www.khabarrazmavar.ir

بی‌برنامگی و عدم مدیریت مشکل اصلی بوکس /

شناسه خبر : ۰۹:۴۶ 1395/04/22

مقصودی: دوران ریاست ناطق دیگر بس است

نایب رئیس سابق فدراسیون بوکس گفت: همیشه گفته‌ام بوکس ایران مدیون احمد ناطق نوری است، اما دیگر بس است و حالا باید او این فدراسیون را به دست جوانان بسپارد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، منوچهر مقصودی نایب رئیس فدراسیون بوکس را به جرات می‌توان گفت یکی از دوستان قدیمی و مورد اعتماد احمد ناطق نوری است. او طی دو سال گذشته بنابر اختلاف‌ نظری که با رئیس فدراسیون داشت؛ رسما اعلام کرد که دیگر تمایلی برای فعالیت در این فدراسیون ندارد. حالا پس از ناکامی که فدراسیون بوکس در دو رویداد بزرگ کسب سهمیه المپیک در چین و آذربایجان داشت، انتقادهایی را مطرح کرد. وی در صحبت‌های خود مدعی شد که دیگر زمان رفتن ناطق نوری فرار رسیده است و بهتر است که او ریاست فدراسیون را به دست جوانان بسپارد.

منوچهر مقصدی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در مورد حواشی اخیر فدراسیون بوکس به دلیل ناکامی‌های بزرگی که این رشته کسب کرده است، گفت: همیشه گفته‌ام بوکس ایران مدیون احمد ناطق نوری است، اما دیگر بس است و حالا باید او این فدراسیون را به دست جوانان بسپارد. ما جوانان تحصیل‌ کرده خوبی داریم که آنها می‌توانند هدایت این مجموعه را برعهده بگیرند. باید در این فدراسیون تصمیم‌ گیرنده یک نفر باشد، اما متأسفانه شاهد هستیم که این‌ طور نیست.

وی در ادامه افزود: متاسفانه چند هفته مانده به مسابقات کسب سهمیه المپیک در کشور آذربایجان به‌ یک‌ باره رئیس فدراسیون بوکس  مسئولیت بوکسورها در رقابت‌های کسب سهمیه المپیک را برعهده انصاری واگذار کرد، سؤال من این است که انصاری کدام ورزشکار را به جامعه بوکس ایران معرفی کرده است؟ چرا مربیانی که برای شاگردان خود زحمت کشیده‌اند را به‌ یک‌باره کنار می‌گذارند و مربی دیگری را جایگزین می‌کند؟ خب‌، معلوم است با این تصمیمی که دوستان گرفتند، بوکس نباید هم در باکو سهمیه می‌گرفت.

نایب‌ رئیس سابق فدراسیون بوکس، در ادامه گفت: نمی‌خواهم بگویم که تنها نداشتن بودجه باعث ناکامی است، اما مشکل ما فقط بودجه نیست. من کاملاً به یاد دارم روزی که با ناطق نوری بوکس را دوباره فعال کردیم، با 3 یا 4 میلیون کارمان را آغاز کردیم. اولین پول را که 80 هزار تومان بود، بنده پرداخت کردم و در بازی‌های آسیایی پکن مدال‌های خوبی را کسب کردیم و حتی اصغر کاظمی مدال نقره کسب کرد. به نظرم یک مقدار عدم مدیریت مشکل بوکس است، این مشکلات درست نمی‌شود غیر از اینکه یک تغییر و تحولی در بوکس ایجاد شود.

مقصودی در مورد رابطه‌ای که بین او و رئیس فدراسیون بوکس وجود دارد، گفت: بنده صمیمی‌ترین دوست احمد ناطق نوری هستم. او به‌ عنوان برادر بزرگ‌تر من است، اما باید بگویم که دیگر ناطق نوری باید بوکس را به دست فرد دیگری بسپارد. با اتفاقاتی که در فدراسیون بوکس می‌افتد، اگر احسان روزبهانی در لیگ حرفه‌ای شرکت نمی‌کرد، ما اصلاً در المپیک برزیل نماینده‌ای نداشتیم، متأسفانه در فدراسیون بوکس تعداد سخنگوها بسیار زیاد است، دورانی که بنده به‌ عنوان نایب‌ رئیس بودم، پاسخگوی همه بودم و هیچ‌گونه حواشی هم به وجود نمی‌آمد. بنده همه‌ چیز را اداره می‌کردم و حق کسی را نمی‌گذاشتم پایمال شود. تمام سفرهای تیم ملی طبق برنامه ریزی صورت می‌گرفت و اردوها نیز به‌ خوبی برگزار می‌شد.

نایب‌ رئیس سابق فدراسیون بوکس در ادامه عنوان کرد: فکر می‌کنم ناطق نوری باید محبت کند و بگوید فدراسیون را به دست جوانان می‌سپارم و از راه دور همه آنها را نیز حمایت می‌کنم، شما نگاه کنید که سال‌های سال است که نهرودی در بوکس فعالیت می‌کند، در کشتی برزگر، صنعت‌کاران، مهدیزاده و بزرگان دیگری هستند که برای خودشان مهره‌های بزرگی محسوب می‌شوند، اما نگاه کنید فرصت را به جوانان داده‌اند، من نمی‌خواهم بگویم باتجربه‌ها را کنار بگذارید، حداقل آنها بروند کنار تا جوان‌های پرانرژی مسئولیت را برعهده بگیرند و از تجربیات بزرگ‌ترها نیز استفاده شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: روح‌الله حسینی دکترای تربیت‌بدنی دارد، او قهرمان آسیا است و بسیار هم جوان است. اجازه بدهند امثال این جوان‌ها مسئولیت فدراسیون را برعهده بگیرند و در کنار مسئولیت از تجربیات ناطق نوری هم استفاده کنند. فدراسیون بوکس حواشی زیادی دارد، به‌ عنوان‌ مثال کجای دنیا دیده‌ایم که تیم ملی را دست چند نفر نفر بسپارند، استکی، احدی و اشرفی هر کدام برای خود یک تیم را هدایت می‌کنند. کجای دنیا چنین قانونی را داریم؟ ناطق نوری برای بوکس زحمت کشیده و دیگر کافی است.

مقصودی در مورد وعده‌ای که ناطق نوری در مورد کسب سهمیه داده بود، گفت: پیش از آغاز مسابقات کسب سهمیه المپیک ناطق نوری قول داده بود اگر بوکس 4 سهمیه برای المپیک نگیرد، می‌رود. پس وعده‌ای که داده بود، چه شد؟ یا انصاری، قبل از مسابقات جهانی آذربایجان او نیز وعده داده بود اگر تیم ملی سهمیه نگرفت، هر کاری که خواستند با او بکنند. خب، الآن چه کسی با اینها برخورد می‌کند؟ مگر کسی می‌تواند انصاری را اعدام کند؟ هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد، چون مدیریتی وجود ندارد.

وی در ادامه گفت: دورانی که بنده نایب‌ رئیس فدراسیون بوکس بودم به هیچ‌کسی باج نمی‌دادم، برای تصمیماتمان کمیته فنی را دور هم جمع می‌کردم و طبق خرد جمعی به جمع‌ بندی می‌رسیدیم، اما در حال حاضر هر کسی صبح زود پیش ناطق نوری برود، آن روز او رئیس است. بنده حرفم این است فدراسیون، دبیر، نایب‌رئیس، کمیته فنی و مدیر فنی دارد، پس چرا رئیس فدراسیون باید در همه مسائل اعمال‌ نظر کند، این دلیل نمی‌شود که او بگوید این مربی باشد یا نباشد یا بگوید فلان بوکسور باشد یا نباشد. من کاری به زور ندارم، باید با وجدان و معرفت کار کنیم. باید به فکر کشور و جوانان‌مان باشیم و آینده آنها را در نظر بگیریم.

نایب‌ رئیس سابق فدراسیون بوکس در ادامه، خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته طی یک برنامه تلویزیونی حضور پیدا کردم و پس از حواشی که به وجود آمد برای همیشه از بوکس رفتم، ناطق نوری خیلی اصرار کرد تا دوباره بازگردم، اما قبول نکردم. به نظرم آدم باید خودش برای خودش احترام قائل شود. شما نگاه کنید همه رسانه‌ها علیه ناطق نوری گزارش می‌نویسند، او آدم کوچکی نیست، خیلی از لحاظ شخصیتی بزرگ است، 28 سال نماینده مجلس شورای اسلامی بوده و حالا نباید به خاطر یک فدراسیون خودش را این‌طور خراب کند، من که چنین کارهایی را قبول ندارم.

وی در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: بارها همه دوستان به من گفته‌اند که از وقتی رفته‌ام همه‌ چیز در فدراسیون بوکس به هم ریخته است، آنها از من بارها و بارها خواسته‌اند که به فدراسیون بوکس بازگردم، اما قبول نکردم، متأسفانه در بوکس کسی، کسی را قبول ندارد، حالا نیز با اتفاقاتی که افتاد باید رئیس فدراسیون جوابگو باشد، انصاری و مربیان دیگر باید بازخواست شوند تا دلیل ناکامی بوکس مشخص شود.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید