www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۰۰:۳۵ 1394/06/14

نقدی بر کم کاری روابط عمومی فدراسیون ورزش های رزمی / انزوای خبری؛ پررنگ تر از همیشه

یکی از عوامل موفقیت هر مجموعه، بدون شک روابط عمومی آن است که این قضیه در عالم ورزش بیشتر صدق می کند. در دنیای ورزش که ارتباطات و مراودات یکی از ارکان آن است، روابط عمومی هر سازمان و مجموعه ای، نقشی بی بدیل دارد. اما متاسفانه مقوله روابط عمومی در ورزش ما هنوز تا […]

یکی از عوامل موفقیت هر مجموعه، بدون شک روابط عمومی آن است که این قضیه در عالم ورزش بیشتر صدق می کند. در دنیای ورزش که ارتباطات و مراودات یکی از ارکان آن است، روابط عمومی هر سازمان و مجموعه ای، نقشی بی بدیل دارد. اما متاسفانه مقوله روابط عمومی در ورزش ما هنوز تا رسیدن به جایگاه و کارکرد مطلوب خود فاصله دارد که این قضیه به شکلی حادتر در فدراسیون ورزش های رزمی دیده می شود.

به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز ، از حدود 2 دهه قبل که فدراسیون ورزش های رزمی شکل گرفت تا امروز، متاسفانه این فدراسیون مهم و پرجمعیت از داشتن روابط عمومی پویا و مسئولی فعال و برنامه محور محروم بوده و البته همچنان این قضیه دیده می شود.

یک سال قبل و پس از پایان بحران های مختلف در فدراسیون فدراسیون ورزش های رزمی، بالاخره این فدراسیون رنگ آرامش را به خود دید و دورانی تازه را آغاز کرد. در شرایطی که بسیاری از بخش های مختلف فدراسیون ورزش های رزمی با تغییر و تحولات در نوع نگاه و فعالیت روبرو شدند، اما واحد روابط عمومی همچنان با همان رویه منسوخ شده و با همان مسئول روابط عمومی به کار خود ادامه می داد. این رویه همچنان ادامه داشت تا این که در کارزار انتخاباتی چند ماه قبل، رئیس فدراسیون انتخاب شد که البته این انتظار می رفت بعد از تغییر و تحولات در راس فدراسیون، شخصی سکاندار کمیته روابط عمومی شود که با آگاهی از مشکلات گذشته، طرحی برای آینده دراندازد که مع الاسف نه تنها این قضیه محقق نشد، بلکه در مدت حضور وی در روابط عمومی، شاهد کم کاری ها و مشکلات جدیدی نیز هستیم.

مسئول کنونی روابط عمومی فدراسیون ورزش های رزمی که چند سال قبل نیز همین مسئولیت را در فدراسیون جودو برعهده داشت، در مدت چند ماهه حضورش در فدراسیون رزمی، هیچ گاه در صدد برقراری ارتباط مثبت و سازنده با رسانه ها، خبرنگاران و حتی کل جامعه رزمی کشور برنیامده است، رویه ای که در فدراسیون جودو آن را دنبال می کرد. اگر نگاهی گذرا به حجم اخبار ارسالی از روابط عمومی فدراسیون ورزش های رزمی و انعکاس آنها در رسانه های مختلف اعم از: مکتوب، اینترنتی و البته صدا و سیما داشته باشیم، به خوبی درمی یابیم که نه تنها هیچ تحولی در روابط عمومی فدراسیون دیده نمی شود، بلکه شاهد انزوای خبری این فدراسیون در رسانه ها و در میان خبرنگاران خصوصا خبرنگاران حوزه ورزش های رزمی هستیم.

نمونه اخیر کم کاری مسئول روابط عمومی فدراسیون ورزش های رزمی به جشنواره ” ورزش برای همه ” بازمی گردد. جایی که حضور پررنگ ورزشکاران، مربیان و مسئولان فدراسیون را شاهد بودیم. اما مسئول کمیته روابط عمومی نه تنها بابت این حضور اطلاع رسانی نکرد، بلکه در شب برپایی مراسم تنها برای دقایقی در مجموعه ورزشی آزادی تهران حضور یافت که البته این حضور بیشتر برای نشان دادن خود به مسئولان فدراسیون بود که به هرحال مسئولیتی است و حقوقی و لقمه نانی!

این قبیل اتفاقات و البته آن چه که در این چند ماه پس از انتخاب رئیس فدراسیون و متعاقبا انتصاب مسئول جدید برای روابط عمومی فدراسیون رخ داده، یک بار دیگر موید این واقعیت است که کمیته روابط عمومی نیازمند نگاهی جدید، فعالیتی موثر و ارتباطی سازنده و دوسویه با رسانه ها و جامعه بزرگ رزمی کشور است که متاسفانه با حضور مسئول فعلی این کمیته، این انتظار برآورده نخواهد شد.

به هر حال امیدواریم رئیس فدراسیون، کم و کاستی های فراوان در کمیته روابط عمومی را بیشتر و بهتر ببیند و برای حل معضلات موجود در این کمیته مهم، راه حل اساسی بیندیشد تا فدراسیون تحت ریاستش و موفقیت های خانواده رزمی ایران، این گونه با بایکوت خبری و بی توجهی رسانه ها خصوصا رسانه های رزمی مواجه نشود.

انتهای پیام

Lvaco11

 

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.