www.khabarrazmavar.ir

بعد از کسب نتایج ضعیف ؛

شناسه خبر : ۱۱:۴۴ 1395/05/30

«نصرت خان» جودو دیپورت شد/ تجربه المپیک برای مربی بی‌اثر!

مربی خارجی تیم ملی جودو با ثبت مربیگری در المپیک و تسویه حساب با فدراسیون جودو بدون آنکه نتیجه‌ای در ورزش ایران داشته باشد، به کشور خود بازگشت.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، تیم ملی جودو ایران با مربی خارجی خود و حضور جواد محجوب و سعید ملایی راهی بازیهای المپیک ۲۰۱۶ ریو شد و با حذف هر دو جودوکار در همان بازی نخست، با ثبت یک نتیجه ضعیف به تهران بازگشت.

طی چند روز گذشته مسئولان فدراسیون جودو با «نصرت خان ولی اف» تسویه حساب کرده و با پایان دادن به قراردادش، وی به ازبکستان بازگشت. نصرت در حالی به ازبکستان رفت که در کارنامه کاری خود حضور در المپیک ۲۰۱۶ برزیل را ثبت کرد؛ جایی که باید یک مربی ایرانی حضور می یافت و تجربه کسب می کرد.

با تمام این تفاسیر معلوم نشد چرا سرپرست وقت فدراسیون جودو (رشید خدابخش) این مربی را به تهران آورده و معلوم نشد با وجود اینکه مسئولان فدراسیون ، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به بی اثر بودن وی آگاه بودند، مقدمات اعزامش را به ریو فراهم کردند.

مربی‌ای که فقط برای یک مبارزه روی صندلی مربیگری سعید ملایی نشست، بعد به تهران آمد و دلارهای خود را گرفت و دیپورت شد تا جودو ایران بماند و مشکلات عدیده ای که مسئولان وزارت ورزش باید پاسخگوی آن باشند.

خدابخش در مدت زمان کوتاه حضور خود در جودو قصد داشت با حضور این مربی به زعم خود با کسب مدال در المپیک کاری ماندگار در جودو ایران انجام دهد ولی این مهم محقق که نشد هیچ  بلکه نتیجه ای معکوس هم داشت.

پرونده جودو ایران در ریو ۲۰۱۶ با دو شکست بسته شد تا جودو همچنان با سرپرست، بدون توجه مسئولان وزارت ورزش اداره شود و شاید چند ماه مانده به بازیهای آسیایی، متولیان ورزش کشور به دنبال یک مربی خارجی بروند تا با خلق شگفتی تاریخ ساز شوند. غافل از آنکه سیستم گلخانه ای در ۶ سال گذشته حداقل در جودو جواب نداده و در آینده هم جواب نخواهد داد.

آخرین اخبار