www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۳:۱۴ 1395/06/12

نقدي بر سخنان سرمربي تيم ملي تكواندو

بيژن مقانلو سرمربي تيم ملي تكواندو سه شنبه در يك برنامه راديويي بازهم از حاشيه هاي پنهان گفت.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، سرمربي تيم ملي تكواندو مقابل همه منتقدين قرار گرفته و به عنوان مقصر اصلي شكست خود را معرفي كرده است.

مقانلو چند روزي است از حاشيه هاي پنهان صحبت كرده ولي حتي در يك مورد از اين حاشيه هاي پنهان پرده برداري نكرده است . وي در اين برنامه راديويي در كنار پافشاري بر حاشيه هاي پنهان ، موضوعي را مطرح كه ارتباطي به وي ندارد. وي كه خود يك تهراني است از تصميم درست فدراسيون در تغيير مديريت هيات تهران دفاع كرد. يكي از تكواندو كاران تهران با إرسالي مطلبي به رزم آور ، در اين خصوص به مواردي اشاره كرده است؛ خوندن اين مطلب شايد خيلي از موارد را روشن كند :

.

به نام خدا

سرمربی محترم تیم ملی تکواندو کشورم

استاد بیژن مقانلوی نازنین ؛

سلام و عرض خسته نباشید، تشکر و احترام  خدمت شما مربی پرافتخار تکواندوی کشورم…استاد مقانلو زحمات شما و کادر فنی شما چه در زمانی که بعنوان مربی و یک آنالیزور توانمند در کنار رضا مهماندوست بودید و برای اولین بار طلسم بی رقیب بودن کره جنوبی راشکستید و چه زمانی که خودتان در کسوت سرمربی پرافتخار تکواندو صاحب عنوان قهرمانی جهان و آسیا شدید ، هرگز از خاطر ملت و خانواده بزرگ تکواندو نخواهد رفت.

همانطور که خود شما هم اشاره کردید ، شکست بخشی از مسابقه است و هرگز گریزی از آن نیست. همه ی اهالی تکواندو و مردم ورزش دوست مان میدانند که شیوه انتخاب شرکت کنندگان در این دوره المپیک از سوی فدراسیون جهانی ؛کاملا ابتکاری بوده که قطعا اشکالات زیادی بهمراه داشته است. زمان زیاد حضور در شرایط مسابقه برای بازیکنان ، سفرهای پی در پی ، و از همه دردناکتر لحاظ کردن امتیاز به نام خود ورزشکار ، از بزرگترین مشکلات این شیوه انتخاب بوده است .پس همگان میدانند که شرایط سخت و دشواری برای شما و همکارانتان اتفاق افتاده است … از آن مهمتر اینکه باید با احتیاط فراوان بازیکنان خود را حفظ میکردید که مبادا برایشان اتفاقی مشابه آنچه برای بهنام اسبقی افتاد ، بیافتد.

هر چند معتقدم عملکرد ضعیف مدیر فنی تیم های ملی در این رابطه بسیار مشخص و قابل لمس است ! چرا که نمی دانم چه اصراری بود که بازیکنان ما ، حتما با رنکینگ اول وارد کارزار المپیک شوند!! …هر چند قطعا ورود با رنکینگ اول، در سید بندی و جدول مسابقات ، برایشان امتیاز محسوب می شده اما همگان دیدیم که دو بازیکن از ایران و کره جنوبی که صاحب رنک اول بودند ، چگونه در دور اول مسابقات حذف شدند!!!.

ما هم میتوانستیم با تقسیم بندی و مدیریت درست بازیکنان خود ، و هم تراز نگاه داشتن آنها بصورت نوبتی و شرکت دادن دو نفر در هر هر وزن از لحاظ امتیازی ، با رنکینگ پایین تر ولی با اعتماد به نفس و رقابت بهتر بین بازیکنان ، یک تیم با انگیزه و شاداب راهی المپیک کنیم .

مطمئنا اگر کمیته ای با حضور سلیقه های فنی متفاوت و بدور از نگاه حذفی از سوی فدراسیون شکل بگیرد و اجازه اظهار نظر به همه داده شود ، قطعا خروجی این جلسات با اطلاعات بسیار با ارزشی همراه خواهد بود. و این اطلاعات میتواند در آینده باعث بوجود آمدن اتفاقاتی اینچنینی نشود .

اما عرض بنده و غرض از انتشار این یادداشت فقط اشاره به این موضوع نبوده است …چرا که شما امروز سه شنبه مورخ 9/6/95 در برنامه رادیویی “جهان ورزش های رزمی” در حالی که روبروی مهمان برنامه قرار گرفتید ، بجای پرداختن به مسائلی که در حوزه تخصص و دانش شما بود ، بصورت کاملا مظلومانه اسیر حاشیه ای شدید که هیچ ارتباطی با شما نداشت !!…. از اینکه می شنیدم چگونه قربانی آقایانی که خود را پشت مدال بانو کیمیا علیزاده و همچنین بزرگی و آقایی شما مبنی بر پذیرفتن تمام تقصیرها پنهان کرده اند شدید ، بسیار رنجیده خاطر شدم….!!

جناب استاد مقانلو ، قهرمان ارزنده و سرمربی پرافتخار تکواندوی کشورم؛ همانطور که مهمان دیگر برنامه جناب دکتر کشاورز به درستی اشاره کرد ، بیشترین ضربه ای که به تیم ملی وارد شد ، از سوی مدیریتی بود که متاسفانه با تفکر خاص  خود ، جو روانی حاکم بر تیم ملی را آنچنان تحت تاثیر خود قرار داد ، که بقول فرمایش خودتان؛ بازیکنان شما بیشتر نگران اتفاقات بعد از شکست خود بودند تا به فکر مبارزه و پیروزی در میدان مسابقه….!!

شما از ابتدای گفتگو چند بار به این نکته اشاره کردید که حاشیه های پنهانی در اطراف تیم ملی وجود داشته که نتوانستید آن را حذف کنید !!!….پس شما هم این نکته را بدرستی حس کردید ، همانطور که بازیکنان شما هم آن را حس کردند….

استاد عزیز ؛ در بخشی از گفتگوی شما نمی دانم چرا به فکر این موضوع افتادید که پاسخ دکتر کشاورز ، در خصوص حذف مدیران و قهرمانان توسط فدراسیون را شما بدهید !! آن هم با ذکر مثال در مورد هیئت تهران…

با تمام احترام و عرض ارداتی که برای مقام شخصیتی و فنی شما قائلم ، میخواستم جهت اطلاع  به عرض برسانم که آنچه  امروز بعنوان موفقیت مدیران فعلی هیئت استان تهران عنوان فرمودید ، حاصل تلاش، جدیت ؛مدیریت یکپارچه، و دلسوزی گروه بزرگی بود که ده سال تمام با تمام فراز و فرودها ، با تمام کاستی ها و افتخارات ، در آن سنگر مشغول انجام وظیفه بودند… همان مدیریتی که پس از حمایت از پرافتخارترین ورزشکار المپیکی تاریخ کشورمان در انتخابات ریاست فدراسیون در سال 92 ، به مدت یکسال و نیم در بایکوت کامل بسر برد ، و به هر دری زدند تا حداقل دلایل این برکناری را بداند ،ولی رئیس فدراسیون حتی اجازه تشکیل جلسه را هم به ایشان ندادند!! حتما یادتان نرفته زمانی را که تنها مدال طلای المپیک پکن توسط هادی ساعی ، قهرمان ارزشمند استان تهران کسب شد ، فدراسیون تمام تلاش خود را کرد تا آن سال ؛ هیئت تهران بعنوان هیئت نمونه و برتر انتخاب نشود.

 و رئیس وقت هیئت استان ، آنقدر پیگیر این مسئله شدند تا با حضور نماینده کمیته المپیک و سازمان تربیت بدنی وقت ؛ مانع از حذف افتخار بدست آمده از لیست ارزیابی هیئت استان شوند !…. می بینید ! این روحیه ی مثال زدنی سالهاست در راس فدراسیون تکواندو حاکم است…

قهرمانی نوجوانان کشوری برای تیم هیئت تهران ، آن هم در زمان حضور یکساله مدیریت جدید ، تنها میتوانست از پایه گذاری تیم نونهالان در سالیان قبل حادث شده باشد . پس اینگونه نیست که فکر کنیم ویرانه ای بنام هیئت تهران تحویل تیم پر مشغله ِ فعلی شده ، و کسب دو قهرمانی کشوری  برای پتانسیل بالای هیئت ، اینقدر در بوق و کرنا شود .

شما درست حدس زدید حاشیه های زیادی اطراف تیم ملی وجود داشت… اما این حاشیه ها به هیچ عنوان پنهان نبود ، بلکه بسیار هم آشکار و عیان بود…حذف افراد باکفایت ، مربیان ، روسای هیت ها ؛ بازیکنان ؛ همه و همه تنها بدلیل منتقد بودن ،و استفاده از افراد چند شغله و پرمشغله ، طوری که انگار قحط الرجال بزرگی خانواده ی تکواندو را فرا گرفته ، حاشیه ها و سوالات زیادی را در اذهان عمومی خانواده بزرگ تکواندو  بوجود آورد که امروز مثل یک دمل چرکی قدیمی سر باز کرده است .

استاد عزیز و گرانقدر ، همانطور که در ابتدا هم عرض کردم ، متاسفانه شما هم در مناظره امروز ، به نوعی قربانی تفکری شده اید که با فرافکنی و تهمت زدن( آن هم قبل از شروع المپیک با انتشار یک فیلم در سامانه آپارات ) ، پشت پرده تمام این ناکامی ها پنهان شده و میخواهد با راه اندازی یک نمایش دیگر تحت عنوان بررسی عملکرد تیم ملی ، عده ای را قربانی نموده تا تاج و تخت ریاست خود را همچنان حفظ نماید.

جناب استاد مقانلو ؛ حافظه ی مردم و جامعه ی ورزش کشور ، افتخاراتی را که شما و رضا مهماندوست عزیز و کادر فنی همراهتان برای خانواده بزرگ تکواندو بدست آورده اید ، هرگز از یاد نمی برد…

آرزوی موفقیت برای شما دارم.

در پناه حق باشید

مهدی سهرابی

 

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید