www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۹:۲۵ 1393/08/15

نگاهی به نتایج ملی‌پوشان ایرانی در روز نخست/ در انتظار 2 مدال طلا

از میان هفت کاراته‌کای ایران در روز نخست بیست و دومین دوره رقابتهای قهرمانی جهان دو کاراته‌کا به دیدار نهایی راه يافته، دو نفر شانس کسب مدال برنز دارند و سه نماینده نیز از کسب مدال بازمانده و حذف شدند. به گزارش “رزم نیوز” و به نقل از خبرگزاری مهر ، بیست و دومین دوره […]

از میان هفت کاراته‌کای ایران در روز نخست بیست و دومین دوره رقابتهای قهرمانی جهان دو کاراته‌کا به دیدار نهایی راه يافته، دو نفر شانس کسب مدال برنز دارند و سه نماینده نیز از کسب مدال بازمانده و حذف شدند.

به گزارش “رزم نیوز” و به نقل از خبرگزاری مهر ، بیست و دومین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی جهان روز چهارشنبه با حضور 887 کاراته کا از 116 کشور جهان به میزبانی آلمان در شهر برمن آغاز شد. کاراته ایران در روز نخست 7 نماینده داشت که دو عضو سنگین وزن بانوان و آقایان با شکست همه رقبا راهی بازی پایانی شده و برای کسب مدال طلا عصر شنبه به دیدار رقبای خود می‌روند.

پگاه زنگنه، حمیده عباسعلی، مهسا افسانه در بخش بانوان، فرید حقیقی، بهمن عسگری، ذبیح‌الله پورشیب و سجاد گنج‌زاده نمایندگان ایران در روز نخست بودند.

سجاد گنج‌زاده در وزن 84+ کیلوگرم مردان در سه مبارزه ابتدایی خود به ترتیب “دانیل مولنار” از مجارستان، “نیكو آرمانلی” از ایتالیا و “ساربوسا رودریگز” از برزیل را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد. وی در این مرحله 3 به صفر “سامه منصور” از مصر را شكست داد و به پای به مرحله نیمه نهایی گذاشت.

گنج‌زاده برای صعود به دیدار نهایی در پیکار با  “آدمیر زوكان” از بوسنی 8 بر صفر به پیروزی دست يافت و به دیدار پایانی رسید. نماینده سنگین وزن تیم ملی مردان ایران عصر شنبه برای کسب مدال طلا به مصاف “انیس ارکان” از ترکیه می‌رود.

بانوی تاریخ ساز کاراته ایران که ماه گذشته در اینچئون مدال طلا کسب کرده بود، در این مسابقات هم دست به کار بزرگی زد و با شکست همه رقبا راهی دیدار پایانی شد. حمیده عباسعلی در وزن 68+ کیلوگرم کار خود را با پیروزی آغاز کرد. وی که در دور نخست استراحت داشت، در دور دوم “لورا پرادلی” از بلاروس را 3 بر صفر شکست داد و راهی دور سوم شد.

نماینده سنگین وزن کاراته بانوان ایران در ادامه با برتری یک بر صفر مقابل “لورا گونزالس” از اسپانیا به مرحله یک‌چهارم نهایی راه يافت. وی در این مرحله با نتیجه‌ای مشابه “تانیا نورتان” از هلند را از پیش رو برداشت و به نیمه نهایی رسید. عباسعلی برای صعود به دیدار پایانی به مصاف “نیکولا بارتا” از مجارستان رفت و این حریف را نیز با همان نتیجه یک بر صفر شکست داد و به فینال راه پیدا کرد. وی برای کسب مدال طلا  عصر روز شنبه 17 آبان ماه با “شیما عبدالیازید” از مصر پیکار می‌کند.

Karate- razmnews2

 ذبیح‌الله پورشیب نماینده وزن 84- کیلوگرم دور نخست استراحت داشت و سپس “آندرس اوزروس” از لیتوانی را  3 بر 2 از پیش رو برداشت و راهی مرحله سوم شد. وی در این مرحله به دیدار “تامی پترسن” از هلند رفت و در یک مبارزه نزدیک با نتیجه یک بر صفر صاحب پیروزی شد و به مرحله یک‌هشتم نهایی رسید. پورشیب در سومین دیدار خود به مصاف “ارنیکا گوگیتا” کاراته‎کای شاخص گرجستان رفت و با شکست 2 بر صفر تاتامی را ترک کرد. با صعود “گوگیتا”  به دیدار نهایی  پورشیب به گروه بازنده‌ها رفت تا برای کسب مدال برنز تلاش کند.

در کاتای انفرادی بانوان مهسا افسانه پس از آنکه موفق شد مقابل کاتاروهایی از روسیه، اسلواکی و صربستان را شکست دهد، مقابل “سندی اسکوردو” فرانسوی نایب قهرمان جهان در سال 2012 با نتیجه 3 بر 2 مغلوب شد و به گروه بازنده‌ها رفت. افسانه در این مرحله در پیکار با “لئو شین” از هنگ کنگ 3 بر 2 صاحب پیروزی شد و به دیدار رده‌بندی راه يافت. نماینده کشورمان برای کسب مدال برنز باید با نماینده‌ای از اسپانیا مبارزه کند.

فرید حقیقی در کاتای انفرادی مردان حریفانی از سنگال، مراکش، سوئد و رومانی را شکست داد، در پنجمین دیدار خود به مصاف “ریو کیانو” از ژاپن دارنده مدال برنز مسابقات جهانی فرانسه در سال 2012 رفت و با نتیجه 5 بر صفر شکست خورد تا شانس خود را برای کسب مدال برنز در گروه بازنده‌ها آزمایش کند. حقیقی در این مرحله به کاتارویی از بلژیک باخت و از دور مسابقات کنار رفت.

پگاه زنگنه سرگروه تیم ملی کاراته بانوان ایران در وزن 68-کیلوگرم در اولین دیدار ” مگهان” از آفریقای جنوبی را نتیجه 2 بر صفر از پیش  برداشت. زنگنه در ادامه “لونا دباتی” از بلژیک را 2 بر صفر شکست داد و به دور سوم راه يافت. وی در این مرحله مقابل “آلیسا بوچینگر” از اتریش در پایان وقت قانونی به تساوی یک بر یک دست يافت و با رای داوران بازنده تاتامی را ترک کرد. این حریف اتریشی در ادامه با برتری مقابل لیتوانی راهی مرحله نیمه نهایی شد ولی در این مرحله به نماینده نروژ باخت تا زنگنه نیز شانس حضور در گروه بازنده‌ها را از دست داده و از دور مسابقات کنار برود.

بهمن عسگری در وزن 75- کیلوگرم آخرین نماینده ایران در روز نخست بود که کار خود را با برتری 4 بر صفر مقابل “رنه اسمال” از هلند آغاز کرد و سپس 5 بر صفر “ریان جی” از انگلستان را از پیش رو برداشت و در ادامه هم 3 بر يک “ماتئوس لیسکووسکی” از اسلواکی را شکست داد.

کاراته‌کای جوان کشورمان در مرحله یک‌‎چهارم نهایی در پیکار با “عمر عبدالرحمان” از مصر در پایان وقت قانونی بدون امتیاز مساوی شد و حریف مصری با رای داوران برنده تاتامی را ترک کرد. “عبدالرحمان” در نیمه نهایی مقابل حریفی از ژاپن شکست خورد تا عسگری با از دست دادن شانس کسب مدال برنز از دور مسابقات کنار برود.

امروز پنجشنبه در دومین روز این پیکارها رزیتا علیپور در وزن 61- کیلوگرم بانوان در اولین گام “مانگ منگ” از چین را پیش رو دارد. فاطمه چالاکی در وزن 55-کیلوگرم دور نخست استراحت دارد و سپس با برنده مالزی و ایرلند پیکار می‌کند. نسرین دوستی هم در وزن 50- کیلوگرم پس از استراحت در بازی نخست به دیدار “آنا دراکوویچ” از مونته نگرو خواهد رفت.

در بخش مردان امیر مهدیزاده در گام نخست به مصاف “الکساندر هیمن” از آلمان می‌رود و سپس با برنده چین و ونزوئلا دیدار می‌کند. سعید احمدی هم در وزن 67- کیلوگرم با نقره دوره قبل پس از استراحت در مرحله نخست “نگوما” از گابن را در مرحله دوم پیش رو خواهد داشت و سپس به مصاف یکی از کاراته‌کاهای کلمبیا یا اسلواکی می‌رود.

بیست و دومین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی جهان از روز گذشته در آلمان آغاز شده و یکشنبه 18 آبان ماه به کار خود پایان خواهد داد.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید