www.khabarrazmavar.ir

کاراته قهرمانی آسیا - قزاقستان؛

شناسه خبر : ۱۵:۵۲ 1396/04/25

مهدیزاده و عسگری قهرمان آسیا شدند/طلای حسن نیا به نقره تبدیل شد

با مدال نقره سجاد گنج زاده، پرونده تیم ملی کاراته کشورمان در کومیته انفرادی مردان با دو طلا، دو نقره و یک برنز در آستانه بسته شد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، رقابتهای کاراته قهرمانی آسیا در شهر آستانه قزاقستان پیگیری می شود که نمایندگان کشورمان در ادامه مبارزات خود موفق به کسب یک طلا و یک نقره دیگر شدند. مجید حسن نیا در دیدار نهایی وزن ۵۵- کیلوگرم در دیدار نهایی ۴ بر یک برابر «آکتوف» از قزاقستان پیروز شد وطلا گرفت.

بعد از پایان این دیدار مربیان قزاقستان به نتیجه مبارزه اعتراض کرده و داوران در بازبینی فیلم، متوجه شدند سه امتیاز حسن نیا بعد از پایان زمان قانونی اعمال شده و در نهایت طلای وی به نقره تبدیل شد. حسن نیا با برتری مقابل ازبکستان و عربستان به دیدار نهایی راه پیدا کردن بود.

امیرمهدیزاده در دیدار نهایی وزن ۶۰- کیلوگرم برابر «سایماتوف» دیگر نماینده قزاق ها با رای داوران برنده میدان شد و طلای دیگر را برای تیم اعزامی کشورمان به ارمغان آورد. مهدیزاده رقبایی از مالزی، ژاپن و عربستان را شکست داده بود.

بهمن عسگری کاراته  کای وزن ۷۵- کیلوگرم کشورمان نیز در دیدار نهایی برابر «چو سون» از چین تایپه پیروز شد و به نشان طلا دست پیدا کرد. وی با پیروزی مقابل ازبکستان، هنگ کنگ و مالزی به دیدار نهایی راه پیدا کرده بود.

سجاد گنج زاده در وزن ۸۴+کیلوگرم که با برتری مقابل «لائو وای» ازهنگ کنگ، «نیکلا کابوش» از اردن و «کیت لو» از ماکائو به دیدار نهایی رسیده بود، در دیدار نهایی ۴ بر صفر مقابل «طارق حمدی»از عربستان بازنده تاتامی را ترک کرد و نقره و گرفت

تیم زنان کشورمان نیز با دو پیروزی ۵ بر صفر مقابل هند و ۴ بر یک برابر اندونزی راهی دیدار نهایی شده بود،  در جدال برای کسب مدال طلا به مصاف ژاپن رفت و با ۵ پرچم بازنده تاتامی را ترک کردو نقره گرفت. پریسا رحمانیف مائده نصیری و مهری یزدانی ترکیب تیم کاتای کشورمان را تشکیل می دادند.

تیم کاتای مردان کشورمان که با ترکیب ابوالفضل شهرجردی، علی زند و میلاد دلیخون پس از برتری مقابل اندونزی، قزاقستان و عراق به دیدار نهایی راه یافته بود، در جدال برای کسب مدال طلا برابر ژاپن بازنده شد و به نشان نقره بسنده کرد.

تیم ملی کاراته ایران در رقابتهای رده سنی بزرگسالان تا کنون دو طلا توسط بهمن عسگری و امیرمهدیزاده،چهار نقره توسط سجاد گنج زاده، مجید حسن نیا، کاتای تیمی مردان(شهرجردی، زند و دلیخون) و کاتای تیمی زنان[رحمانی، نصیری و یزدانی) و دو برنز توسط مهدی خدابخش و مبینا کاویانی کسب کرده است.

این رقابتها در سالن دولت شهر آستانه در قزاقستان پیگیری می شود.

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.