www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۶:۱۵ 1397/08/09

مهدی‌زاده: فدراسیون‌نشین‌ها من را برای کمیسیون ورزشکاران تایید نکردند

دارنده نشان طلای مسابقات جهانی کاراته گفت: گفتند فدراسیون‌نشین‌ها خواستند که اسم من در لیست نماینده کمیسیون ورزشکاران تغییر کند.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، امیر مهدی‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که گویا نام شما به عنوان نماینده مردان به فدراسیون جهانی معرفی شده بود تا نماینده کاراته ایران در کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی باشید، اما در حال حاضر نام پورشیب به عنوان نماینده کمیسیون ورزشکاران معرفی شده است، موضوع چیست، گفت: مدتی قبل از روابط بین الملل فدراسیون کاراته با من تماس گرفتند و تمام مدارک آن موجود است. از من خواستند رزومه ورزشی‌ام را به فدراسیون ارائه دهم. آنها مدعی شدند که فدراسیون جهانی کاراته تصمیم گرفته کمیسیونی به نام ورزشکاران تشکیل دهند. به همین دلیل از فدراسیون ایران نیز خواستند تا بهترین ورزشکار که در مسابقات مختلف مدال‌آور بوده را به فدراسیون جهانی معرفی کنند.

فدراسیون کاراته کشورمان نیز مدعی شده چون شما (مهدی‌زاده) ارجح‌تر هستید و با توجه به مدال‌هایی که در مسابقات مختلف کسب کرده‌اید، رزومه خود را به فدراسیون ارائه دهید، من هم تمام رزومه خود را به فدراسیون کاراته کشورمان ارائه دادم. من دو طلا و یک برنز جهان، دو طلا و یک برنز آسیا، طلا و نقره بازی‌های آسیایی، طلای دانشجویان جهان و مدال‌های مختلفی را در لیگ جهانی کسب کردم، اما نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده که حالا نام من در لیست فدراسیون جهانی وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سؤال که چه زمانی از این موضوع مطلع شدید، گفت: وقتی امروز اسامی کاندیدها را فدراسیون جهانی اعلام کرد متوجه شدم که اسم من تغییر کرده و من از این موضوع دلخور هستم. به همین دلیل بلافاصله با مسئولان روابط بین‌الملل تماس گرفتم و موضوع را پیگیری کردم، آنها مدعی شدند که فدراسیون‌نشین‌ها خواستند که اسم من تغییر کند، حتی بنده سؤال کردم که فدراسیون نشین‌ها یعنی چه؟ خانم پورانیان مدعی شد منظور فرجی و آشوری رئیس و دبیر فدراسیون کاراته است.

مهدی‌زاده در پاسخ به این سؤال که آیا مسئولان فدراسیون کاراته در رابطه با این موضوع تماسی گرفته‌اید یا خیر، گفت: من بارها با فرجی تماس گرفتم و حتی با آشوری در رابطه با این موضوع تماس گرفتم، اما هیچ‌کدام پاسخگو نبودند. این موضوع واقعا برای من ناراحت‌کننده است و من تعجب می‌‌کنم. به هر حال من در حال حاضر نمی‌خواهم بی‌احترامی به شخص خاصی کنم، مثلا چون پورشیب را به فدراسیون معرفی کرده‌اند. به هر حال من احترام زیادی به ذبیح‌الله قائل هستم، او هم مثل من یک ورزشکار است که زحمات زیادی کشیده است.

وی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: این رفتار فدراسیون یک مقدار ناراحت‌کننده است، ما عازم مسابقات جهانی می‌شویم و این اتفاقات ناخوشایند است. مطمئن هستم هر کس دیگر جای من بود ناراحت می‌شد، به هر حال از من رزومه خواستند و من هم رزومه‌ام را ارائه کردم. از لحاظ مدالی و رزومه بنده تا به امروز مدال‌های خوبی برای کشورم کسب کرده‌ام. وقتی می‌بینم اسامی تغییر کرده ناراحت می‌شوم. به هر حال کاری است که انجام شده و فدراسیون این کار را انجام داده، از این بابت خیلی ناراحت هستم، چه فرقی می‌کند. چرا این اتفاق باید برای من رخ بدهد؟! چرا حالا که می‌خواهیم راهی مسابقات جهانی شویم این تنش به وجود می‌آید؟ من خودم از این موضوع خیلی متعجب هستم.

آخرین اخبار