www.khabarrazmavar.ir

کاراته قهرمانی جهان - اتریش؛

شناسه خبر : ۲۰:۰۹ 1395/08/08

مهدی‌زاده بر بام سکوی لینز ایستاد/ امیر؛طلایی‌ترین کاراته‌کای تاریخ ایران شد

امیرمهدی زاده نماینده وزن 60- کیلوگرم تیم ملی با کسب دومین نشان طلای مسابقات جهانی مرد طلایی تاریخ کاراته ایران لقب گرفت.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، در ادامه چهارمین روز رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان امروز شنبه هشتم آبان ماه و در وزن 60-کیلوگرم امیر مهدی زاده دارنده مدال طلای جهان در سال 2012 پس از استراحت در دور نخست، دور دوم برابر کاراته کایی از کشور کرواسی قرار گرفت و با نتیجه 7 بر صفر این حریف را مغلوب کرد.

در دور سوم مقابل کاراته کای کره جنوبی 4 بر صفر به برتری رسید و در سومین مبارزه برابر لوکا مارسکا ایتالیایی قرار گرفت و با نتیجه 9 بر 3 پیروز شد و در بازی چهارم مقابل نماینده اردن با نتیجه 4 بر صفر برنده شد.

مهدی زاده در نیمه نهایی برابر سوفیانه آگودیل از فرانسه قرار گرفت و موفق شد با نتیجه 2 بر صفر به برتری برسد و راهی دور فینال شود.

مهدی زاده در فینال مسابقات جهانی اتریش به مصاف نماینده هلند رفت و با نتیجه 9 بر یک حریف را شکست داد و نشان طلای مسابقات را به گردن آویخت.

امروز(شنبه) ذبیح الله پورشیب کاپیتان تیم ملی کاراته با شکست حریف خود به مدال برنز دست یافت، حمیده عباسعلی نماینده وزن 68+ کیلوگرم تیم ملی کاراته بانوان به نشان برنز بسنده کرد و علی اصغر آسیا‌بری نماینده وزن 75- کیلوگرم تیم ملی کاراته مردان نیز با شکست نماینده هلند به مدال برنز دست یافتند. سجاد گنج زاده نیز در فینال این رقابت‌ها با شکست نماینده مراکش پنجمین مدال طلای تاریخ کاراته ایران از آن خود کرد.

تیم ملی کاراته ایران سال 1996 میلادی با حضور در مسابقات جهانی آفریقا، توسط مهدی عموزاده نخستین مدال طلا را کسب کرد و پس از 10 سال، حسین روحانی و جاسم ویشگاهی در مسابقات جهانی 2006 فلاند دو مدال طلای دیگر کسب کردند و به اندوخته طلای کاراته ایران افزودند.

اما کاراته ایران به همین سه مدال خوش رنگ بسنده نکرد تا اینکه در سال 2012 امیر مهدی زاده چهارمین مدال طلا را برای کاراته ایران به دست آورد.

کاراته ایران با حضور در مسابقات جهانی 2014 در بخش انفرادی به مدال طلای انفرادی نرسید، اما در بخش کومیته تیمی به مدال خوش رنگ طلا دست یافت.

اما کاراته ایران در بیست و سومین آوردگاه جهانی اتریش موفق شد نتایج قابل قبولی را در بخش انفرادی کسب کنند. به طوری که سجاد گنج زاده پنجمین مدال طلای کاراته ایران را در دو دهه اخیر کسب کرد و امیر مهدی زاده علاوه بر اینکه توانست ششمین مدال طلای کاراته ایران را در رویداد‌های جهانی کسب کند، به افتخار دیگری دست یافت و توانست در کاراته ایران تاریخ ساز شود. او تنها مرد کاراته‌ای ایران است که حالا دو مدال طلا را در کارنامه ورزشی خود دارد.

امیر مهدی زاده در مسابقات جهانی فرانسه مدال طلا، مسابقات جهانی آلمان مدال برزن و مدال طلای مسابقات جهانی اتریش را در کارنامه ورزشی خود دارد.

25091_orig

آخرین اخبار