www.khabarrazmavar.ir

کیانی:

شناسه خبر : ۰۹:۴۱ 1398/02/04

نباید تالو را با ساندا مقایسه کرد/محبت مردم انگیزه ام را چندبرابر کرده است

زهرا کیانی بانوی تالوکار کشورمان گفت: پس از بازی‌های آسیایی مردم و دوست داران ووشو محبت زیادی به من داشتند و این موضوع انگیزه‌ام را برای موفقیت در میادین بین‌المللی چند برابر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور، زهرا کیانی پدیده تالوی بانوان که با درخشش در بازی‌های آسیایی نگاه‌ها را به خود خیره کرد، این روز‌ها تمرینات خود را به طور جدی پیگیری می‌کند تا در سال ۹۸ در رقابت‌های جهانی چین نخستین مدال طلای خود در رده بزرگسالان را کسب کند. گفت‌وگوی پایگاه خبری رزم آور با زهرا کیانی را در ادامه از زیر نظر می‌گذرانید:

پس از بازی‌های آسیایی خبری از شما نبود.

پس از بازی‌های آسیایی رقابت بین‌المللی نداشتیم و به همین خاطر در این چند وقت کمتر دیده شدم، اما در همین مدت توانستیم با تیم سپاهان قهرمان لیگ شویم و پس از ۶ سال به سلطه دانشگاه آزاد در لیگ برتر پایان دادیم.

در سال‌های اخیر مدال‌های زیادی کسب کردی، اما هیچکدام به اندازه نقره بازی‌های آسیایی دیده نشد.

اهمیت بازی‌های آسیایی برای ورزش کشور ما بسیار زیاد است و این بازی‌ها پوشش رسانه‌ای خاصی دارد و به همین خاطر این مدال من بیشتر از عناوینی که در رده‌های پایه کسب کرده بودم، دیده شد. البته اینکه من اولین بانوی مدال‌آور تاریخ تالوی ایران در بازی‌های آسیایی بودم هم در این موضوع بی‌تاثیر نبوده است.

چه مسابقات مهمی را در پیش داری؟

رقابت‌های جهانی چین مهمترین مسابقات بین‌المللی ما در سال ۹۸ خواهد بود که برنامه ویژه‌ای برای آن دارم.

منظورت از برنامه ویژه چیست؟

من قبلا نقره جهان را در بزرگسالان کسب کردم، اما تمام تلاشم را می‌کنم تا در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ به مدال طلا دست پیدا کنم.

توقعات دوستداران ووشو کارت را سخت نمی‌کند؟

همان مقدار که توقعات کار را سخت می‌کند به همان اندازه انگیزه من هم بیشتر می‌شود. در این مدت مردم و دوست داران ووشو محبت زیادی به من داشتند و این موضوع انگیزه من را برای موفقیت در میادین بین‌المللی چند برابر کرده است.

در سال‌های اخیر تالوی ایران همیشه در سایه ساندا قرار داشته؛ دلیل این موضوع چیست؟

ببینید، در گذشته فاصله ما با چینی‌ها خیلی زیاد بود و تنها چند تک چهره در تالوی ایران بار تیم را به دوش می‌کشیدند، اما الان شرایط خیلی بهتر است. البته گاهی اوقات در یک فرم تالو بیش از ۵۰ نفر شرکت می‌کنند و فاصله بین نفر اول و دهم خیلی کم است و به همین خاطر نباید تالو را با ساندا مقایسه کرد.

آینده تالوی ایران را چطور ارزیابی می‌کنی؟

امیدوارم در هر دو بخش مردان و بانوان پیشرفت زیادی داشته باشیم تا قدرت تالوی ایران به دنیا نشان دهیم.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید