www.khabarrazmavar.ir

تکواندو قهرمانی جهان- کره جنوبی؛

شناسه خبر : ۱۶:۰۴ 1396/04/04

هادی پور به کره باخت و نقره گرفت/حسرت طلای وزن اول ۴۲ ساله شد

آرمین هادی پور با شکست برابر تکواندوکار کشور میزبان به نشان نقره دست یافت تا حسرت کسب مدال طلای وزن اول در رقابتهای جهانی ۴۲ ساله شود.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، در ادامه رقابتهای قهرمانی جهان که با حضور تکواندوکارانی از ۱۸۳ کشور جهان در سالن «تی وان» شهر موجوی کره جنوبی جریان دارد آرمین هادی پور در دیدار نهاییوزن ۵۴- کیلوگرم مقابل «کیم تائه هون» از کره جنوبی با رنکینگ چهار دنیا، دارنده مدال برنز المپیک، دو طلای جهان و طلای بازیهای آسیایی بازنده شد و به نشان نقره دست یافت.

راند اول این دیدار با برتری هادی پور آغاز شد اما وی برتری ۳بریک را خیلی زود از دست داد تا این راند ۴بر۴ خاتمه پیدا کند. در راند دوم این کره ای با تجربه عملکرد بهتری داشت و ۹بر۵ نتیجه پایانی را به سود خود رقم زد. در راند سوم هادی پور تلاش زیادی برای جبران امتیازات از دست رفته کرد و حتی اعتراض بی باک برای وقفه در مبارزه و ارائه توضیحات نهایی به آرمین نتیجه نداد تا نتیجه نهایی ۱۰ بر۶ به سود رقیب کره ای ثبت شود.

این عضو تیم ملی کشورمان با برتری مقابل «آنشومن پاراشار» از هند، «سولومون دمسه» از اتیوپی، «آتمانگارا» از اندونزی ، «مراد لاکروی» تکواندوکار بلژیکی و «رامنارونگ ساوکویهار» از تایلند به دیدار پایانی راه پیدا کرده بود.در این وزن «ویتو دللاکویلا» از ایتالیا و « رامنارونگ ساوکویهار» از تایلند به ترتیب بر سکوی سوم مشترک ایستادند.

همچنین در وزن ۵۴- کیلوگرم زنان «یونگ جائه» از کره جنوبی طلا گرفت.«تای کیم» از وینتام به نشان نقره دست یافت و «چارانوات ناپاپورن» از تایلند و «آندرا رامیرز» از کلمبیا به طور مشترک سوم شدند.

تیم ملی تکواندو ایران در رقابهای قهرمانی جهان پیش از آغاز این دوره از رقابتها در شش وزن مدال طلا کسب کرده و در وزن اول و سوم تا کنون نمایندگان کشورمان موفق به کسب مدال طلا نشده بودند که حسرت طلای جهانی در وزن اول(۵۴- کیلوگرم) ۴۲ ساله شد.

مدال نقره سال ۲۰۰۵ که فیض الله نفجم، نقره هادی پور در همین مسابقات دو برنز میثم باقری در سالهای ۲۰۰۹ و ۲۰۰۱، و یک برنز سیروس رضایی در مسابقات ۱۹۹۱، تنها مدالهای وزنی اولی های ایران در رقابتهای جهانی از سال ۱۹۷۵ تا کنون بوده است. هادی پور سال ۲۰۱۶ اولین طلای تاریخ تکواندو ایران در رقابتهای قهرمانی آسیا را کسب کرده بود.

این دوره از مسابقات با حضور تکواندوکارانی از ۱۸۳ کشور جهان در سالن «تی وان» شهر موجو در کره جنوبی جریان دارد.

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.