www.khabarrazmavar.ir

برای مسابقات هفته دفاع مقدس جایزه 30 میلیونی درنظر گرفته ایم

شناسه خبر : ۱۴:۳۸ 1398/04/03

میرزایی: موای تای باید با خرد جمعی اداره شود/ قبلا هم گفته ام موای تای سرباز می خواهد نه ژنرال

مربی بین المللی موای تای ایران گفت: موای تای به افراد متخصص احتیاج دارد، افرادی که از جنس این ورزش باشند. در غیر این صورت شرایط این ورزش هر روز بحرانی تر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور، « جمشید میرزایی » با حضور در دفتر رزم آور، در مورد شرایط این روزهای موای تای ایران و همچنین سازمان ایران فایت که به ابتکار خودش تشکیل شده، پاسخگوی سوالات مطرح شده بود.

جدیدترین برنامه پیش رو سازمان ایران فایت چیست؟
– ابتدا باید بگویم به دلیل برخی کارشکنی ها، قصد داریم به فدراسیون انجمن های ورزشی منتقل شویم. جدیدترین برنامه ما، برگزاری مسابقات گرامیداشت هفته دفاع مقدس است که به ۵ نفر برتر، جایزه ۳۰ میلیون تومانی اهدا خواهد شد. در این رقابت ها، بهترین های موای تای ایران را دعوت می کنیم. همچنین برای دومین مرتبه، از ۵ داور کنار برای قضاوت استفاده خواهیم کرد تا حق کسی ضایع نشود.

۱۵۰ میلیون جایزه نقدی رقم بالایی است. منابع مالی این جوایز از کجا تامین می شود؟
– از طرف شرکت « گشین سازان آرتین » که متعلق به خودم است.

برای تثبیت جایگاه سازمان ایران فایت در تشکیلات ورزش جهان چه اقداماتی انجام داده اید؟
– ما کار ثبت جهانی سازمان را در فرانسه آغاز کرده ایم و در نظر داریم با ورود به سازمان های بین المللی معتبر در دنیا، جزو مجموعه های شناخته شده در جهان قرار بگیریم.

آیا قصد دارید مسابقات بزرگ جهانی را در ایران میزبانی کنید؟
– بله، سال قبل قرار بود چند چهره مطرح جهان از جمله: « سانچای » و « بوکائو » را به ایران دعوت کنیم که متاسفانه نگذاشتند کارمان را انجام دهیم. در آینده نیز این هدف را دنبال خواهیم کرد.

چند سوال هم در مورد موای تای داریم. وضعیت این روزهای موای تای ایران راضی کننده نیست. نظر شما در این خصوص چیست؟
– با این شرایط، امیدی به بهبود وضعیت موای تای نیست. موای تای افراد متخصص می خواهد که از جنس این ورزش باشند.

برای برون رفت موای تای از این بحران، شما چه راه حلی را پیشنهاد می دهید؟
– باید طرح جامع موای تای تدوین شود. همچنین می بایست در موای تای فرهنگ سازی صورت بگیرد و در کلاس های آموزشی و باشگاه ها، هنرجویان و علاقه مندان در مورد این ورزش توجیه شوند. اما متاسفانه در حال حاضر می بینیم کسی برای موای تای دل نمی سوزاند و خیلی ها به دنبال تبلیغ برای خودشان هستند. در حالی که به نظر بنده، خدمت به ورزش و جوانان مملکت نیاز به تعریف و تمجید ندارد. من قبلا هم گفته ام موای تای نیاز به سرباز دارد نه ژنرال.

چرا چند سالی می شود بزرگان موای تای از جمله شما، به قول معروف داخل گود نیستید؟
– موای تای ما الان دسته ای و باندی اداره می شود. در این شرایط افراد متخصص و بزرگ نمی توانند کار کنند. موای تای باید با خرد جمعی اداره شود.

یکی از انتقادات اساسی به انجمن موای تای به کمیته فنی برمی گردد. جایی که تعدادی از آنها اهل این ورزش نیستند و در رشته های دیگر از جمله کیک بوکسینگ فعالیت می کنند.
– دقیقا، بنده معتقدم باید فراخوان کلی بدهند و از تمامی شهرها، مربیان و اهالی فن را دعوت کنند تا پس از رای گیری، اعضای کمیته فنی انتخاب شوند. ضمنا باید به غیر از کمیته فنی، شورای فنی هم تشکیل شود تا بر کار کمیته فنی نظارت کنند.

مسابقات جهانی تایلند در راه است و تیم های زنان و مردان کشورمان با ترکیبی ناقص و بدون کمترین اردوی آمادگی، راهی این رقابت ها خواهند شد. پیش بینی می کنید نمایندگان ایران چه نتایجی به دست آورند؟
– امیدوارم با دست پر به کشور عزیزمان بازگردند، اما من چشمم آب نمی خورد. چرا که همان طور که خودتان هم گفتید تیم ایران با ترکیبی ناقص و با کمترین میزان آمادگی و تمرین پای به این مسابقات می گذارد. ضمن این که نباید از سطح بالای تیم های حاضر در رقابت های جهانی نیز غافل شد. به نظرم، شانس بیاوریم نهایتا با یکی دو مدال به ایران بازگردیم.

به عنوان آخرین سوال، آینده موای تای ایران را چگونه ارزیابی می کنید؟
– وضعیت موای تای بهتر از این نخواهد شد مگر این که تغییرات اصولی و غیرمغرضانه انجام شود.

نظرها:

شما هم در گفتگو شرکت کنید:

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید