است که در اساسنامه جدید به آنها رسیدگی شده است. ضمن اینکه برای مجامع انتخاباتی فدراسیون ها علاوه بر نمایندگان هیئت های استانی، افراد دیگری نیز به عنوان عضو مجمع در نظر گرفته خواهند شد که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم توسط رئیس فدراسیون مشخص نمی شود. من فکر می کنم این شیوه منطقی باشد و باعث می شود خیلی از انتقادات برطرف شود.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه اساسنامه جدید فدراسیون ها چه زمانی تصویب می شود؟ تاکید کرد: همچنان انتخابات فدراسیون ها بر اساس اساسنامه قبلی برگزار می شود. پروسه تصویب اساسنامه جدید همچنان در جریان است.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که گفته می شود درخشان در مدت زمان ریاستش در جودو ۷۰ نفر را جابجا کرده است، گفت: بهتر است این سوال را از خود درخشان بپرسید اما واقعا مگر یک فدراسیون چند پست دارد که به این اندازه بتوان در آن جابجایی انجام داد.

معاون وزیر ورزش همچنین در رابطه با پناهندگی در جودو به یک موضوع اشاره کرد و گفت: آماری به ما داده بودند مبنی بر اینکه ۱۹ نفر در جودو تا به امروز پناهنده شده اند این موضوع را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دادیم اما نتیجه چیزی نبود که شنیده ایم. فقط یک نفر پناهندگی در جودو داریم نه بیشتر، تمام اسناد لازم هم در این زمینه در دفتر امور مشترک فدراسیون ها وجود دارد.

داورزنی همچنین در رابطه با انتخابات فدراسیون بوکس و اینکه افشین داوری به عنوان سرپرست اقدام به ثبت نام کرده است، یادآور شد: البته داوری انصراف خود را اعلام کرده است. در کل وزارت ورزش افشین داوری و نصرالله پریچهره را به عنوان سرپرست بوکس و بسکتبال معرفی کرد تا همکاری لازم برای برگزاری انتخابات را داشته باشند. سعی آنها هم بر این است انتخابات در کمال صحت برگزار شود.

داورزنی در رابطه با اینکه گفته می شود بهنام محمودی برای حضور در انتخابات فدراسیون والیبال دچار مشکل شده است، گفت: بررسی وضعیت و صلاحیت کاندیداها برای حضور در مجامع انتخاباتی توسط دستگاه های نظارتی مربوطه انجام می شود. وزارت در این زمینه هیچ گونه دخالتی ندارد. در رابطه با آقای محمودی هم مشکل خاصی نیست. نهادهایی که باید استعلام بگیرند، کارهای لازم را انجام داده و نتیجه را اعلام می کنند. بهنام محمودی جزء چهره های خوب است و امیدواریم مشکلی نداشته باشد.

انتهای پیام

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.
علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید